بایگانی‌ها

باشگاه فوتبال آژاکس نمونه ای از یک کسب و کارموفق

کسب‌وکارهای نوپا:آژاکس نمونه ای از یک کسب و کار موفق در دنیای فوتبال است.زیرابرای اکثر باشگاه ها، از دست دادن ستاره هایشان اغلب می تواند منجر به شکست شود. با این حال، برای آژاکس، فروش جوانان بالقوه به باشگاه های ثروتمندتر، مدل کسب و کار این باشگاه است.شیوه مدیریت کسب و کارشان چنین است که: نسل بعدی ستارگان را توسعه دهید و آنها را بفروشید تا به موج بعدی کمک کنید و این فرآیند را خودپایدار کنید.

آکادمی جوانان باشگاه در این مدل تجاری نقش اساسی دارد. آکادمی به نام De Toekomst (“آینده”) شامل دوازده زمین بازی به خوبی نگهداری شده و یک ساختمان دو طبقه است که دارای اتاق های رختکن، اتاق های آموزشی، سالن های ورزشی و دفاتر برای مربیان و دانشمندان ورزشی است. بسیاری از مربیانی که در طول دوران حرفه ای خود پیراهن “اورانیه” تیم ملی هلند را بر تن کرده اند.

هر تیم آژاکس، از زیر ۹ سال تا تیم اول، در De Toekomst تمرین می کند. ایده چالش بعدی که فقط یک زمین با آن فاصله دارد، به بازیکنان آموزش داده شده است. استعداد با فرصت و پیشرفت پاداش داده می شود. این رویه به تیم اول ادامه می یابد و هر سال آکادمی یک فوق ستاره آینده دیگر را به تیم اول پیشنهاد می دهد.

این مرکز همچنین دارای یک مدرسه است که در آن افراد زیر۱۴ سال تا زیر ۱۹ سال تسهیلات خود را دریافت می کنند.

کازیمیر وسترولد، رئیس بخش جذب جوانان در آژاکس گفته: “ما باید بازیکنان انفرادی را توسعه دهیم تا هر بازیکنی در آکادمی ما برنامه فردی خود را برای انجام مراحل لازم برای ورود به تیم اصلی داشته باشد.” ما از تیم [آکادمی] خود کم و بیش نه برای بردن بازی‌ها، بلکه برای توسعه هرچه بیشتر بازیکنان انفرادی استفاده می‌کنیم

یک مثال عالی از این موضوع، کاپیتان قبلی آژاکس، ماتییس دی لیخت (بازیکن کنونی بایرن مونیخ آلمان)است. این مدافع ۱۹ ساله که ارزشش در آن ۷۰ میلیون یورو بود، یکی دیگر از گزینه هایی بود که توسط برخی از ثروتمندترین باشگاه های اروپا پیگیری می شد.

دی لیخت از۹ سالگی در آژاکس بوده است و از سطوح مختلف گذشت تا در ۱۷ سالگی اولین بازی خود را در تیم اصلی انجام دهد. علاوه بر این، او با ۱۷ سال و۲۸۶ روز رکورد تبدیل شدن به جوان ترین بازیکن تاریخ در فینال اروپا را به نام خود ثبت کرد.

علیرغم تمام توجهی که به دلیخت می شد، هواداران آژاکس نگران این نبودند که او در تیم آژاکس ادامه دهد. زیرا در آکادمی آمستردام چنان اعتمادی وجود دارد که آنها می دانند که می توانند بازیکن دیگری را برای قدم گذاشتن در فضای خالی تولید کنند. اگرچه از دست دادن یک سوپراستار به سختی ایده آل است، اما باشگاه اطمینان حاصل کرده است که این یک موقعیت ساختگی نیست.

جان هیتینگا ، سرمربی زیر۱۹ سال آژاکس گفته: رقابت با پی اس جی و من سیتی سخت است زیرا آنها پول زیادی دارند. “ما باید این کار را با آکادمی خود انجام دهیم، این محصول ماست. جوانان ما مانند تیم اصلی بازی می کنند – این DNA آژاکس است.”

در De Toekomst برنامه‌هایی برای گسترش زمینها به ۱۷ زمین و به روز رسانی امکانات وجود دارد، از جمله ساخت یک استادیوم با ظرفیت ۳۰۰۰ نفر .

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه