بایگانی‌ها

تفکر کامل مغزبرای کسب و کارها

کسب‌وکارهای نوپا:برای اینکه کسب و کارها به نتایج یادگیری بهتری دست یابند، تفکر کامل مغز که یک روش هوشمندانه برای اجرا است باید مورد توجه قرار بگیرد.نکته این است که در عرصه کسب وکار از کارشناسان متعدد استفاده کنید.در این صورت بهره گیری کامل از مغز خود را عملی میکنید.همچنین باید بهره گیری از روش‌هایی که تکنیک های یادگیری گسترده‌تر را در دسترس قرار میدهد را اجرایی کرد.در اواخر دهه ۱۹۷۰، هنرمند و محقق، ند هرمان، به ماهیت خلاقیت علاقه مند شد. هرمان با استفاده از مدل چپ مغز/راست مغز راجر اسپری، آن را با مدل مغز سه گانه پل مکلین ادغام کرد تا مدل کل مغز خود را توسعه دهد.

او این را در سال ۱۹۹۶ میلادی در کتاب خود با عنوان «کتاب تجارت کل مغز» منتشر کرد ” مدل کل مغز هرمان این مدل ها را برای ایجادیک “کل مغز” استعاری با چهار ربع ترکیب می کند. اعتقاد او این است که تفکر خلاق بر استفاده از هر چهار ربع یا سبک های تفکر متکی است.

این مدل همچنین استدلال می کند که هر یک از ما ترجیحات فکری متفاوتی داریم. به عنوان مثال، ممکن است به طور مرتب به یک یا دو سبک فکری تکیه کنیم و ربع های دیگر را نادیده بگیریم و این می تواند پتانسیل ما را به شدت محدود کند.بنابر این استفاده از تمام مغز یعنی بهرهگیری هرچه بیشتر از مشاوران و همکاران متعدد و عدم بهره گیری از یک مدل تفکر تکراری.

فعالیت های ترجیحی با این سبک تفکر عبارتند از: جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل اطلاعات، قضاوت در موقعیت ها یا ایده ها بر اساس واقعیت ها و استفاده از استدلال منطقی.

با توجه به وسعت کسب و کارها و مشاغل باید از تکنیکهای مغز کامل بهره گرفت و همچنین باید به گسترش دانایی خای مدیران حوزه کسب و کار همه روزه افزوده شود.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه