بایگانی‌ها

رشد یک کسب و کاروابسته به سوددهی است

کسب‌وکارهای نوپا: رشد یک کسب و کاروابسته به سود دهی است. این هدف وابسته به این ایده است که یک کسب و کار باید حتما بزرگتر زمانی باشد که بنیان گذاشته شده است. اما چگونه یک کسب و کار می تواند محصول و خدمات خود را قیمت گذاری کند تا واقعاً سودآور باشد.

در کارمان با کارآفرینان، متوجه پیوستاری در روشی که کارآفرینان می‌توانند قیمت خود را برای ایجاد حاشیه سود پایدار افزایش دهند، شده‌ایم.

در یک طرف این زنجیره، ما کارآفرینانی را پیدا کرده‌ایم که در یک بورس کالایی به دام افتاده‌اند و به‌طور مؤثر زمان خود را در ازای پول می‌فروشند. این منطقه بسیار رقابتی است و نوآوری کمی دارد. از طرف دیگر سودآوری قابل توجهی با حاشیه های بالا و غیر مرتبط با هزینه تولید وجود دارد.

هنگامی که یک کارآفرین اهمیت این زنجیره را درک می کند، احساس فوریت بیشتری برای متمایز کردن کسب و کار خود ایجاد می کند. این درک جدید، کارآفرین را قادر می‌سازد تا نیاز به استفاده از سود برای رشد پایدار کسب‌وکار خود را ببیند.

زمان فروش

بیشتر کارآفرینان به نوعی زمان را می فروشند. میشل را در نظر بگیرید، کارآفرینی که ادویه جات می فروشد. هفته ای یک بار میشل صبح زود بیدار می شود و به مرکز شهر می رود تا ادویه هایش را از کارخانه جمع کند. هنگامی که او ادویه ها را تهیه کرد، آنها را در واحدهای کوچکتر بسته بندی می کند که برای بازار او مقرون به صرفه هستند. او پس از بسته بندی ادویه ها، آنها را در قصابی ها و مغازه های اطراف شهرستان می فروشد.

در طول سه سال گذشته، میشل عملکرد خوبی داشته است، اما نتوانسته است تجارت خود را توسعه دهد. بیشتر وقت او صرف جمع آوری، بسته بندی و توزیع ادویه ها می شود. در واقع، میشل تاکنون هیچ سود واقعی در این تجارت نداشته است. کاری که او به طور موثر انجام داده است، کسب درآمد از زمان خود به عنوان زمان بسته بندی و توزیع است. میشل محبوب ترین نوع کسب و کار کارآفرینی در آفریقای جنوبی را برجسته می کند. متأسفانه، این تجارت همچنان به کارآفرین وابسته است و از آنجایی که تنها زمان زیادی در روز وجود دارد که می توان از آن درآمد کسب کرد، سود در کسب و کار به چند ساعت کارآفرینی محدود می شود.

فروش زمان ماهر

برخی از کارآفرینان توانسته اند قیمتی را که با آن زمان خود را می فروشند افزایش دهند. آموس یک تجارت طراحی گرافیکی را اداره می کند که بر توسعه لوگو برای سایر کارآفرینان تمرکز دارد. در طول سه سال گذشته او وردپرس و CSS را آموزش داده است. آموس با این مهارت ها اکنون قادر به توسعه وب سایت های مختلف  است. آموس به جای شارژ روزانه 220 روپیه، اکنون می تواند 500 روپیه در روز برای مهارت های خود شارژ کند. یادگیری یک مهارت جدید قیمتی را که آموس با آن خدمات خود را به فروش می‌رساند دو برابر کرده است، اما در عین حال هزینه‌های او را نیز افزایش داده است، زیرا اکنون کسب‌وکار برای انجام خدمات به آموس پول بیشتری می‌پردازد. تأثیر خالص بر سود کسب‌وکار ناچیز است، اما برای آموس به عنوان فردی که توسط کسب‌وکارهای دیگر استخدام می‌شود، سود قابل توجهی دارد.

فروش زمان دیگران

برخی از کارآفرینان توانسته اند منابع افراد دیگر را ترکیب کرده و به جای خدمات خود خدماتدیگران را بفروشند. برای یافتن یک شرکت ساختمانی که در این مورد وجود دارد، نیازی به دور زدن نداریم. با توجه به ماهیت کالایی این صنعت، بسیاری از کارآفرینان ساختمانی در زمینه فروش مدیریت پروژه و زمان مدیریت هستند. آنها برای تلاش های خود در انجام این کار دستمزد بیشتری دریافت می کنند، اما هنوز تقریباً هیچ سودآوری در تجارت وجود ندارد. به طور معمول، این نوع کسب و کار شامل خدمات افراد دیگر مانند آجرکاری، نقاش و سرپرست می شود.

فروش برند

این اولین مرحله ای است که کسب و کار کارآفرینی شروع به تجربه رشد پایدار می کند. فرآیند ایجاد یک وعده برند ممکن است بسته به نیاز و تمایز بسیار پیچیده یا نسبتا ساده باشد،.

فروشگاه محلی Spaza را در نظر بگیرید. یک فروشگاه موثر Spaza فروشگاهی است که دارای یک برند بسیار خاص است. این به مصرف کننده این نوید را می دهد که کالاهای این فروشگاه همواره در دسترسش باشد، یعنی با حضور مداوم  خود قابل اعتماد خواهد بود و در زمان های مناسب خدماتش ارایه می شود. نظم و انضباط وفاداری به این خدمات همان چیزی است که باعث ایجاد وفاداری به برند می شود و در نهایت منجر به سودآوری بالا می شود. در این مورد، موفقیت برند کاملاً به نزدیکی و ساعات کار فروشگاه Spaza گره خورده است.

در مورد یک شرکت ساختمانی، ایجاد یک برند نام تجاری ممکن است بسیار دشوارتر باشد. بیشتر کارآفرینان ساخت و ساز به قول برندشان بر کیفیت یا بهره وری تمرکز می کنند. این برند بسیار شبیه به سیاستمداری است که وعده شغل می دهد. وقتی همه یک چیز را وعده می دهند، ارزش خود را از دست می دهد.

بسیاری از شرکت ها نیز سعی می کنند خدمات مختلف را به طور همزمان بفروشند. شرکتی را در نظر بگیرید که نظافت، ساخت و ساز، پذیرایی و امنیت را انجام می دهد. وقتی یک شرکت قول می‌دهد که همه این خدمات را با همان استاندارد بالا انجام می‌دهد، کمی شبیه مکانیکی می‌شود که به شما قول جراحی پلاستیک با کیفیت را می‌دهد. اعتماد کردن به این کسب و کار سخت است.

وعده برند همچنین به معنای دفاتر شیک تر یا اتومبیل های بهتر نیست. در بیشتر مواردی مشتری از این موضوع بی اطلاع است و کمتر به آن اهمیت می دهد. آنها واقعاً می خواهند بدانند که پیشنهاد شما چه تأثیری بر زندگی آنها دارد.

توضیح:

این مطلب گزیده ای از سخنرانی ویبراند گانزوورت در Smart Procurement World Indaba است که در گالاگر استیت در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی برگزار شد.

ویباند گانزوورت، مدیر عامل یک موسسه ایجاد ارزش جمعی است، شرکتی که کارآفرینان را در منطقه آفریقای جنوبی توسعه می دهد و تاکید خاصی بر توسعه شرکت و برند سازی داردوی . یک ستون نویس و سخنران منظم در زمینه تنوع زنجیره تامین است و علاقه زیادی به همسوسازی استراتژی و اجرا در شرکت های کوچک و متوسط ​​(SME) دارد.

مترجم:احسان محرابی

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه