بایگانی‌ها

با فرهنگ کار درکره جنوبی آشنا شوید

کسب‌وکارهای نوپا:فرهنگ کار درکره جنوبی به دلیل فرهنگ بسیار غنی این کشور بسیار موثر و گسترده است.در این گزارش بر روی یکی از جنبه های آن، فرهنگ کاری کره ای تمرکز خواهیم کرد. هر کشوری فرهنگ غذایی و هنری خاص خود را دارد، بنابراین طبیعتاً محیط های کاری متمایز نیز دارند. فرهنگ کاری کره جنوبی ممکن است یکی از منحصر به فردترین فرهنگ های کاری در جهان باشد.

اگر به دنبال شغل در کره جنوبی باشید، مهم است که جنبه های مختلف کار یا فرهنگ تجاری کره را درک کنید. در اینجا چند روش برای نحوه درخواست شغل آورده شده است.

آگهی استخدام آنلاین

یک شغل در یک پورتال شغلی آگهی می شود، فرد رزومه و معرفی خود را (که به عنوان نامه پوششی شناخته می شود) به امید اینکه برای آن موقعیت در نظر گرفته شود، برای استخدام کننده ارسال می کند، سپس با یک مصاحبه شغلی موضوع دنبال می شود و غیره. این روش برای اکثر شرکت های کره جنوبی اعمال می شود، به خصوص برای موقعیت هایی که بالاتر از سطح ورودی هستند.

نمایشگاه های کار کره ای

دو بار در سال، فصل بزرگی برای درخواست های شغلی وجود دارد، به ویژه برای کسانی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. اگرچه، برنامه های کاربردی فقط به فارغ التحصیلان اخیر محدود نمی شود. این امر عمدتاً توسط شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ، ال‌جی و هیوندای تنظیم می‌شود و به عنوان یک فرآیند بسیار قوی‌تر از یافتن کار از طریق پورتال شغلی است. در طول جلسه ابتدا رزومه و معرفی خود را مانند هر شغلی ارسال می کنید، اما قبل از اینکه بتوانید دعوت نامه ای برای یک مصاحبه رسمی رسمی دریافت کنید، باید در امتحانی شرکت کنید که احتمالاً باید آن را مطالعه کنید! فقط سعی کنید امتحان ورودی کالج خود را به یاد بیاورید! همچنین، این فصول درخواست کار بزرگ بیشتر برای ورود به خود شرکت های خاص است تا درخواست برای یک موقعیت شغلی خاص. اگر مطمئن نیستید که چگونه در مصاحبه خود بهترین تاثیر را داشته باشید، باید مطمئن شوید که حداقل با آداب تجارت کره ای آشنا هستید. زیرا ممکن است دانستن آداب و رسوم کره جنوبی مفید باشد تا مطمئن شوید که بهترین رابطه تجاری را با همکاران خود خواهید داشت.

محیط کار چگونه است؟

پس از دریافت کار، نکته بعدی که باید بدانید محیط اداری در کره است. در اینجا موارد مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

سلسله مراتب اداری

فرهنگ کره جنوبی ساختارهای سلسله مراتبی واضحی در خود دارد . در حالی که ممکن است گاهی اوقات در مورد موقعیت شغلی واقعی شما سردرگمی وجود داشته باشد، اما همیشه مشخص است که شما در چه جایگاهی در زنجیره اداری قرار دارید. و هر چه بالاتر، بهتر است. این بدان معنی است که گاهی اوقات ممکن است مبتدی بودن سخت باشد – به خصوص از آنجایی که تا زمانی که فرد جدیدی به تیم وارد نشود، همچنان مبتدی خواهید بود. نظرات شما در جلسات تیم چندان اهمیتی نخواهد داشت، گفتن «نه» به کسانی که دارای ارشدیت شما هستند سخت است، و گاهی اوقات ممکن است افراد ارشد شما فقط به این دلیل که شما تازه کار هستید، عمداً بی‌رحمانه رفتار کنند.

اما در عین حال، شرکت های کره ای به تیم های نزدیک و محیط های شرکتی منسجم نیز اهمیت می دهند.

یکی دیگر از ویژگی ها این است که رویداد آموزشی سالانه عضویت، فقط برای تیم یا گاهی برای کل شرکت برگزار خواهد شد. در این رویداد، گروه با هم به یک گردش شبانه به حومه شهر خواهند رفت. ممکن است انواع دیگری از مهمانی های شرکت کره ای نیز وجود داشته باشد.

یک سازمان اداری برای حفظ محیط تیمی با همکاران خود تا حد امکان به خانواده، شرکت اغلب شام های گروهی نیز خواهد داشت. به عبارت دیگر، در مواقعی، تیم با هم دفتر را ترک می‌کند تا شام، نوشیدنی، و احتمالاً یک جلسه کارائوکه بخورند. این بخش خاص از فرهنگ کاری کره ای نیز به شدت به شرکت و تیم وابسته است. برخی از تیم ها ممکن است این فعالیت را چندین بار در هفته اجرا کنند، در حالی که برخی دیگر آن را کمتر از یک بار در ماه یا حتی یک بار در سال انجام می دهند.

چه زبانی استفاده می شود؟

اکثر دفاتر از زبان کره ای به عنوان زبان اصلی خود استفاده می کنند. با این حال، این بستگی به نوع شرکت دارد. در فرهنگ شرکتی کره ای، برخی از شرکت های چند ملیتی ممکن است از ترکیبی از زبان های کره ای، انگلیسی و سایر زبان ها استفاده کنند. این روزها معمولاً برای متقاضیان کره ای لازم است که نوعی نمره TOEIC برای نشان دادن توانایی های انگلیسی خود داشته باشند. با این حال، ممکن است در واقع نیازی به استفاده از زبان انگلیسی در دفتر نداشته باشند.

ساعات کار

ساعت کاری کره ای بر روی کاغذ، یعنی ساعات ذکر شده در قرارداد چندان بد به نظر نمی رسد، از۹صبح تا ۶ بعد از ظهر بسیار استاندارد است. بنابراین در یک نگاه سریع، ممکن است به نظر تفاوتی در ساعات کاری کشور شما وجود نداشته باشد. متأسفانه، یک قانون نانوشته بزرگ نیز وجود دارد که از شما انتظار می رود به طور منظم اضافه کار کنید. همچنین اغلب خیلی بد است که قبل از اینکه رئیستان دفتر را ترک کند. این بدان معناست که مردم کره جنوبی معمولاً ساعات بیشتری از آنچه در کارشان ذکر شده کار می کنند.

گروه آموزش

گزارش از : احسان محرابی

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه