بایگانی‌ها

کافه ۸بیتی در ژاپن برای علاقه مندان بازی های کامپیوتری

کسب‌وکارهای نوپا:کافه ۸بیتی در ژاپن برای جذب علاقه مندان به بازی های کامپیوتری والبته با خاطره بازی با دستگاههای قدیمی تاسیس شده است.

برای کسانی که در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ با بازی‌های ویدیویی بزرگ شده‌اند، قدم زدن در کافه ۸ بیت ممکن است مانند سفر به دوران کودکی‌شان باشد. این کافه کوچک که در طبقه پنجم یک ساختمان اداری ساده در وسط خیابان شلوغ شینجوکو سانچومه پنهان شده است، مملو از بازی‌ها و لوازم جانبی مختلف بازی از مجسمه‌های ماریو گرفته تا دستکش‌های قدرتی گرفته تا سیستم بازی سه بعدی نینتندو و حتی Virtual Boy است.

نام این مرکز بازی های ویدویی به اصطلاح با اشاره به پردازنده های ۸ بیتی کنسول ها، عصر ۸ بیتی بازی در سال ۱۹۸۳ با انتشار Famicom (مخفف “رایانه خانوادگی”) در ژاپن آغاز شد. در سایر نقاط جهان، این سیستم بازی محوری با نام دیگری شناخته می شود: سیستم سرگرمی نینتندو.البته  مدت کوتاهی پس از آن، بازی هایی مانند Super Mario Bros.، Duck Hunt و The Legend of Zelda در سرتاسر جهان به شهرت رسیدند.

جای تعجب نیست که ژاپن، قدرت صنعت بازی های ویدیویی، به ویژه در اوایل دهه 80، مؤسساتی داشته باشد که این تاریخ را جشن می گیرند. در واقع، کشور به طور کلی و توکیو به طور خاص دارای انبوهی از مؤسسات با مضمون بازی های ویدیویی هستند، اما تعداد زیادی مانند کافه ۸ بیتی وجود ندارد. نه تنها می‌توانید یادگاری‌های مختلف را مطالعه کنید، بلکه می‌توانید هر یک از بازی‌ها را از قفسه‌ها انتخاب کرده و در حالی که نوشیدنی‌ای با مضمون شخصیت بازی ویدیویی مورد علاقه‌تان می‌نوشید، بازی کنید.

ساعات کار

ساعات فعالیت این مرکز بازی های ویدیویی هم در نوع خود جالب است.این کافه در منطقه شینجوکو سانچومه شهر توکیو در طبقه پنجم یک ساختمان قرار دارد. روزهای دوشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و یکشنبه از ساعت 6 بعد از ظهر تا نیمه شب باز است. جمعه ها از ساعت ۱۸ تا ۵ صبح و شنبه ها از ساعت ۱۸ تا ۱:۳۰ بامداد. سه شنبه ها تعطیل است. انتظار یک منوی غذایی مجلل را نداشته باشید: کافه بیشتر میان وعده ها و شیرینی ها (آجیل مخلوط، پنیر، کیک) سرو می کند.

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه