بایگانی‌ها

احیای واحدهای تعطیل و راه اندازی مجدد کسب وکارها

کسب‌وکارهای نوپا:نهضت احیای واحدهای تعطیل و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال یا افزایش ظرفیت تولید, رفع مشکلات و اعطای تسهیلات از جمله اقدامات دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال و رونق تولید بوده است. در ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۵۰هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در کشور وجود داشت و همین مساله ضرورت احیای واحدهای صنعتی راکد را بیش از پیش نشان می داد. دولت سیزدهم وعده داد که برای حل مشکلات واحد‌های صنعتی از هیچ فعالیتی دریغ نمی‌کند. در این راستا نهضت احیا واحدهای اقتصادی راه اندازی شد.

نهضت احیا واحدهای اقتصادی در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر خنثی سازی تحریم‌ها و مردمی کردن اقتصاد، لزوم ایجاد ساز و کاری منعطف، چابک، پاسخگو و مردم پایه جهت رصد محیط و اتخاذ تدابیر و تصمیات به هنگام با هدف احیا، نوسازی و فعال سازی واحدهای اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال در دی ماه سال ۱۴۰۰عملیاتی شد. مطابق آمارها صنایع کوچک ۱۷درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص داده است و ۴۵درصد از نیروی انسانی شاغل در بخش صنعت مربوط به حوزه صنایع کوچک است.

هادی آقابابایی ،مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد از اولویت‌های این صندوق در کشور است که امسال بیش از ۲۱هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده و تاکنون ۶۰درصد پرداخت شده است. در دولت سیزدهم با مشارکت این صندوق در کشور صد هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد صد هزار شغل به صاحبان کسب و کار‌های خرد در بخش‌های کشاورزی – صنعتی و خدماتی پرداخت شده است.

آقابابایی گفت: طبق تفاهم نامه‌هایی که با دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، کمیته امداد، بهزیستی و معاونت روستایی رئیس جمهور امضا شده است، سال آینده دولت ۲۵هزار میلیارد تومان برای ایجاد ۱۵۰هزار شغل اختصاص می‌دهد.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه