بایگانی‌ها

۱۰ مهارت برتر مدیریتی که درکسب و کار موفق نیاز دارید

کسب‌وکارهای نوپا: کسب و کار موفق و نیز مدیر بودن کار سختی است، اما کسب و کار عالی داشتن ومدیرعالی بودن حتی سخت تر است. فقط مجموعه ای از دانش و مهارت هایی که برای مقابله با افراد مختلف، وظایف و نیازهای تجاری لازم است را در نظر بگیرید. نویسندگان جیمز منکتلو و جولیان بیرکینشاو می گویند که در حالت ایده آل، مدیران باید بین ۹۰تا ۱۲۰ مهارت فردی را بدانند.

در اینجا ده تا از بالاترین رتبه بندی مهارت های مدیریت، بر اساس نظرسنجی آنها آمده است:

۱. ایجاد روابط کاری خوب با مردم در همه سطوح.

این نظرسنجی نشان داد که مهمترین مهارت مدیریتی، توانایی ایجاد روابط خوب با افراد در همه سطوح است.

۲. اولویت بندی کارها به طور موثر برای خود و تیمتان.

برکینشاو می گوید: «همه ما تعداد زیادی کار داریم که می خواهیم انجام دهیم یا باید انجام دهیم. “تقاضاها اغلب ممکن است برای ما و اعضای تیم ما طاقت فرسا به نظر برسند. به همین دلیل است که اولویت بندی دومین مهارت مهم مدیریتی است.”

۳. در نظر گرفتن عوامل متعدد در تصمیم گیری.

همه ما دیده‌ایم که تصمیم‌گیری‌ها زمانی که عجله می‌کنند یا نگرانی‌های مالی تنها معیار مورد استفاده قرار می‌گیرند؛چقدر می‌توانند بد باشند. به همین دلیل است که استفاده از یک فرآیند رسمی و ساختار یافته برای فکر کردن به یک مشکل از طریق تجزیه و تحلیل کامل ریسک و بررسی ملاحظات اخلاقی مفید است.

۴. دانستن اصول کلیدی ارتباط خوب.

مانکتلومی گوید: «مدیریت یعنی انجام کارها از طریق کار با افراد. فقط در صورتی می توانید این کار را انجام دهید که به طور موثر ارتباط برقرار کنید. اینجاست که  ارتباط – واضح، مختصر، مشخص، صحیح، منسجم، کامل، مؤدبانه – می‌تواند به شما کمک کند پیام خود را واضح‌تر منتقل کنید.

۵. درک نیازهای ذینفعان مختلف و برقراری ارتباط مناسب با آنها.

همانطور که شما پروژه‌های بزرگ‌تری را رهبری می‌کنید، مدیریت گروه‌های مختلف افراد که می‌توانند از کاری که انجام می‌دهید حمایت یا تضعیف کنند، اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. اینجاست که توسعه مهارت های خوب تجزیه و تحلیل ذینفعان و مدیریت ذینفعان مهم است.

۶. گرد هم آوردن گروه برای حل مشکلات.

برکینشاو می گوید: اغلب تلاش برای حل مشکلات به تنهایی وسوسه انگیز است. اما دلایل زیادی وجود دارد که چرا گرد هم آوردن تیمی از افراد با تجربه مفید است. گردآوری افراد برای جلسات طوفان فکری شروع خوبی است، اما برای درک فرآیندهای حل مسئله ساختاریافته، دانستن نحوه تسهیل جلسات به خوبی و مهارت در مدیریت پویایی گروه مفید است.

۷. توسعه ایده های جدید برای حل مشکلات مشتریان.

اکنون تعداد زیادی از محصولات و خدمات بر اساس رتبه بندی و نظرات مشتریان به فروش می رسند. برای دریافت نظرات برتر، باید چیزی ارائه دهید که به خوبی نیازهای مشتریان را برآورده کند. رویکردهایی مانند تفکر طراحی و تحقیقات قوم‌نگاری می‌تواند به شما در توسعه محصولات بسیار رضایت‌بخش کمک کند مثلا در صنعت گردشگری  نقشه‌برداری تجربه های مختلف سفر یک مشتری می‌تواند به شما در ارائه یک سفر رضایت‌بخش برای مشتری کمک کند.

۸. ایجاد روابط با مشتریان.

مانکتلو می‌گوید: روشی که شما این کار را انجام می‌دهید بستگی به این دارد که آیا به بازارهای مصرف‌کننده یا تجاری خدمت می‌کنید. هنگامی که با مصرف کنندگان سروکار دارید، با تقسیم بندی بازار خود و با ایجاد شخصیت های مشتری که این بخش های مختلف را نمایندگی می کنند، بینش خوبی در مورد گروه های مشتریان به دست خواهید آورد.

۹. ایجاد اعتماد در تیم خود.

وقتی افراد در یک تیم به یکدیگر اعتماد ندارند، زمان زیادی را صرف مواظبت از همدیگر تلف می کنند. در مقابل، افراد در تیم‌های قابل اعتماد؛ کارآمد و خوب کار می‌کنند و می‌توانند نتایج فوق‌العاده‌ای ارائه دهند. برای ایجاد اعتماد، باید الگوبرداری کنید، صادقانه و علنی ارتباط برقرار کنید، افراد را به عنوان افراد بشناسید، از سرزنش بپرهیزید و رفتارهایی را که اعتماد را نقض می کند،افراد را  دلسرد میکند ،پرهیزکنید.

۱۰. استفاده از هوش هیجانی.

برکینشاو می گوید: همه مدیران برای اثربخشی به هوش هیجانی نیاز دارند. این موضوع به معنای داشتن خودآگاهی، خودکنترلی، انگیزه، همدلی و مهارت‌های اجتماعی است که برای رفتاری بالغ، عاقلانه و همدلانه با افراد اطرافتان لازم است. کار کردن با مدیران باهوش عاطفی به همین دلیل لذت بخش است.

مانکتلو می‌گوید: «حتی اگر قبلاً احساس می‌کردید برخی از این مهارت‌ها را دارید، بدانید که همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد و نتایج این فعالیت؛در رهبری بهبود یافته شما نشان داده می‌شود.» آن‌ها را تا زمانی تمرین کنید که بی‌دردسر شوند، و با گذشت زمان، نه تنها عملکرد بهتری خواهید داشت، بلکه نتایج بهتری از تیم خود دریافت خواهید کرد و به‌عنوان یک رهبر با استعداد در سازمان خود برجسته خواهید شد.»

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه