بایگانی‌ها

نیروی کار در اتحادیه اروپا آزادانه در گردش است

“آژنگ نیوز”:وضعیت رفت و آمد برون مرزی نیروی کار در اتحادیه اروپا بیانگر توسعه کسب و کارهاست .گزارش اخیر یورواستات وضعیت حرکت روزانه نیروی کار بین مناطق داخل کشورها را نشان می دهد یکی از آزادی های بزرگ زندگی در اتحادیه اروپا، آزادی حرکت است که نماد آن حذف پست های مرزی و توانایی شهروندان اتحادیه اروپا برای اسکان و کار در هر یک از کشورهای عضو بدون مانع است. با این حال، گاهی اوقات کارگران به معنای واقعی کلمه روزانه برای کار در سراسر مرزهای کشور به دلیل عوامل مختلفی جابجا می شوند که مهمترین آنها تفاوت بین استانداردهای هزینه زندگی در دو کشور است. در نهایت منطقی‌تر به نظر می‌رسد که در مکانی با اقتصاد قوی‌تر دستمزد دریافت کنند در حالی که پول به دست آمده را در محل زندگی خود خرج کنند.

گزارش اخیر یورواستات تعداد مسافرانی را که از مرز یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا کار می کنند نشان می دهد و در سال ۲۰۲۲، این رقم به ۲.۰۹ میلیون نفر در رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال (۱.۱٪ از کل شاغلان) رسیده است. علاوه بر این، این آمارنشان دهنده افزایش جزئی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ است، زمانی که ۱.۹۴ میلیون نفر در سراسر مرزهای ایالتی کار می کردند. در سطح منطقه‌ای، استان لوکزامبورگ در بلژیک با ۳۲ درصد بیشترین سهم مسافران را به یک کشور دیگر دارد. پس از آن تریر در آلمان با ۱۸ درصد و لورن در فرانسه با ۱۴ درصد قرار دارند. Franche-Comté در فرانسه و Vorarlberg در اتریش هر کدام با ۱۰درصد نیز درصد نسبتا بالایی را ثبت کردند.

در مورد مسافران داخلی اتحادیه اروپا چطوراست ؟ علاوه بر این، دفتر آمار اتحادیه اروپا تصویری از وضعیت رفت و آمد بین مناطق در هر کشور عضو جمع آوری کرده است. به طور مشابه، عوامل متمایز اقتصادی باعث تحرک داخلی نیروی کار بین شهرها و مناطق روستایی یا مناطقی با پایه اقتصادی مولدتر در مقابل آنهایی که بازده کمتری دارند، می شود. بیش از ۱۲.۵ میلیون نفر (۶.۴٪ از کل شاغلان) از یک منطقه به منطقه دیگر در کشور محل سکونت خود به محل کار رفتند. این افزایش ۴.۴ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ (۱۲.۰ میلیون نفر) نشان داد. بیشترین سهم ایاب و ذهاب منطقه ای در کل اشتغال در استان برابانت والون بلژیک (۴۵ درصد) و پس از آن استان دیگر بلژیک، ولامز-برابانت (۴۲ درصد)، پست در مجارستان (۴۱ درصد)، استان نامور در کشور ثبت شده است. بلژیک (۳۸٪) و مناطق اتریشی بورگنلند (۳۶٪) و Niederösterreich (۲۹٪)در رتبه های بعدی قرار دارند.

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه