بایگانی‌ها

جمع آوری زباله یک صنعت مهم و پولساز

کسب‌وکارهای نوپا:جمع آوری زباله یک صنعت مهم و پولساز بوده و ضمنا نقش فوق العاده مهمی در پاکسازی کره زمین دارد . به همین جهت بهره گیری از بهترین امکانات در جمع آوری زباله در دستور کار کشورها قرار گفته است.به عنوان نمونه هوش مصنوعی برا ی جمع آوری زباله در اسپانیا رواج می یابد.در همین ارتباط شهرمادرید از هوش مصنوعی برای جاسوسی از زباله‌های خارج از کانتینرها استفاده خواهد کرد شرکت نظافت شهرداری می گوید که این امر باعث تسریع در حل و فصل حوادث زباله می شود.

FCC Medio Ambiente، شرکت تمیز کردن خیابان های شهر مادرید، اعلام کرد که آزمایش استفاده از یک سیستم هوش مصنوعی را برای شناسایی زباله های نامناسب در خارج از سطل های زباله آغاز خواهد کرد. هدف این سیستم، تسریع در جمع آوری این گونه زباله ها توسط خودروهای این شرکت به منظور اطمینان از بهداشت بهتر خیابان ها خواهد بود. فاز آزمایشی در سه محله در جنوب مادرید اجرا خواهد شد.

این سیستم با داشتن حسگرهای هوش مصنوعی متصل به وسایل نقلیه بازرسان شرکت که در خیابان‌ها در گردش هستند، کار می‌کند. پیش از این، این افراد باید به صورت دستی به زباله‌های حجیمی که خارج از ظروف مانند مبلمان و جعبه‌ها ریخته می‌شوند توجه می‌کردند و آنها را برای گزارش یادداشت می‌کردند. سیستم هوش مصنوعی که مجهز به الگوریتم‌های یادگیری ماشینی است، به‌تدریج آموزش دیده است تا اشیاء مختلف، اعم از بزرگ و کوچک را تشخیص دهد و فوراً حضور و مکان آنها را به یک مرکز نظارت متمرکز منتقل کند.

از آنجا، سیستم محل قرارگیری نزدیکترین وسیله نقلیه دفع زباله را پیدا می کند و وظیفه جمع آوری عمده زباله ها را به آن محول می کند. FCC ادعا می کند که این روند کل فرآیند جمع آوری زباله ها را تا ۵۰٪ سرعت می بخشد. پیش از این، دور گشت زنی زباله پنج ساعت طول می کشید، اما اکنون می توان آنها را تنها در دو ساعت تکمیل کرد. بهترین چیز این است که بازرسان رانندگی می توانند روی کارهای دیگر تمرکز کنند زیرا سیستم هوش مصنوعی اساسا کارهای پیش پا افتاده تری را انجام می دهد.

با اجرای موثر آن، مدل هوش مصنوعی به کمال خود ادامه خواهد داد زیرا هر ضبط، طراحی اولیه و ظرفیت تشخیص آن را از طریق آموزش بلادرنگ بهبود می بخشد. علاوه بر این، برای رعایت قوانین حفاظت از داده ها، برنامه ای گنجانده شده است که به طور خودکار افراد و وسایل نقلیه ای را که دوربین ها در طول سفر بازرسی می گیرند، جمع آوری می کند.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه