بایگانی‌ها

استیوجابزواستیو وزنیاک شرکت اپل راتأسیس کردند

کسب‌وکارهای نوپا: استیوجابزواستیو وزنیاک شرکت اپل راتأسیس کردند تا بدین ترتیب تحولی شگفت انگیز در کسب وکار بوجود آورند.

اپل توسط استیو جابز و استیو وزنیاک در چنین روزی در سال ۱۹۷۷ میلادی تاسیس شد و بعدها به یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان تبدیل شد که به خاطر محصولات کامپیوتری و الکترونیکی نوآورانه شهرت داشت.

شرکت اپل شرکت طراحی و تولید میکرو کامپیوتر، اولین شرکت موفق کامپیوتر شخصی. در سال ۱۹۷۷ توسط استیون پی جابز و استفن جی وزنیاک، که اولین کامپیوتر آنها در گاراژ خانواده جابز ساخته شد، تاسیس شد. ارایه کامپیوتراپل در سال ۱۹۷۷ با جعبه پلاستیکی و گرافیک رنگی خود، شرکت را به موفقیت رساند و تا سال ۱۹۸۰، سالی که شرکت برای اولین بار سهام را به عموم عرضه کرد، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

مکینتاش که در سال ۱۹۸۴ معرفی شد، اولین کامپیوتر شخصی بود که از رابط کاربری گرافیکی و ماوس استفاده کرد. “مک” در ابتدا فروش ضعیفی داشت و جابز در سال ۱۹۸۵ شرکت را ترک کرد، اما در نهایت جایگاه خود را در بازار نشر رومیزی پیدا کرد. اپل در سال ۱۹۹۷ جابز را فراخواند. او با معرفی محصولات نوآورانه تر، مانند iMac، شرکت را به سودآوری بازگرداند. اپل iTunes، نرم افزاری برای پخش موسیقی که به فرمت MP3 تبدیل شده است و پخش کننده موسیقی MP3 قابل حمل iPod را در سال ۲۰۰۱ معرفی کرد. در سال ۲۰۰۳، این شرکت شروع به فروش نسخه های قابل دانلود آهنگ های شرکت ضبط بزرگ در قالب MP3 از طریق اینترنت کرد. اپل در سال ۲۰۰۷ آیفون را معرفی کرد که یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش لمسی بود و در سال ۲۰۱۰ آی پد را که بازار جدیدی برای رایانه های لوحی ایجاد کرد،به مردم عرضه نمود.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه