بایگانی‌ها

آشنایی با طرح یارانه دستمزد و روش دریافت آن

کسب‌وکارهای نوپا:طرح یارانه دستمزد طرحی جدید و شبیه به دریافت حقوق بیکاری است.نتایج گزارش عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد بیانگر آن است که تاکنون ۴۲ هزار و ۵۹۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۴۰۵ نفر موفق به انعقاد قرارداد کار شده‌اند. این نتایج نشان می‌دهد که تعداد متقاضیان یارانه دستمزد نسبت به ماه‌های گذشته افزایش داشته و قراردادهای بیشتری منعقد شده و ۶۹۹۱ کارفرما نیز از طرح استقبال کردند.

در بررسی استانی استان‌های خوزستان، مازندران و کرمانشاه بیشترین تعداد داوطلب و جوینده کار ثبت‌نام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

تازه‌ترین آمار متقاضیان یارانه دستمزد

شرایط بهره‌مندی از مزایای طرح یارانه دستمزد به این نحو است که داوطلبان و جویندگان کار باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

طرح پرداخت یارانه دستمزد با هدف تحرک­ بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاه­‌های خرد، کوچک و متوسط و همچنین زمینه­ سازی برای اشتغال دانش­ آموختگان مقاطع تحصیلی دیپلم و بالاتر، ارتقاء مهارت و کسب تجربه توسط جویندگان کار به خصوص گروه شغل ­اولی­‌ها از طریق تعامل با نیروهای متخصـص و با تـجربه، انتـقال یافـته‌­های جـدید دانش و فـناوری به بنگاه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بخش­‌های تعاونی و خصوصی تدوین شده ­است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این طرح را با هدف کاهش هزینه‌های اشتغال نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری و توسعه تولید و اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی در بازار کار و حمایت از بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی به اجرا درآورده که به اعتقاد فعالان اقتصادی، اجرای آن موجب تحرک و رونق بازار کار و اشتغال کشور می‌شود.

لازم به یاد آوری است که :متقاضیان و کارفرمایان برای بهره‌مندی از مزایای این طرح و دریافت یارانه دستمزد می‌توانند به سامانه https://pyd.mcls.‌gov.ir وزارت کار مراجعه و ثبت‌نام کنند.

گروه کسب وکار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه