کسبوکارهای نوپا:بانکهای آمریکایی شعبههای واقع در سوپرمارکتهای زنجیرهای را با نرخی هفت برابر سریعتر از سایر مکانها در بحبوحه فشار سود صنعت و مهاجرت مشتریان به کانالهای دیجیتال بستهاند. بر اساس داده های شرکت بیمه سپرده فدرال، بانک ها در سال منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳، ۱۰.۷ درصد از شعب خود را در فروشگاه ها بستند. نرخ تعطیلی سایر شعب در آن دوره ۱.۴ درصد بود. اکثر شعبههای موجود در فروشگاههای مواد غذایی توسط بانکهای منطقهای اداره میشوند که از زمان فروپاشی بانک سیلیکون ولی در ماه مارس تحت فشار بودهاند.
در حالی که صنعت مالی سالها در حال بستن شعبههای خود بوده است، این سرعت در سال ۲۰۲۱ پس از همهگیری توربوشارژ پذیرش بانکداری تلفن همراه و آنلاین به شدت افزایش یافت. به گفته اس اند پی گلوبال، در آن سال، بانک ها نزدیک به ۱۸ درصد از شعبه های خود در فروشگاه و ۳.۱ درصد از سایر مکان ها را بستند. ناتان استووال، رئیس تحقیقات مؤسسات مالی در S&P Global Market Intelligence، گفت: «شعبههای درون فروشگاهی در بسیاری از بانکها از بین رفتهاند. ما شاهد بودیم که بانکها به دنبال کوچک کردن شبکه شعب خود با تمرکز بر قطع شعبههای کمسود هستند که ترافیک مشتری کمتر و وامهای کمتر و حسابهای دارای ارزش خالص بالا ایجاد میکنند.» بانکها در دهه ۱۹۹۰ شروع به ساخت شعبه در داخل سوپرمارکتها کردند، زیرا مکانهای کوچکتر برای راهاندازی بسیار ارزانتر از مکانهای معمولی بودند. اما این صنعت اکنون به شعبهها بهعنوان مکانی برای جذب مشتریان با حسابهای مدیریت ثروت، کارتهای اعتباری و وامها نگاه میکند تا مکانی برای برداشت پول، و این به نفع شعبههای بزرگ است. سرعت تعطیلی ها از اوج سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است، اما هنوز در سطح بالاتری نسبت به قبل از همه گیری است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۹، بانک ها ۴.۲ درصد از مکان های فروشگاهی و ۱.۷ درصد از مکان های دیگر را تعطیل کردند. این حرکت ها زمانی انجام می شود که صنعت در حال تطبیق با هزینه های تامین مالی بالاتر است، زیرا مشتریان مانده ها را به گزینه های با بازده بالاتر مانند صندوق های بازار پول منتقل کرده اند. طبق گزارش FDIC، بانکهای ایالات متحده ۱۵ درصد کاهش سپردهها را از شعبههای فروشگاهی ثبت کردند، در حالی که سپردههای سایر شعب در سال منتهی به ۳۰ ژوئن، ۴.۷ درصد کاهش یافت.
گروه آموزش
افزودن دیدگاه