بایگانی‌ها

قرص های لاغری فایزر از بازار خارج شد

کسب‌وکارهای نوپا:قرص های لاغری فایزر از بازار خارج شد.نسخه دو بار مصرف در روز از قرص های آزمایشی کاهش وزن فایزر اکنون به لیست طولانی سایر داروهای حذف شده ملحق شده است .این قرصها که هدف آنها درمان چاقی بود اما عواقب ناخواسته ای به همراه داشت. نماینده این داروساز دیروز اعلام کرد که پس از اینکه بیماران چاق مصرف کننده این دارو وزن قابل توجهی را از دست دادند اما نرخ بالای عوارض جانبی نامطلوب را در یک کارآزمایی بالینی میان دوره ای تجربه کردند، توسعه درمان دو بار در روز دانوگلیپرون را متوقف خواهد کرد.

فایزر خاطرنشان کرد که سال آینده اطلاعات نسخه یک بار در روز از این قرص را منتشر خواهد کرد که “مسیر رو به جلو را نشان می دهد.” این اعلامیه شش ماه پس از آن منتشر شد که فایزر یک قرص متفاوت را که یک بار در روز مصرف می شد در ماه ژوئن کنار گذاشت که این اقدام به دلیل افزایش آنزیم های کبدی بود. اقدام فایزر برای کنار گذاشتن دو داروی کاندیدای چاقی تنها در چند ماه نشان می‌دهد که ایجاد یک درمان موثر، ایمن و قابل تحمل برای کاهش وزن، حتی پس از ورود داروهای جدید به این فضا، چقدر دشوار است.

دلیل اصلی لغو بسیاری از درمان‌های تجربی توسط داروسازان، رد شدن ان داروها توسط سازمان نظارت پزشکی ایالات متحده یا در نهایت خروج از بازار، عوارض جانبی ناخواسته از جمله افزایش آنزیم‌های کبدی، خطرات سرطان، خطرات قلبی عروقی و مشکلات روانی جدی مانند خودکشی بود.

این مطالعه بر روی حدود ۱۲هزار بیمار در طول پنج سال نشان داد که افراد بیشتری که لورکاسرین مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که داروهای دیگری مصرف می‌کنند به سرطان مبتلا می‌شوند، که باعث شد FDA این دارو را از بازار خارج کند. Lorcaserin با نام تجاری Belviq به بازار عرضه می‌شود.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه