بایگانی‌ها

راه‌حل‌های خنک‌کننده نوآورانه‌ برای شهرهایی که بیش از حد گرم شده‌اند

کسب‌وکارهای نوپا:راه‌حل‌های خنک‌کننده نوآورانه‌ای برای شهرهایی که بیش از حد گرم شده‌اندبا روش GAF بدست آمده اند. با افزایش تغییرات اقلیمی و اعمال الگوی آب و هوایی ال نینو در نیمکره غربی، اثر جزیره گرمایی به یک مشکل واقعی برای شهرهایی تبدیل شده است که زیر آفتاب تابستانی غرق می‌شوند. GAF محصولی به نام “استریباندبرای پوشش پیاده رو” ایجاد کرد که هدف آن برگرداندن اثر جزیره گرمایی با بازتاب گرما به فضا است.

پروژه GAF Cool Community در تلاش است تا با رنگ آمیزی سطوح داغ شهر مانند روسازی که گرما را جذب می کند و در تماس می تواند باعث سوختگی شود، به کاهش اثرات جزیره گرمایی شهری کمک کند. پوشش‌های روسازی GAF دارای فناوری نوآورانه‌ای به نام سایه نامریی” هستند که توسط مجله تایم به عنوان یکی از بهترین اختراعات سال ۲۰۲۲ معرفی شده است. این محصولی است که می‌تواند دمای سطوح سنگفرش داغ را کاهش دهد. و البته، در همه رنگ‌ها و سایه‌ها وجود دارد، بنابراین می‌توانید زمین بازی را بپوشانید تا به همان راحتی که می‌توانید پارکینگ‌ها و خیابان‌های شهر خود را رنگ آمیزی کنید تا از بدترین موج گرما جلوگیری کنید، گرمای خطرناک آن کمتر شود.

پوشش دادن بیشتر از سطوح جاده امکان پذیر است. پشت بام ها همچنین بخش بزرگی از اثر جزیره گرمایی را از طریق جذب تشعشع به خود اختصاص می دهند. با رنگ‌آمیزی خیابان‌های شهر، سقف‌ها و سایر سطوح بزرگ با پوشش‌های بازتابنده، می‌توان اثر جزیره گرمایی را به میزان قابل توجهی خنک کرد و ساکنان شهر را در آفتاب تابستانی راحت‌تر نگه داشت.

GAF گزارش داد: “ایالات متحده چهار میلیون مایل جاده و ۶۱ میلیارد فوت مربع سقف در ساختمان های تجاری (تقریبا معادل یک میلیون زمین فوتبال) دارد که با افزایش دمای جهانی گرما را در سطوح خطرناک تر به دام می اندازد. و این فقط در مورد راحتی نیست: گرما در سراسر جهان خطرناک می شود زیرا دما به سه رقمی و یعنی فراتر از آنچه بدن انسان می تواند با آن مقابله کند، افزایش یافته که شرایط زندگی در این صورت خطرناک می شود. از گرمازدگی گرفته تا مرگ و میر بیش از حد گرما که اکنون به میلیون ها نفر در سراسر جهان در هر سال می رسد تا تأثیرات اجتماعی مانند افسردگی و خودکشی (افزایش ۱.۸ درجه فارنهایت در دمای متوسط با افزایش ۱درصدی در خودکشی مرتبط است).

گرمای بیش از حد تهدیدی برای یک جامعه صلح آمیز است. اگر به افزایش خود ادامه دهد. حتی گزارش‌هایی از افزایش جرم و جنایت (با افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی حملات تشدیدکننده و تجاوزات در دمای بالا) و حتی افزایش سخنان نفرت‌انگیز در طول موج‌های گرما (با افزایش قابل توجه ۲۲ درصدی سخنان نفرت‌انگیز آنلاین از مناطقی که تجربه می‌کنند، گزارش شده است.

گروه اخبار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه