بایگانی‌ها

مدیریت کارآمد زباله در شهرها: از زباله تا گنج

کسب‌وکارهای نوپا:مدیریت کارآمد زباله در شهرهاوبیناری است که به شهرهای اتحادیه اروپا راهی برای خروج از آشفتگی زباله نشان داد این رویداد یک ساعته به بستری برای ایده‌هایی در مورد آینده مدیریت پسماند تبدیل شد امروز TheMayor.EU یک وبینار تعاملی با نام «مدیریت کارآمد زباله در شهرها: از زباله تا گنج» را با مشارکت بانک سرمایه گذاری اروپا (EIB) و ICLEI اروپا ترتیب داد. رویداد پانل، که به دنبال برجسته کردن برخی از شیوه‌های نمونه اجرا شده توسط مقامات مختلف شهری بود، کارشناسان را از گوشه‌های مختلف اروپا جمع‌آوری کرد تا ایده‌های نوآورانه‌ای را ارائه دهند که به راحتی توسط سایر مقامات محلی قابل تکرار است. وبینار کوتاه اما روشنگر و پر از توصیه های ارزشمند بود. قالب آن نشان داد که شیوه های خوب می تواند با سرعت، راحتی و کارایی بین مقامات اروپایی ارتباط برقرار کند. نمونه کل نگر گابروو بیش از یک چهارم کل زباله ها در اروپا زباله های شهری هستند، بنابراین دولت های محلی نقش دارند و می توانند با کاهش آن تاثیر بسزایی داشته باشند. در بلغارستان، یک ساکن به طور متوسط حدود 489 کیلوگرم در سال تولید می کند. با این حال، در گابروو، ۳۷۰ کیلوگرم است و جاه طلبی این است که همچنان این عدد کاهش یابد. به همین دلیل است که کاهش زباله و دفن زباله ضروری است. برای شهرداری ها، این تسهیلات باید تا سال ۲۰۳۰ تا ۶۰درصد کاهش یابد. Gabrovo با تدوین اسناد استراتژیک، داشتن رویکردی سیستمی برای مدیریت چرخه زباله و درگیر کردن جمعیت، رویکردی یکپارچه برای این موضوع اتخاذ کرده است. تانیا هریستوا، شهردار گابروو توضیح داد که سال ۲۰۱۵ پس از افتتاح محل دفن زباله های غیرخطرناک جدید، که مجهز به سیستم الکترونیکی است که ظرفیت را نظارت می کند، سالی برجسته بود. در نتیجه، تصفیه زباله در حال حاضر به چهارمین منبع اصلی کاهش CO2 در شهر تبدیل شده است. رویکرد دایره ای لیوبلیانا Jože Gregorič، از Voka Snaga – شرکت مدیریت پسماند و تامین آب لیوبلیانا، مروری بر توسعه مدیریت زباله در پایتخت اسلوونی در دو دهه گذشته ارائه کرد. در سال ۲۰۰۷ کانتینرهای زیرزمینی به عنوان راهی برای آزادسازی فضای شهری نصب شد و از سال ۲۰۱۳ مجموعه خانه به در در محل ایجاد شد.

لیوبلیانا همچنین اولین پایتخت اروپایی بود که تعهد صفر اتلاف را امضا کرد. تا سال آینده، هدف افزایش ۷۵ درصدی نرخ بازیافت و کاهش ضایعات شهروندان به ۶۰ کیلوگرم است، اگرچه باید اذعان کرد که این هنوز یک چالش است. با این حال، جاه طلبی بزرگ بعدی لیوبلیانا، ایجاد پایه ای برای ایجاد یک اقتصاد دایره ای پایدار است. به عنوان مثال، از سال ۲۰۱۵، تمام کاغذهای بهداشتی مورد استفاده در موسسات عمومی تنها از کارتن های بازیافتی شیر و آبمیوه تهیه می شود. همه رویدادهای عمومی اکنون شامل کمپین ها و تسهیلات پیشگیری از زباله و جداسازی زباله است. دایره‌ای بودن نیز بخشی از خود استراتژی ارتباطی است، از جمله پیام‌های کلیدی، ابزارها و کانال‌ها، اهداف و مخاطبان هدف. وجود دارد Ekoskola – یک رویداد سالانه مدرسه بوم با هدف کودکان و نوجوانان. مرکز استفاده مجدد در خیابان پووستووا نیز مورد توجه ویژه است. این شامل یک مغازه، اتاق خیاطی و کارگاه است و روزانه ۳۵۰ کالا به فروش می‌رساند که نشان می‌دهد تقاضا برای اشیاء تغییر کاربری وجود دارد. پیروزی برلین در ضایعات صفر دکتر سونیا ویته، مسئول توسعه استراتژی در بخش بهداشت برلین (BSR)، فلسفه پایتخت آلمان در قبال زباله را ارائه کرد. در این دهه، برلین می خواهد ضایعات خصوصی و تجاری را تا ۲۰درصد کاهش دهد. او تصریح کرد که صفر شدن ضایعات به این معنی نیست که در سال ۲۰۳۰ دیگر زباله ای وجود نخواهد داشت، بلکه در مورد بازگشت هر چه بیشتر منابع به چرخه اقتصادی است. به همین دلیل است که BSR فقط یک شرکت مدیریت زباله سنتی نیست، بلکه به عنوان یک مشاور، چند برابر کننده و شبکه ساز در اقتصاد و جامعه محلی عمل می کند. به عنوان مثال، یکی از ابتکارات مورد حمایت آن، مرکز خرید Re-use (NochMall) است که در آن شما می توانید فقط محصولات استفاده مجدد و دست دوم را خریداری کنید. فرهنگ ایجاد روش‌های جدید ذهنیت مدیریت پسماند به برلین کمک کرد تا در ماه ژوئیه اولین آژانس صفر زباله اروپا را تأسیس کند. مؤسسه جدید، مستقل از BSR، تبدیل به یک مرکز کل نگر برای متحد کردن تمام اصول و موضوعاتی خواهد شد که بر مدیریت زباله صفر در شهر تأثیر می‌گذارند. همه جنبه های این فلسفه را متحد می کند، یعنی اصل مصرف منطقی و معقول را به عنوان بهترین راه برای جلوگیری از انباشت زباله قرار می دهد. حمایت EIB از شهرها کریستوفر اج، مدیر ارشد مهندس زباله جامد (EIB/JASPERS)، توضیح داد که چگونه می‌توان از تمام کارهای شهرداری و ایده‌های نوآورانه توسط EIB – ارائه‌دهنده پیشرو مالی آب و هوا در اروپا – پشتیبانی کرد. وام دادن، مشاوره، ترکیب. این مدلی است که EIB به عنوان رویکرد کاری جدید خود در انجام سهم خود برای کاهش انباشت زباله ترویج می کند. این فقط در مورد پول انداختن برای یک مشکل نیست. شهرداری ها همچنین به دانش پیچیده ای نیاز دارند تا در آزمایش روش ها و فناوری های جدید جسارت داشته باشند. در سمت تأمین مالی، دولت‌های محلی می‌توانند به وام‌های سرمایه‌گذاری (برای پروژه‌های بزرگ) و وام‌های چارچوبی (برای پروژه‌های کوچک و متوسط)، وام‌های چارچوب چند ذینفع، بین‌المللی دسترسی داشته باشند.

اعطای وام های تعدیل شده یا صندوق های سهام. با این حال، ارزش واقعی این تامین مالی توسعه ای با افزودن تخصص ارزشمندی است که از کارشناسان این بانک در دسترس است. JASPERS، یک ابتکار مشترک EIB-EC برای ارائه کمک های مشاوره ای ایجاد شد. برای شهرداری ها رایگان است، از جمله تدوین استراتژی، تهیه و ارزیابی پروژه. با این حال، مقامات باید در نظر داشته باشند که همه ایده‌های پروژه باید با اهداف سیاست اتحادیه اروپا و برنامه‌های کاری کشور همسو باشد. در هنگام تصمیم گیری در مورد حمایت مشاوره ای و مالی، بیشترین اولویت به پیشگیری و استفاده مجدد داده می شود.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه