بایگانی‌ها

نابودی اطلاعات نادرست با هوش مصنوعی یک پروژه اروپایی

کسب‌وکارهای نوپا:نابودی اطلاعات نادرست با هوش مصنوعی یک پروژه اروپایی است که به دنبال نابودی اطلاعات نادرست هستند.امروزه پروژه های نوآورانه سواد رسانه ای اروپا و پیشرفت آن در عصری که اطلاعات با سرعت رعد و برق حرکت می‌کنند، یک موضوع قابل توجه است. اما از طرف دیگر اطلاعات نادرست و اخبار جعلی به سطوح بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. کمیسیون اروپا (EC) با تشخیص آسیب های احتمالی که می تواند به جوامع وارد کند، اقدامات پیشگیرانه ای را برای مقابله با گسترش اطلاعات نادرست انجام داده است. در اینجا پنج پروژه اروپایی قابل توجه که به این موضوع مبرم می پردازند، آورده شده است. با وجود اینکه اکثر آنها اخیراً شروع شده اند، آنها در حال حاضر نتایج ملموسی را نشان می دهند. برخی از این ابزارها در قالب ابزارهای کاربردی هستند که می توانید از آنها برای بالا بردن سطح سواد رسانه ای خود استفاده کنید.

در نبرد با اطلاعات نادرست، فناوری نقشی اساسی دارد. Vera.ai، یک پروژه اروپایی، از قدرت هوش مصنوعی (AI) برای شناسایی و مقابله با اطلاعات نادرست استفاده می کند. با تجزیه و تحلیل الگوها و منابع اطلاعات نادرست، vera.ai قصد دارد بینش‌هایی را در زمان واقعی ارائه دهد و به بررسی‌کنندگان حقایق در تلاش‌هایشان کمک کند. نتایج: در سال اول پروژه، شرکای vera.ai با تحقیق بر روی تجزیه و تحلیل تصاویر، ویدئوها و سیگنال‌های صوتی برای تشخیص دستکاری آنها پیشرفت خوبی داشته‌اند. روش‌های جدیدی برای کمک به متخصصان در ارزیابی صحت محتوای متنی از طریق تشخیص خودکار به اصطلاح «سیگنال‌های اعتبار» شناسایی شده‌اند. محققان علوم اجتماعی و هوش مصنوعی روش‌های پیشرفته‌ای را برای تشخیص رفتار اشتراک‌گذاری هماهنگ و ردیابی راه‌های انتشار اطلاعات نادرست بررسی کرده‌اند. Vera.ai همچنین نقشی اساسی در پیشرفت افزونه تأیید InVID-WeVerify و DBKF ایفا می کند.

پلاگین تأیید InVID-WeVerify به عنوان یک ابزار همه کاره طراحی شده است که به «چاقوی ارتش سوئیس» برای توانمندسازی روزنامه‌نگاران، حقیقت‌شناسان و مدافعان حقوق بشر تشبیه شده است. هدف آن بهینه‌سازی و تسریع در انجام کارهای راستی‌آزمایی و افشای اطلاعات آنها، به‌ویژه هنگام رسیدگی به تأیید صحت ویدیوها و تصاویر در شبکه‌های اجتماعی است. پایگاه داده های جعلی شناخته شده (DBKF) شبیه به کتابخانه ای پر از اطلاعات است که به بررسی اینکه آیا چیزی (اخبار، ویدیو یا تصویر) قبلاً بررسی شده است و صحت یا جعلی بودن آن اثبات شده است، کمک می کند. این یکی واقعا برای حرفه ای ها در حوزه رسانه مفید است. این کتابخانه دارای اطلاعات به زبان های مختلف است، بنابراین برای بسیاری از مردم در سراسر جهان مفید است. EDMO: رصدخانه رسانه دیجیتال اروپایی – هاب ملی و چند ملیتی (2019-2024) EDMO برای کمک به گروه متنوعی از کارشناسان، که به دنبال رسیدگی به موضوع اطلاعات نادرست هستند، تأسیس شد. EDMO شامل تیم هایی در کشورهای مختلف است که برای مبارزه با اطلاعات نادرست آنلاین در اتحادیه اروپا شریک هستند. هر تیم شامل سازمان هایی از یک یا چند کشور است. آنها در کارهایی مانند شناسایی و درک اطلاعات نادرست، افزایش آگاهی عمومی و تدوین پاسخ های مناسب متناسب با کشورهای مربوطه تخصص دارند. گزارش‌های متعدد دستاوردهای قطب‌های منطقه‌ای را چه به صورت جمعی و چه در داخل کشورهای اتحادیه اروپا نشان می‌دهند. علاوه بر این، EDMO پلتفرمی را برای حمایت از کار یک جامعه چند رشته‌ای با تخصص در زمینه اطلاعات نادرست آنلاین مستقر خواهد کرد. این امر به درک عمیق‌تر اکوسیستم اطلاعات نادرست کمک می‌کند – همچنین تشکیل رصدخانه رسانه های دیجیتال بلغارستان-رومانی (2022-2025) نبرد علیه اطلاعات نادرست یک تلاش مشترک است که فراتر از مرزهای ملی است. پروژه BROD در منطقه ای با آزادی رسانه ای و سواد رسانه ای شهروندان محدود مانند بلغارستان و رومانی بسیار مهم است. هدف این مرکز کشف روایت‌های نادرست مضر و تأثیر آنها بر جوامع و دموکراسی در کشورها، فرهنگ‌ها و زبان‌ها است. البته این پروژه در مرحله اولیه خود است، اما وب سایت آن قبلاً مقالات راستی‌آزمایی تولید شده توسط خبرگزاری همکار فرانسه فرانسه (AFP) به زبان‌های بلغاری و رومانیایی و همچنین از پلتفرم Factual ایجاد شده توسط رومانیایی را جمع‌آوری کرده است.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه