بایگانی‌ها

کارآفرینی یک سرمایه ملی است

کسب‌وکارهای نوپا:کارآفرینی را می توان یک سرمایه ملی دانست و کارآفرینان محرک این سرمایه برای هر کشوری هستند. این یک فرآیند پویا است که نه تنها ثروت را افزایش می دهد، بلکه می تواند ارزشی ایجاد کند که منجر به بهبود رفاه می شود. کارآفرینی نقش مهمی در تغییر جامعه ایفا می کند، بنابراین پرورش، ایجاد انگیزه و پاداش برای این بزرگترین دارایی تا حد ممکن منطقی است. اهمیت کارآفرینی در کارآفرینی، منابع، نیروی کار و سرمایه استفاده نشده به بهترین نحو مورد استفاده قرار می گیرند. کارآفرینان به امید کسب سود، یا در مورد کارآفرینی اجتماعی، برای حل مشکلی که جوامع با آن روبرو هستند، ریسک می کنند. بنابراین اهمیت کارآفرینان و نقش کارآفرینی فراتر از دنیای تجارت است.

چگونه کارآفرینی تأثیر مثبتی بر اقتصاد کشوردارد

۱. کارآفرینی رشد اقتصادی را تسریع می کند کارآفرینان برای اقتصادهای بازار مهم هستند زیرا می توانند به عنوان چرخ های رشد اقتصادی کشور عمل کنند. آنها با ایجاد محصولات و خدمات جدید، اشتغال جدید را تحریک می کنند که در نهایت منجر به تسریع توسعه اقتصادی می شود. بنابراین سیاست عمومی که کارآفرینی را تشویق و حمایت می کند باید برای رشد اقتصادی مهم تلقی شود. تعداد زیادی از مشاغل و فرصت های جدید توسط کارآفرینی ایجاد می شود. کارآفرینی حجم عظیمی از مشاغل سطح ابتدایی ایجاد می کند که برای تبدیل صاحبان مشاغل غیر ماهر به افراد ماهر بسیار مهم هستند. همچنین کارگران مجرب را برای صنایع بزرگ آماده و ارائه می کند. افزایش کل اشتغال یک کشور تا حد زیادی به افزایش کارآفرینی بستگی دارد. بنابراین نقش کارآفرینی در ایجاد فرصت های شغلی جدید بسیار زیاد است. با آوردن نوآوری در هر جنبه ای از مشاغل، سرمایه گذاری های کارآفرینی با استفاده از منابع موجود به مؤثرترین راه ها، تولید را افزایش می دهند. کارآفرینان با معرفی محصولات، خدمات و فناوری جدید و بهبود یافته، بازارهای جدیدی را توسعه می دهند. بنابراین، آنها به تولید ثروت جدید کمک می کنند و به درآمد ملی بیشتری می افزایند. بنابراین دولت می تواند مزایای ملی بیشتری را به شهروندان ارائه دهد.

۲. کارآفرینی نوآوری را ترویج می کند از طریق شیوه های صحیح تحقیق و توسعه، کارآفرینان نوآوری جدیدی را به ارمغان می آورند که درهای سرمایه گذاری، بازارها، محصولات و فناوری جدید را باز می کند. کارآفرینان در حل مشکلاتی که محصولات و فناوری موجود هنوز آنها را حل نکرده اند، نقش دارند. بنابراین با تولید محصولات و خدمات جدید یا آوردن نوآوری در محصولات و خدمات موجود، کارآفرینی پتانسیل بهبود زندگی مردم را دارد.

۳. کارآفرینی می تواند تغییرات اجتماعی را ارتقا دهد کارآفرینان سنت یا فرهنگ جامعه را تغییر می دهند یا می شکنند و وابستگی به روش ها، سیستم ها و فناوری های منسوخ را کاهش می دهند. اساساً کارآفرینان پیشگام ارائه فناوری‌ها و سیستم‌های جدید هستند که در نهایت تغییراتی را در جامعه ایجاد می‌کنند. این تغییرات با بهبود سبک زندگی، تفکر سخاوتمندانه، روحیه بهتر و انتخاب اقتصادی بالاتر همراه است. به این ترتیب تغییرات اجتماعی به تدریج بر تغییرات ملی و جهانی تأثیر می گذارد. بنابراین باید به اهمیت کارآفرینی اجتماعی قدردانی کرد. در دوک، ابتکار نوآوری و کارآفرینی برنامه ویژه ای دارد که به طور خاص نوآوری اجتماعی را هدف قرار داده است. این برنامه بر پایه و گسترش نقاط قوت دانشگاه برای ایجاد یک محیط یادگیری تحول آفرین برای الهام بخشیدن، آماده سازی و حمایت از رهبران و محققان کارآفرین برای تبدیل دانش به عمل در پیگیری راه حل های نوآورانه برای مبرم ترین مشکلات جهان است.” به عنوان مثال، یکی از جدیدترین پروژه های این طرح، شتاب دهنده نوآوری دوکیونیسف است که بر کارآفرینی برای سلامت قاعدگی و بهداشت برای زنان و دختران در جوامع آسیب پذیر در سه کشور آفریقایی متمرکز است.

۴. کارآفرینی باعث ترویج تحقیق و توسعه صنعتی می شود کارآفرینان در کنار تولید ایده‌های تجاری جدید و تفکر خارج از چارچوب، تحقیق و توسعه را نیز ترویج می‌کنند. آنها ایده های خود را پرورش می دهند، آنها را به شکل جدیدی در می آورند و آنها را به یک تلاش تجاری موفق تبدیل می کنند. کارآفرینان نوع خاصی از افراد هستند، آنها همیشه برای کشف ایده های جدید و بهبود ایده های موجود تلاش می کنند. اما تأثیر آن‌ها فراتر از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خودشان است: وقتی یک کارآفرین محصول، خدمات یا ایده جدیدی را توسعه می‌دهد، دیگران اغلب از آن پیروی می‌کنند (و حتی گاهی اوقات ایده‌ها را بیشتر اصلاح می‌کنند). نوآوری و صنعت از طریق اقدامات ترکیبی کارآفرینان تسریع می شود. آن‌ها می‌توانند به یکدیگر انگیزه بدهند، ایده‌ها و الهام‌بخشی را به اشتراک بگذارند و برای ایجاد صنایع جدید برنامه‌ریزی کنند. تغییر اقلیم صنعتی موجود همزمان درها را به روی دیگران باز می کند. بنابراین می بینیم که اهمیت کارآفرینی به اقتصاد چند کارکردی است.

۵. کارآفرینی شرکت های موجود را توسعه و بهبود می بخشد ما اغلب تصور می کنیم که کارآفرینان محصولات و ایده های کاملاً جدیدی را اختراع می کنند، اما آنها بر کسب و کار موجود نیز تأثیر می گذارند. از آنجایی که کارآفرینان متفاوت فکر می کنند، می توانند راه های نوآورانه ای برای گسترش و توسعه شرکت های موجود ارائه دهند. به عنوان مثال، نوسازی فرآیندهای تولید، به کارگیری فناوری جدید در فرآیندهای کلی توزیع و بازاریابی و کمک به شرکت های موجود برای استفاده کارآمدتر از منابع موجود. به طور خلاصه، حمایت و ترویج کارآفرینی می‌تواند تأثیر مثبتی بر اقتصاد کشور و حتی کسب‌وکارهای موجود داشته باشد و کارآفرینی اجتماعی احتمال یافتن راه‌حل‌های نوآورانه برای چالش‌های اجتماعی را که جوامع در سراسر جهان با آن مواجه هستند افزایش می‌دهد.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه