بایگانی‌ها

محیط زیست

تربیت کار آفرینان موفق با نوآوری در آموزش

کسب‌وکارهای نوپا:به منظور تربیت کار آفرینان موفق وبرای بقا و پیشرفت یک فرد، یک ملت و نوع بشر، نوآوری و تکامل ضروری است. نوآوری ها در آموزش از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند زیرا آموزش نقش مهمی در ایجاد آینده ای پایدار دارد. “نوآوری شبیه جهش است، فرآیند بیولوژیکی که گونه ها را در حال تکامل نگه می دارد تا بتوانند برای بقا بهتر رقابت کنند” . بنابراین، نوآوری را باید ابزار تغییر ضروری و مثبت دانست. هر فعالیت انسانی (به عنوان مثال صنعتی، تجاری یا آموزشی) برای پایدار ماندن نیاز به نوآوری مداوم دارد.

نیاز به نوآوری های آموزشی شدید شده است. به طور گسترده اعتقاد بر این است که رفاه اجتماعی و اقتصادی کشورها تا حد زیادی به کیفیت آموزش شهروندان آنها بستگی دارد: ظهور به اصطلاح جامعه دانش، دگرگونی اطلاعات و رسانه ها، و افزایش تخصص از سوی سازمان ها همگی مستلزم داشتن پروفایل های مهارتی بالا و سطوح دانش است. سیستم‌های آموزشی امروزی باید هم مؤثر و هم کارآمد باشند، یا به عبارت دیگر، با استفاده بهینه از منابع موجود، به اهداف تعیین‌شده برسند» . طبق گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، فشار برای افزایش برابری و بهبود نتایج آموزشی برای دانش آموزان در سراسر جهان در حال افزایش است” . در ایالات متحده، فشار اساسی برای نوآوری از سوی نیروهای سیاسی، اقتصادی، جمعیتی و فناوری از داخل و خارج از کشور می آید.

به نظر می رسد بسیاری در ایالات متحده می دانند که آموزش در همه سطوح به شدت نیاز به تجدید دارد: «آموزش عالی باید تغییر کند. به نوآوری بیشتری نیاز دارد» . با این حال، این پیام جدید نیست در پیشگفتار کتاب ۱۹۶۴ با عنوان نوآوری در آموزش، آرتور فوشای، مدیر اجرایی مؤسسه تجربی مدرسه هوراس منلینکلن، نوشت: «سخن گفتن از بادهای تغییر در آموزش، برای یادآوری به علاقه مندان به شرکت آموزشی که انقلابی در حال پیشرفت است. پیش پا افتاده یا نه، اما این درست است که می گوییم هر جا که در آموزش روی می آورد، تغییرات ظاهر می شود» .

با این حال، بیش از ۵۰ سال بعد، متوجه می‌شویم که سرعت واقعی نوآوری‌های آموزشی و اجرای آنها بسیار کند است، همانطور که با نتایج یادگیری فارغ‌التحصیلان مدرسه و کالج نشان داده شده است، که با آنچه در دنیای امروز نیاز است فاصله زیادی دارد. جیم شلتون، دستیار معاون وزیر دفتر نوآوری و بهبود در وزارت آموزش ایالات متحده، می نویسد: «چه به دلایل رشد اقتصادی، رقابت پذیری، عدالت اجتماعی یا بازگشت سرمایه مالیات دهندگان، استدلال منطقی کمی در مورد نیاز وجود دارد. برای بهبود قابل توجه در نتایج آموزشی ایالات متحده. علاوه بر این، غیرقابل انکار است که این کشور در چند دهه گذشته در اکثر نتایج آموزشی پیشرفت محدودی داشته است، به ویژه هنگامی که در زمینه افزایش سرمایه گذاری در همان دوره در نظر گرفته شود. در واقع، هزینه کل تولید هر دانش‌آموخته موفق دبیرستان و کالج به‌جای کاهش، به طور قابل توجهی در طول زمان افزایش یافته است چیزی که برخی استدلال می‌کنند منحنی یادگیری معکوس است.

«آموزش و پرورش نه تنها به ایده‌ها و اختراعات جدیدی نیاز دارد که انتظارات عملکردی وضعیت موجود امروز را از بین ببرد. برای ایجاد تأثیر معنادار، این راه‌حل‌های جدید همچنین باید «مقیاس» شوند، که به اندازه کافی بزرگ شوند، تا به میلیون‌ها دانش‌آموز و معلم یا بخش‌های بزرگی از جمعیت‌های خاص محروم خدمت کنند». با این حال، چیزی در اینجا کار نمی کند.

فقدان نوآوری می تواند پیامدهای اقتصادی و اجتماعی عمیقی داشته باشد. تونی واگنر، همکار آموزش نوآوری هاروارد، هشدار می دهد که آخرین مزیت رقابتی آمریکا، توانایی آن در نوآوری، در نتیجه سیستم آموزشی ضعیف این کشور در خطر است . درک بوک، رئیس سابق دانشگاه هاروارد، می نویسد: «[…] نه دانشجویان آمریکایی، نه دانشگاه های ما، و نه خود ملت، نمی توانند کیفیت آموزش عالی و آموزش و یادگیری آن را بدیهی بدانند». از این رو برای ما مهم است که آموزش ایالات متحده را به طور مداوم نوآورانه کنیم و نوآوری های آموزشی را بر افزایش کیفیت یادگیری در همه سطوح متمرکز کنیم. با این حال، اگرچه تحقیقات و نوآوری‌های آموزشی در حال انجام زیادی وجود دارد، اما تا به امروز شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی در دستاوردهای دانش‌آموزان یا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نبوده‌ایم.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه