بایگانی‌ها

مطالعه کسب و کار با تاریخچه مختصری از تجارت

کسب‌وکارهای نوپا:مطالعه کسب و کار، یا درک کلی ما از تجارت و نقش آن در جامعه، گاهی اوقات اشتباه گرفته می شود و به اشتباه مستقیماً مترادف با مشاغل خاص تر در امور مالی، مشاوره یا هر زمینه دیگری است که ممکن است با آن آشنا باشید.

ما باید «کسب و کار» را به معنای وسیع‌تر آن در نظر بگیریم و از این وسعت و صنایع متشکل از آن قدردانی کنیم.

از آن به بعد، بسیار ساده تر است که در مورد اینکه چه چیزی کسب و کار را تشکیل می دهد، چگونه کار می کند، چرا کار می کند و به کجا می رود، عمیق تر شد. به همین دلیل است که کسب بینش قبل از ورود به دانشگاه با شرکت در یک مدرسه تابستانی مدیریت بازرگانی مهم است.

البته، صنایع خاص تجاری به درستی مستحق تجزیه و تحلیل دقیق خود هستند، اما ما اغلب ویژگی ها و روندهای برجسته تر را که فراتر از صنایع و همچنین موقعیت های جغرافیایی هستند، دست کم می گیریم.

بنابراین بیایید نگاهی به تجارت از دیدگاه گذشته، حال و آینده بیندازیم.

بازگشت به اصول اولیه
کسب و کار، به عبارت ساده، زمانی است که یک شخص یا سازمان با ارائه کالاها و/یا خدمات در ازای پول سود می برد – درگیر در فعالیت های تجاری، صنعتی یا حرفه ای. خیلی سرراست، درست است؟

خوب، از آنجایی که این تعریف بسیار گسترده است، واضح است که اشکال و انواع مختلف کسب و کار را در بر می گیرد.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که ساختارهای کسب و کار متفاوت است، چهار مورد اصلی شامل شرکت های انفرادی، مشارکت، شرکت های بزرگ و شرکت های با مسئولیت محدود است. این تمایزات برای تعریف اهداف و عملکرد تجاری و برای اهداف قانونی و مالیاتی بسیار مهم هستند.

ساختارهای تجاری رایج
مالکیت انحصاری یک تجارت است که تحت مالکیت و اداره یک شخص واحد است، بنابراین هیچ گونه جدایی قانونی بین تجارت و فرد وجود ندارد. این همچنین به این معنی است که صاحب کسب و کار خود در قبال سود و زیان مسئول است.

مشارکت شبیه به یک مالکیت انفرادی است، اما این شامل عملیات بین دو یا چند مالک است. به طور کلی، مزیت این است که کسب و کار می تواند منابع بیشتری را به اشتراک بگذارد و بدهی ها بین مالکان بیشتری پخش می شود.

شرکت زمانی است که گروهی از افراد با هم به عنوان یک نهاد واحد عمل می کنند. معمولاً صاحبان یک شرکت سهامدار آن شرکت هستند. ادغام یک تجارت به این روش به این معنی است که مالکان شخصاً در قبال تعهدات مالی یا تجاری مسئول نیستند، اما شرکت‌ها همچنان تمایل دارند قوانین مالیاتی مطلوب داشته باشند.

به این ترتیب، شرکت ها ممکن است تصمیم بگیرند که به شرکت های با مسئولیت محدود (LLC) تبدیل شوند: یک شرکت خصوصی که صاحبان آن قانوناً مسئول بدهی های آن تنها به میزان سرمایه ای هستند که سرمایه گذاری کرده اند. در حالی که همه اینها ممکن است مانند عبور از مرز در اصطلاحات قانونی خشک به نظر برسد، ضروری است که بین مشاغل تمایز قائل شویم زیرا به درک اینکه تجارت چیست کمک می کند.

شاید جالب‌تر این باشد که ارزش این را داشته باشیم که ببینیم کسب‌وکار از کجا سرچشمه می‌گیرد و آیا در تمام مدت وجودش در خالص‌ترین شکلش تغییر کرده است یا خیر.

تاریخ
تجارت آنطور که ما می شناسیم را می توان در ۳۰۰۰ سال قبل در هند و چین ردیابی کرد، جایی که شرکت ها – با ساختارهایی شبیه به شرکت های انحصاری، مشارکت ها و شرکت ها. در این زمان، آنها شروع به انعقاد قراردادها و مالکیت اموال کردند و اساساً چارچوب های اساسی کسب و کار را که ما امروز از آن استفاده می کنیم، تنظیم کردند.

از سال ۱۵۰۰ پس از میلاد، اولین شرکت‌های تحت حمایت دولت مانند شرکت هند شرقی هلند و شرکت هند شرقی بریتانیا را می‌بینیم که چالش‌های تجاری جهانی را به عهده می‌گیرند و کالاهای خود را دور از خانه مبادله می‌کنند.

پس از انقلاب صنعتی در سال ۱۷۹۰، کسب و کار هر ۵۰ سال یا بیشتر تغییر کرد، که توسط اختراعات جدید، تجارت و تغییر عادات مصرف کننده شکل گرفت.

مشاغل و تجارت جهانی
هنگامی که زیرساخت ها در بسیاری از نقاط جهان شروع به تکامل و بهبود کردند، هزینه های حمل و نقل را کاهش داد. دنیای تجارت شاهد افزایش تصاعدی در تجارت جهانی بود. امروزه، غیرقابل تصور است که یک تجارت فقط در مرزهای یک کشور محدود شود.

در نهایت، مدیریت کسب و کار به عنوان شغلی برای مردم مطرح شد و در طول دهه ۱۹۰۰، پتانسیل های تجاری بی پایان ظاهر شدند.

همانطور که گفته شد، تجارت همیشه در طول تاریخ روان نبوده است. رکود بزرگ در دهه ۱۹۳۰ و بحران مالی دهه ۱۹۷۰تنها نمونه هایی از شکست های اقتصادی جهانی است که پیشرفت تجارت را کند کرد.

با این حال، این عقب‌نشینی‌ها طرز تفکر مردم در مورد تجارت، خطرات آن، و همچنین پتانسیل آن را شکل می‌دهند. کسب و کارها نقشی حیاتی در تاریخ و جامعه بشری ایفا کرده‌اند و به طور غیرقابل انکاری در آینده نیز این نقش ادامه خواهد داشت. با این حال این سوال باقی می ماند که در آینده چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟

آینده
من استدلال می‌کنم که دو عامل اصلی کسب‌وکار را در آینده شکل می‌دهند، و آنها از قبل شروع به انجام این کار کرده‌اند. چیزی که ما می توانیم از آن استفاده کنیم.

بنابراین، انتظار این است که آنها همچنان نقش بسیار مهمتری را در سراسر جهان ایفا کنند.

ابتدا باید تاثیر تحول دیجیتال را در نظر بگیریم. این یک کلمه نسبتا بزرگ به نظر می رسد، و شاید به نظر می رسد که معنای واقعی ندارد، اما شاید بهترین راه برای درک نقش فناوری در تجارت و جامعه باشد.

تحول دیجیتال اساساً به استفاده جدید از فناوری دیجیتال برای حل مشکلات تجاری سنتی اشاره دارد. این فناوری‌های دیجیتال به جای حمایت ساده از روش‌های سنتی، انواع جدیدی از نوآوری و خلاقیت را ممکن می‌سازد. به هوش مصنوعی، تجارت الکترونیک، فین‌تک، مدل‌های تجاری کاملاً جدید فکر کنید… این فهرست ادامه دارد.

شما احتمالاً قبلاً تحول دیجیتال را بدون اینکه بدانید آن را تجربه کرده اید. به عنوان مثال، هنگام خرید لباس آنلاین، بسته شما ظرف یک یا دو روز تحویل داده می شود.

این چیزهای پیشگامانه است و فقط شروع است. کسب‌وکارها دائماً در حال تحقیق و جستجوی راه‌های جدید عملکرد، تعامل با مشتریان و ایجاد نوآوری هستند.

مسئولیت اجتماعی شرکت
یکی دیگر از روندهای اصلی در دنیای تجارت، مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت (یا CSR) است. مسئولیت اجتماعی شرکتی یک مدل کسب و کار خودتنظیمی است که به شرکت کمک می کند تا از نظر اجتماعی پاسخگو باشد – نسبت به خود، سهامدارانش و عموم.

این پاسخی گسترده تر به نگرانی و دانش فزاینده در مورد نقش مشاغل در جامعه است. آنها گاهی اوقات بازیگران بسیار بزرگی هستند و باید در قبال اعمالشان – چه خوب و چه بد – پاسخگو باشند.

CSR می تواند به معنای هر چیزی باشد از تأثیری که یک کسب و کار از نظر اقتصادی، اجتماعی، سیاسی یا زیست محیطی دارد. به عبارت دیگر، زمانی است که یک کسب و کار به جای اینکه تأثیرات نامطلوب بر جامعه و محیط زیست داشته باشد، برای ارتقای جامعه و محیط فعالیت می کند.

تعداد فزاینده ای از مقررات در مورد CSR وجود دارد، اما خود شرکت ها برخی از سیاست های CSR را ارائه کرده اند.

نمونه‌هایی از CSR ممکن است شامل یک شرکت پوشاک باشد که متعهد می‌شود از کار کودک در هیچ بخشی از زنجیره تامین خود استفاده نکند یا هر شرکتی که متعهد است مواد خام خود را فقط از منابع اخلاقی تهیه کند. برای مثال استارباکس را در نظر بگیرید.

این غول قهوه به طور مداوم تعهدی مشتاق به مسئولیت اجتماعی شرکت، جامعه و رفاه نشان داده است. این اطمینان حاصل کرده است که 99 درصد از دانه های قهوه آن از نظر اخلاقی درست تامین می شود. این یک بازیگر حیاتی در آگاهی زیست محیطی، به ویژه در ساخت فروشگاه های آن است. این کارمندان خود را به مشارکت در خدمات اجتماعی تشویق کرده است.

جاده پیش رو
CSR یک روند رو به رشد است و شرکت‌ها امروزه به دلیل افزایش آگاهی مصرف‌کننده و تقاضا برای پاسخگویی اجتماعی و محیط‌زیست، برای اجتناب از آن مشکل خواهند داشت.

بسیاری از روندهای تجاری ممکن است در ۵، ۱۰ و ۱۰۰ سال آینده ظاهر شوند – حتی ممکن است تصور برخی از آنها در حال حاضر غیرممکن باشد. اما این طبیعت زیبای نوآوری و خلاقیت تجاری است.

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه