بایگانی‌ها

توصیه های یک کار آفرین ثروتمند چیست ؟ساده زیستن؟

کسب‌وکارهای نوپا:توصیه های یک کار آفرین ثروتمند چیست ؟ساده زیستن؟برای چارلی مانگر، زندگی در یک خانه نسبتاً ساده تصادفی نبود – این یک انتخاب آگاهانه بود. مانگر، سرمایه‌گذار میلیاردر و شریک تجاری قدیمی وارن بافت، هفته گذشته در سن ۹۹ سالگی درگذشت. او پیش از این مصاحبه‌ای گسترده با بکی کوئیک از شبکه تلویزیونی CNBC داشت.او در این مصاحبه در مورد دلیل زندگی در شهر کالیفرنیا طی ۷۰ سال گذشته صحبت کرده بود. مانگر گفت: «من و بافت» هر دو به اندازه‌ای باهوش هستیم که دوستانمان را که ثروتمند شده‌اند، تماشا کرده‌ایم که این خانه‌های واقعاً شیک را می‌سازند. و من می‌توانم بگویم که عملاً زندگی آنها در چنان خانه هایی کمتر با شادی همراه است.

مانگر گفت که یک “خانه اصلی” وساده و ثابت کاربرد بسیاری دارد و اشاره کرد که یک خانه بزرگتر می تواند به شما کمک کند افراد بیشتری را سرگرم کنید – اما همین کار اقدام بسیار گرانی است، و آنچنان برای شما مفید نیست.”در مورد یکی دیگر از ایرادات داشتن یک عمارت بزرگ، او اضافه کرد: چنین نمایش متظاهرانه ای از ثروت می تواند فرزندانش را با تشویق آنها به “با شکوه زندگی کردن” خراب کند.

مانگر در دو ازدواج دارای ۹ فرزند بود، از جمله دو پسر ناتنی و پسری که در ۹ سالگی بر اثر سرطان خون درگذشت. مانگر گفت: «من و بافت هر دو خانه‌های بزرگ‌تر و بهتری را در نظر گرفتیم. من تعداد زیادی بچه داشتم، بنابراین زندگی کردن در خانه های بزرگ حتی قابل توجیه بود. و من میتوانستم در آن زندگی کنم که شبیه دوک وستچستر یا چیزی شبیه به آن باشم. امامن قصد داشتم از آن اجتناب کنم. من عمدا این کار را کردم… فکر نمی کردم برای بچه ها خوب باشد.»

همانطور که مانگر اشاره کرد، بافت نیز به همین شکل زندگی می کند: میلیاردر ۹۳ ساله در سال ۱۹۵۸ خانه خود را در اوماها، نبراسکا به قیمت ۳۱۵۰۰ دلار خرید و از آن زمان تاکنون در آنجا زندگی می کند. او در جلسه سهامداران برکشایر هاتاوی در سال ۲۰۱۴ گفته بود که کیفیت زندگی بافت «اگر [او] شش یا هشت خانه داشت بدتر می‌شد». مانگر اغلب شایستگی های متواضعانه زیستن را توصیه می کرد از جمله توصیه هایی مانند «حسادت زیادی نداشته باشید» و «درآمدتان را بیش از حد خرج نکنید».

او موفقیت و طول عمر خود را مدیون احساس احتیاط طولانی مدت و توانایی “جلوگیری از همه راه های استاندارد شکست” دانست. مانگر گفت: «به هر قیمتی از دیوانه شدن بپرهیزید. «دیوانه‌سازی بسیار رایج‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. لغزش به سمت دیوانگی آسان است. فقط از آن اجتناب کنید، از آن اجتناب کنید، از آن اجتناب کنید.»

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه