بایگانی‌ها

بهترین کسب و کار ها در ایران از نظر خارجی ها

کسب‌وکارهای نوپا: آیا می خواهید به عنوان یک خارجی در ایران کسب و کار راه اندازی کنید اما ایده ندارید؟ اگر بله، در اینجا تعدادی از بهترین ایده و فرصت سرمایه گذاری برای کسب و کار کوچک در ایران آورده شده است. ایران با نام رسمی جمهوری اسلامی ایران کشوری در غرب آسیا است. ایران با بیش از ۸۱ میلیون نفر جمعیت، هجدهمین کشور پرجمعیت جهان است. این کشور با مساحت ۱,۶۴۸,۱۹۵ کیلومتر مربع دومین کشور بزرگ خاورمیانه و هفدهمین کشور بزرگ در جهان است.

ایران از نظر بانک جهانی به عنوان یک اقتصاد با درآمد متوسط بالا رتبه بندی شده است. در اوایل قرن بیست و یکم، بخش خدمات بیشترین درصد تولید ناخالص داخلی را داشت و پس از آن صنعت (معدن و تولید) و کشاورزی قرار داشتند.

وقتی صحبت از سهولت تجارت به میان می‌آید، بر اساس رتبه‌بندی بانک جهانی، ایران در بین ۱۹۰ اقتصاد جهان در رتبه ۱۲۸ قرار دارد، اما این بدان معنا نیست که این کشور دوستدار تجارت نیست. شما باید آماده رعایت قوانین و مقررات بسیار سختگیرانه کشور باشید به خصوص اگر سرمایه گذار خارجی هستید.

ایران دارای صنایع تولیدی پیشرو در زمینه های خودرو، حمل و نقل، ساختمان، لوازم خانگی، مواد غذایی و کالاهای کشاورزی، تسلیحات، داروسازی، فناوری اطلاعات و پتروشیمی است. با این اوصاف، اگر علاقه مند به تجارت در ایران هستید، در اینجا ۱۰ نمونه ازبهترین فرصت تجاری را که می توانید انتخاب کنید، آورده شده است.

یک شرکت انرژی خورشیدی راه اندازی کنید

راه اندازی شرکت انرژی خورشیدی در ایران بدون شک یکی از کسب و کارهای ایده آل برای راه اندازی در کشور است، زیرا ایران سالانه دارای شدت نور خورشید است. انرژی خورشیدی به یکی از قابل اعتمادترین منابع تامین برق به ویژه در عملیات آسانسور در ساختمان های تجاری تبدیل شده است.

بازار انرژی خورشیدی در حال افزایش است و هنوز برای ورود سرمایه گذاران جدید باز است. با توجه به رشد بازار در سراسر جهان، شما باید یک استراتژی بازاریابی قابل اجرا را اتخاذ کنید تا بتوانید فروش خوبی داشته باشید و سود زیادی کسب کنید. شما می توانید با کسانی که محصولاتی را تولید می کنند که از انرژی خورشیدی استفاده می کنند، قرارداد ببندید تا بتوانید به عنوان تامین کننده آنها عمل کنید.

همچنین اگر با مشتریان خود برای تولید پنل های خورشیدی سفارشی که می تواند با اهداف آنها مطابقت داشته باشد، کار کنید، می توانید فروش بیشتری داشته باشید. مناطقی وجود دارد که انرژی خورشیدی کاملا در دسترس بوده و شما فقط در صورت انجام تحقیقات مناسب می توانید این مناطق را کشف کنید.

یک کارخانه پوشاک باز کنید

کسب و کار کارخانه پوشاک یکی دیگر از کسب و کارهایی است که می توان در ایران راه اندازی کرد و صاحب کسب و کار همچنان می تواند در بازار جهانی نفوذ کند. فقط اطمینان حاصل کنید که به تولید ثواب، دیشداشا یا کندوره (لباسی تا مچ پا که معمولاً با آستین‌های بلند می‌آید)، روپوش و کفتان یا تونیک وارد می‌شوید.

این لباس‌ها بیشتر در ایران و کشورهای خاورمیانه پوشیده می‌شوند و بازار زیادی برای این نوع لباس‌ها به خصوص زمانی که در ایران تولید می‌شوند، وجود دارد. در واقع کمتر کسی است که به ایران سفر کند که این نوع لباس ها را نخرد. تنها کاری که یک طراح باید انجام دهد این است که اطمینان حاصل کند که جایگاهی برای کسب و کار خود ایجاد می کند و سپس برای ساختن نام تجاری خود سخت تلاش می کند.

کسب و کار مرکز مخازن نفت را راه اندازی کنید

اگر می خواهید در ایران کسب و کار راه اندازی کنید، یکی از مشاغلی که می توانید برای راه اندازی انتخاب کنید، کسب و کار مرکز مخازن نفت است. تجارتی که بنزین موتور، روغن سوخت تقطیر، مایعات گاز هیدروکربنی، سوخت جت، آسفالت، نفت جاده‌ای و نفت خام را برای فروشندگان ذخیره و عرضه می‌کند.

لطفاً توجه داشته باشید که گستره جغرافیایی نسبی تأسیسات صنعتی در ایران به تقاضای منطقه ای و عرضه نفت خام و فرآورده های نفتی بستگی دارد. مناطق با جمعیت زیاد و فعالیت اقتصادی قابل توجهی نسبت به سایر مناطق به نفت خام و فرآورده های نفتی بیشتری نیاز دارند.

مناطقی که تعداد زیادی فرودگاه دارند به همان اندازه به میزان زیادی سوخت جت نیاز دارند. بنابراین، هنگام خرید مکانی برای مکان یابی مزرعه مخزن نفت خود، مطمئن شوید که این مناطق را هدف قرار داده اید.

راه اندازی شرکت حمل و نقل فرآورده های نفتی

یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های تجاری پر رونق و سودآوری که سرمایه‌گذار باید به فکر راه‌اندازی آن در ایران باشد، شرکت حمل و نقل فرآورده‌های نفتی است. شرکت های حمل و نقل فرآورده های نفتی در حمل و نقل فرآورده های نفتی مانند روح موتور ممتاز (بنزین / سوخت)، نفت سفید و گازوئیل از یک پالایشگاه، بندر دریایی و مزارع مخازن نفت به ایستگاه های مختلف سوخت پراکنده در سراسر کشور مشارکت دارند.

تنها کاری که برای شروع این نوع کسب و کار باید انجام دهید ناوگان تانکرهای نفتی است.

یک شرکت تولیدی کیسه های پلاستیکی مناسب برای محیط زیست راه اندازی کنید

کسب و کار تولید کیسه های پلاستیکی مناسب برای محیط زیست یکی دیگر از ایده های تجاری خوب برای شروع در ایران است. اخیراً صنعت خرده‌فروشی به طور کامل استفاده از کیسه‌های پلاستیکی مناسب برای محیط زیست را پذیرفته است، زیرا جهان مسیر تغییرات آب و هوایی را طی می‌کند.

این امرنشان می دهد که واقعاً بازار بسیار بزرگی برای کیسه های پلاستیکی زیست تخریب پذیر در جهان ما وجود دارد. از این رو بسیاری از سرمایه گذاران با کارآفرینان مشتاق مرگز فعالیت خود را در صنعت تولید کیسه های پلاستیکی زیست تخریب پذیر برپا می کنند.

یک تعمیرگاه طلا و جواهر باز کنید

تعمیرات طلا و جواهر کسب و کاری است که خدمات تعمیر ساعت و زیورآلات از جمله سایز بندی، پولیش و تعویض باتری و غیره را ارائه می دهد. این تجارت رونق دارد زیرا از هر دو نفری که در ایران با آنها برخورد می کنید، یک یا چند جواهر دارند که از آنها به طور منظم استفاده می کنند. حقیقت این است که وقتی از جواهرات استفاده می شود، فرسوده یا آسیب می بینند، بنابراین نیاز به خدمات تعمیرگاه های طلا و جواهر وجود دارد.

اگر می خواهید یک کسب و کار تعمیر جواهرات داشته باشید، باید آن را در اداره امور شرکت های ایران ثبت کنید. اگرچه شما می توانید یک تجارت ثبت نشده تعمیر جواهرات را در ایران راه اندازی کنید، اما راه اندازی یک کسب و کار ثبت شده بهترین راه برای انجام این کار است زیرا شما را قادر می سازد تا با مشتریان مهم و حتی مشاغل تجارت کنید.

کسب و کار پردازش چرم را راه اندازی کنید

مشاغل فرآوری چرم به مشاغلی گفته می شود که در دباغی، کارکردن و تکمیل پوست و رنگرزی و تکمیل خز فعالیت می کنند. متصدیان این صنعت، پوست خام را از کشتارگاه ها خریداری یا تهیه می کنند و آنها را برای تولید چرم آماده می کنند.

محصولات ساخته شده از چرم فرآوری شده در تمام نقاط جهان استفاده می شود. در واقع، رکود اقتصادی به سختی بر استفاده از محصولات ساخته شده از چرم فرآوری شده تأثیر می گذارد. کمربندهای چرمی، کیف، کیف پول، ساعت مچی، کفش، دمپایی و صندل و دیگران به صورت روزانه استفاده می شوند.

یک شرکت بیوتکنولوژی راه اندازی کنید

شرکت بیوتکنولوژی یکی از مشاغلی است که در ایران رونق پیدا می کند. زمینه های مختلفی وجود دارد که نیاز به نظر شرکت های بیوتکنولوژی دارد. زمینه هایی مانند پزشکی و داروسازی، کشاورزی (غذای هیبریدی، تولید پرندگان و حیوانات) و صنایع غیر غذایی (مورد استفاده در تولید پلاستیک های تجزیه پذیر و سوخت های زیستی و همکاران).

اگرچه برخی از مردم هنوز در مورد استفاده از بیوتکنولوژی در کشاورزی محتاط هستند، اما این واقعیت اثبات شده که بیوتکنولوژی به میزان کمتری در عملکرد محصول و دام نقش داشته است.

کشاورزی تجاری میوه و سبزیجات را شروع کنید

بر اساس اطلاعات سازمان خواربار و کشاورزی در سال ۲۰۱۲، ایران در بین پنج تولیدکننده برتر زردآلو، گیلاس، آلبالو، خیار و غوره، خرما، بادمجان، انجیر، پسته، به، گردو و هندوانه در جهان قرار دارد.

بنابراین، اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار در ایران هستید، باید به کشاورزی تجاری میوه و سبزیجات فکر کنید. فقط مطمئن شوید که این میوه ها و سبزیجات پرطرفدار بخشی از آنچه شما در حال کشت هستید هستند. حقیقت این است که بازار بین المللی بزرگی برای میوه هایی که در ایران کشت می شود وجود دارد.

منبع

https://www.profitableventure.com/

مترجم:احسان محرابی

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه