بایگانی‌ها

این مهندس طی ۵۰ سال فقط یک جا کار کرد!

کسب‌وکارهای نوپا:یک مهندس که طی ۵۰ سال فقط در یک جا کار کرد! رضایت شغلی را خیلی مهم میداند.کیپ ترنر زمانی که در سال ۱۹۷۳ درخواست داد لزوماً برای پیوستن به AT&T برای کل ۵۰سال زندگی حرفه‌ای خود برنامه‌ریزی نمی‌کرد – اما این دقیقا همان چیزی است که اتفاق افتاده است و او در طول راه چیزهای زیادی در مورد مهندسی و طول عمر شغلی یاد گرفته است. ترنر که اکنون ۶۸ سال دارد، برای اولین بار در سن ۱۸ سالگی، بدون مدرک دانشگاهی، به عنوان نصاب ایستگاه به شرکت ملحق شد و با این ایده که به کالج برمی گردد و دامپزشک می شود.

اما در عوض، در طی پنج دهه بعد، او حدود هشت نقش مختلف را در فضای مهندسی بر عهده گرفت و اکنون به عنوان مهندس اصلی توسعه محصول در نزدیکی شهرستان فاکنر، آرکانزاس کار می کند. او همچنین در این مسیر مربیان جوان‌تری را پذیرفته است و فکر می‌کند که با وجود فرهنگ امروزی اشتغال‌زایی، حتی فارغ‌التحصیلان جوان امروزی نیز می‌توانند شغل ۵۰ ساله خود را بسازند.

ترنر می گوید: «من فکر می کنم این امکان پذیر است. زیرا این واقع بینانه است -البته اگر این همان کاری است که می خواهید انجام دهید.” او می افزاید: «در اکثر کارمندان جوانی که من به آنها مشاوره داده ام، آنها حوصله ماندن در یک شرکت را برای این مدت طولانی ندارند. از دیدگاه او، ترنر می‌گوید که کلید حرفه 50 ساله‌اش تمرکز بر تبدیل شدن به یک متخصص در نقش فعلی‌اش بود و سپس یاد گرفتن و از همهم مهمتر آنکه «از کاری که انجام می‌دهی راضی باشد». من همیشه به سرپرستانم گفته ام که مرا تنها بگذارند. ترنر می گوید که او هرگز در مورد تلاش برای ترفیع «به ویژه تهاجمی» نبوده است. او می‌گوید: «من همیشه به سرپرستانم گفته‌ام که مرا تنها بگذارند. «بگذار کار را یاد بگیرم. اگر بخواهم تغییر کنم به شما اطلاع خواهم داد. خواه این در خواست یک شغل متفاوت باشد، یک جابجایی زمانی جانبی یا یک ترفیع.» در طول سال‌ها، او با پرسیدن در میان همکاران و حتی اطلاع دادن به رئیسش، از فرصت‌های جدید یاد می‌کند.

ترنر می‌گوید: «من معمولاً فکر نمی‌کنم مجبور باشید به سرپرست خود بگویید که برای یک موقعیت درخواست می‌کنید، اما من همیشه این کار را می‌کردم. و به آنها می‌گفتم چرا – نه اینکه ناراضی هستم، بلکه به دنبال فرصتی بهتر، فرصتی متفاوت یا حقوق بالاتر هستم.» کیپ ترنر هرگز در مورد دنبال کردن ترفیعات «تهاجمی» نبود. درعوض، او می‌گوید که تمرکزش را روی انجام کارش و نیز واقعاً خوب و راضی بودن گذاشته است. او می‌گوید: «در بیشتر موارد، تصمیم گرفتم در نقش [فعالی] خوشحال باشم. ترنر می‌گوید درک این نکته مهم است که ممکن است شغل یا ارتقای شغلی پیدا نکنید زیرا برای آن آماده نیستید، و اگر واقعاً آن را می‌خواهید، از زمان خود برای یادگیری مهارت‌هایی که برای برتری نیاز دارید استفاده کنید.

او نقشی را به یاد می‌آورد که چندین بار برای آن درخواست داد و تقاضایش رد شد، « صادقانه بگویم، زیرا،شخص دیگری بود که واجد شرایط بود.» اما در یک مورد، شخص در این نقش بعداً شرکت را ترک کرد، “و من به پیش رئیسش رفتم و گفتم، “این کاری است که انجام داده ام و فکر می کنم برای این نقش مناسب هستم.” . شاد بودن در محل کار فراتر از دستمزد است به گفته مرکز تحقیقاتی پیو، اکثر مردم به دلیل دستمزد کم و فضای کمی برای پیشرفت، کار را ترک می کنند. و بسیاری از عوامل باعث شده است که در دهه‌های اخیر تغییرشغل بیشتر شود، از جمله رشد آهسته دستمزد، استراتژی‌های شرکت برای استخدام خارجی، و ظهور موتورهای جستجوی کار آنلاین نیز بر این وضعیت تاثیر دارند.

در زمینه حقوق، ترنر اذعان می‌کند: «سال‌های زیادی است که با کسی صحبتی درباره حقوق نداشته‌ام. بنابراین نمی دانم [جوانان] از حقوق خود راضی هستند یا خیر. بیشتر اوقات به همین دلیل است که مردم در حال جابجایی هستند – آنها حقوق و مزایای بهتری می خواهند. (البته ترنر از بیان میزان حقوق خود با رسانه ها خودداری کرد.) او می افزاید: «من توانستم، به استثنای چند مورد، از حقوقی که در تمام این سال ها به من پرداخت شده، آن را دریافت کنم. اوایل چند بار روز دوشنبه پس از پرداخت ۱۰ دلار برایم باقی مانده بود، اما این اتفاق اغلب رخ نداده است.

فراتر از دستمزد، ترنر می‌گوید که به دلیل تمام آموزش‌های حین کار که توانسته است دنبال کند و در حرفه‌اش ارتقا پیدا کند، به کار خود در AT&T ادامه داده است. گرچه ترنر هرگز برای ارتقاء مدرک دانشگاهی خود برنگشت، اما توانسته است حدود ۱۵۰ دوره آموزشی مختلف را در سراسر کشور بگذراند تا مهارت های مهندسی مختلف را برای شغل خود بیاموزد، از جمله مهارت هایی که به او امکان انتقال به فرصت های جدید را می دهد.

ترنر می‌گوید: او قویاً جوانان را تشویق می‌کند که از همه فرصت‌های آموزشی و آموزشی که شرکت ارائه می‌دهد، «چه داخلی باشد، چه بازپرداخت شهریه باشد، چه به شما فرصتی برای بازگشت به مدرسه بدهد.» استفاده کنند.این رویه باعث می‌شود احساس کنم که از تمام آن سال‌ها به بهترین نحواستفاده کرده ام .» ترنر می‌گوید در پایان روز، ساختن یک شغل ۵۰ ساله به «راضی بودن از نقش خود و راضی بودن از سازمانتان» منجر می‌شود.

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه