بایگانی‌ها

برگزاری اولین و بزرگترین دوره آموزشی فشرده دانش‌آموزی کشور

کسب‌وکارهای نوپا:اولین و بزرگترین دوره آموزشی فشرده دانش‌آموزی کشور برگزار شد.«جونیورا»اولین مجموعه آموزش برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوان است که اولین و بزرگترین بوت‌کمپ (دوره آموزشی فشرده) دانش‌آموزی کشور را با شرکت بیش از ۲۶۵۰ دانش‌آموز دختر و پسر از مدارس استان قم برگزار کرده است. اختتامیه این بوت‌کمپ روز پنجشنبه باحضور دانش‌آموزان شرکت کننده برگزار شد.

در این اختتامیه که دانش‌آموزان، والدین، مدیران مدارس و مسئولان ملی و استانی حضور داشتند، از ۴۶ دانش‌آموز پسر، ۳۵ دانش‌آموز دختر و ۵ مدرسه برتر مشارکت کننده در این بوت‌کمپ با اهدای جوایز نفیس تقدیر به عمل آمد.

«جونیورا» اولین پلتفرم آموزشی تعاملی برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوانان است که توسط جامعه برنامه‌نویسان ایران با هدف شناساندن مفاهیم علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی ویژه سنین ۹ تا ۱۷ سال طراحی شده است. این مجموعه بزرگترین بوت‌کمپ (دوره آموزشی فشرده) برنامه‌نویسی کشور با عنوان «کُدکمپ» را از آبان تا دی ۱۴۰۲ برگزار کرد.

این دوره آموزشی در میان ۲۶۵۰ دانش‌آموز از ۳۲ مدرسه استان قم برگزار شد که از این تعداد ۱۳۰۲ نفر پسر و ۱۳۴۸ نفر دختر بودند، ۳۰ درصد دانش‌آموزان پایه هفتم، ۳۷ درصد پایه هشتم و ۳۳ درصد از دانش‌آموزان پایه نهم بودند.

این بوت‌کمپ (دوره آموزشی فشرده) که توسط جونیورا با عنوان اختصاصی «کُدکمپ» شناخته می‌شود، هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین ارائه شد که شامل ۶ بخش آموزشی بود:

مسابقه آموزشی آنلاین و تعیین سطح اولیه

مطالعه و حل تمرین آنلاین

کلاس آنلاین و تعاملی

کلاس حضوری با اساتید مجرب

انجام پروژه نهایی برای رقابت

رقابت پروژه‌ها در مسابقه نهایی

کلاس‌های حضوری با ظرفیت ۴۰ نفر دانش‌آموز در محیطی مجهز به سیستم کامپیوتری و آموزشی به‌روز و با حضور یک مربی، یک کمک مربی و دو نفر کارشناس فنی اداره شد. علاوه بر این کلاس‌های آنلاین به شکل نیمه خصوصی و ۴ نفره در بستر وب برگزار شد.

مربیان آموزشی این دوره زیر نظر مستقیم اساتید مجرب جونیورا آموزش دیدند، در این دوره بیش از ۶۵۰ نفر متقاضی مربیگری کُدکمپ قم بودند که ۸۲ مربی برای پشتیبانی علمی آنلاین و ۸ معلم برای تدریس در کلاس‌های حضوری انتخاب شدند که ۵۷ نفر آقا و ۳۳ نفر خانم بودند.

لازم به ذکر است که با پایان دوره آموزشی، یک مسابقه گروهی برگزار می‌شود و هر گروه یک پروژه به زبان پایتون ارائه می‌دهد که گروه‌های برتر به مراسم اختتامیه و اهدای جوایز دعوت می‌شوند. همچنین به افرادی که دوره را با موفقیت سپری کنند گواهی معتبر آموزشی «جونیورا» با تأیید جامعه برنامه‌نویسان ایران (Quera.ir) ارائه خواهد شد.

«جونیورا» یکی از زیرمجموعه‌های جامعه برنامه‌نویسان ایران (Quera.ir) است. «جونیورا» محصولاتی را ارائه می‌دهد که هر دانش‌آموزی در هر نقطه از کشور، برای ساختن زندگی و آینده بهتر، فرصت یادگیری علوم کامپیوتر و تفکر رایانشی و نه صرفاً کدنویسی را داشته باشد. در حال حاضر همه کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۷ سال می‌توانند با بازی و سرگرمی وارد دنیای بی‌انتهای مسیرهای آموزش برنامه نویسی «جونیورا» شوند.

دوره رایگان برنامه‌نویسی؛ هدیه جونیورا به تمامی کودکان و نوجوانان ایران

دوره رایگان برنامه نویسی بلوک‌آپ استارتر توسط «جونیورا» توسعه داده شده و در اختیار عموم دانش آموزان قرار گرفته است. دوره استارتر دارای ۸ درس‌نامه، ۲۵ تمرین و ۲ پروژه است. این درس‌نامه‌ها هم در سه مسیر هزارتو، نقاشی و انیمیشن ارائه می‌شود که آشنایی بیشتر شما با پلتفرم و شیوه آموزشی «جونیورا» را فراهم می‌کند.

چگونه آموزش برنامه‌نویسی را در «جونیورا» شروع کنیم؟

«جونیورا» هر روز توسعه پیدا کرده و مسیرهای آموزشی جدیدی را ارائه می‌دهد، کودکان و نوجوانان می‌توانند با راهنمایی والدین به وب‌سایت «جونیورا» مراجعه کنند و مسیرهای آموزشی مناسب خود را دنبال کنند.

همچنین تیم کُدکمپ جونیورا برنامه‌ریزی برگزاری دوره‌های مشابه را در تمامی استان‌های کشور دارد، مدارس و مسئولان علاقه‌مند برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۷۰۶۲۹ یا از طریق سایت «جونیورا» اقدام کنند

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه