بایگانی‌ها

حذف “مواد شیمیایی ماندگار ” ازلوازم اداری

“مواد شیمیایی ماندگار ” مواد خطرناکی هستند که در طول زمان تجزیه نمی شوند و می توانند در بدن انسان و حیوانات جمع شوند و باعث آسیب مغزی و بیماری هایی مانند سرطان شوند.شرکت 3M اعلام کرد که از سال ۲۰۲۵تولید چنین مواد شیمیایی را برای همیشه متوقف خواهد کرد. این اقدام ،گام مهمی است که زمینه را برای سایر شرکت ها و تولیدکنندگان مواد شیمیایی فراهم می کند. مواد شیمیایی Forever مانند PFAS سیستم آب را در بخش‌هایی از میشیگان و سایر ایالت‌های ایالات متحده مسموم کرده‌اند و تمیز کردن یا ردیابی آن چالش برانگیز است. این امر باعث می‌شود که شهروندان ندانند که آیا مواد شیمیایی را در آب شیر مصرف می‌کنند یا در حین شنا در آب‌های عمومی.. 3M شرکتی است که عمدتاً چسب های ضعیف مورد استفاده در یادداشت های Post-It و نوار اسکاچ تولید می کند. این کاملا تصادفی بود که شخصی در این شرکت چسبی را اختراع کرد که چند دهه قبل دارای نگهداری موقت اما قابل استفاده مجدد بود.

اکنون، این شرکت اعلام کرده است که تولید مواد جنجالی per و polyfluoroalkyl را که PFAS نیز نامیده می شود، تا پایان سال 2025 متوقف خواهد کرد. مواد شیمیایی PFAS یا مواد شیمیایی ماندگار در اقلام خانگی یافت می‌شوند و برای ساخت فناوری‌هایی مانند پوشش تفلون تابه یا سایر محصولاتی که آب، گرما، روغن و چربی را دفع می‌کنند، استفاده می‌شوند. اسپری های ضد آب یا ضد لکه مبلمان و فرش، پوشش های نچسب روی ظروف پخت و پز و چسب های مورد استفاده در انواع نوارها و یادداشت های چسبناک و همچنین رنگ های صنعتی و روکش کروم همگی حاوی PFAS هستند. این ماده شیمیایی می‌تواند از انبارهای صنعتی به آب‌های زیرزمینی نشت کند و اغلب به دلیل فقدان مقررات تا چند سال گذشته که اثرات نامطلوب بر سلامتی آشکار شد، در آبراه‌ها رها می‌شد.

اکنون مطالعات علمی نشان می‌دهد که PFAS برای سلامت انسان و زندگی حیوانات در غلظت‌های هزاران برابر کمتر از آنچه قبلاً تخمین زده می‌شد، خطرناک است. EPA گزارش می دهد که اثرات PFAS بر سلامتی شامل ارتباط با سرطان است. PFAS مواد شیمیایی با ماندگاری گسترده ای هستند که اجزای آن در طول زمان بسیار آهسته تجزیه می شوند. – به دلیل استفاده گسترده و ماندگاری آنها در محیط زیست، بسیاری از PFAS در خون انسان ها و حیوانات در سراسر جهان یافت می شوند و در مقادیر کم در انواع محصولات غذایی و در محیط وجود دارند. – PFAS در آب، هوا، ماهی و خاک در نقاط مختلف کشور و جهان یافت می شود. .

مطالعات علمی نشان داده است که قرار گرفتن در معرض برخی از PFAS در محیط ممکن است با اثرات مضر سلامتی در انسان و حیوانات مرتبط باشد. – هزاران ماده شیمیایی PFAS وجود دارد و در بسیاری از محصولات مختلف مصرفی، تجاری و صنعتی یافت می شود. این امر مطالعه و ارزیابی خطرات بالقوه سلامت انسان و محیط زیست را چالش برانگیز می کند. در بیانیه ای، 3M گفت تصمیمش برای توقف تولید مواد شیمیایی PFAS “بر اساس بررسی دقیق و ارزیابی کامل از چشم انداز خارجی در حال تحول” است، از جمله اذعان به اینکه مقررات اکنون در حال سرکوب مواد شیمیایی PFAS هستند. به عبارت دیگر، زمان آن فرا رسیده است که تولیدکنندگان مواد شیمیایی جایگزینی برای مواد شیمیایی مضر برای همیشه پیدا کنند یا به دلیل سودآوری، قوانینی را رعایت کنند.

چه جایگزین هایی برای مواد شیمیایی PFAS وجود دارد؟ محصولاتی که از مواد شیمیایی برای همیشه استفاده می کنند عبارتند از چسب، پاک کننده و محصولات صنعتی مانند روکش کروم برای وسایل نقلیه. آنها در محیط، به ویژه در خاک یا آبراه‌ها تجمع می‌کنند که منجر به بلعیدن حیوانات و انسان یا تماس از طریق پوست می‌شود. برخی از افرادی که از زندگی در سایه گیاهان شیمیایی با مواد شیمیایی برای همیشه در تماس بوده اند، دچار اختلالات تولید مثل و سرطان شده اند.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه