بایگانی‌ها

گزارشی ازمیزان کسب و کار های نوپا در سوئیس

کسب‌وکارهای نوپا:میزان کسب و کار های نوپا در سوئیس، سال گذشته ۶.۹ درصد افزایش داشته است.، اما این میزان همچنان کمتر از میانگین رشدسایر اقتصادهای پردرآمد یعنی (۲۰.۲ درصد)است . با این حال، در عمل تنها ۹.۸٪ از سوئیسی ها بر اساس آرزوهای کارآفرینانه خود عمل کرده اند .این میزا ن بسیار کمتر از میانگین کشورهای مشابه یعنی (۱۲.۳٪) است.

دلایل و اهداف

دلایل زیادی برای راه اندازی یک کسب و کار وجود در سوئیس وجوددارد. اکثر بنیانگذاران فعال و کارآفرینان تثبیت شده در سوئیس می خواهند در جهان تغییر ایجاد کنند (۴۳.۱۷٪)، یا درآمد و دارایی بالاتر (۳۸.۰۵۷٪) به دست آورند، برخی دیگر می خواهندسنت خانوادگی را ادامه دهند (۱۷.۱۱٪) .عده دیگری می خواهند به سادگی عدم وجود شغل جایگزین یک فعالیت شغلی متعادل کرده و از فرصت ها بهره بگیرند. (۵۰.۳۹ درصد).

آمار زنان و مردان فعال و کار آفرین

در سالهای گذشته میان کار آفرینی زنان و مردان فاصله بسیاری وجود داشت؛این شکاف جنسیتی در سال ۲۰۱۹ در سوئیس کاهش یافت، یک زمان نسبت کارآفرینان زن به مرد در سال ۲۰۱۸ بین ۵ به ۱۰ بود. اما در سالهای بعد به ازای هر ده کارآفرین مرد، 6 کارآفرین زن وجود داشت.در خصوص کار آفرینی بررسی ها تفاوت هایی را در نگرش ها و دیدگاه های زنان و مردان نشان داده است. کارآفرینان زن تمایل بیشتری به ایجاد تغییر در جهان دارند (۴۶.۹٪) در حالی که همتایان مرد آنها بیشتر به دلیل تمایل به رشد ثروت یا کسب درآمد بیشتر (۴۶.۶٪) انگیزه دارند. یکی دیگر از انگیزه های بزرگ در بین مردان، ادامه کسب و کار خانوادگی (۲۰.۲ درصد) است.

بهره گیری از فناوری

ریکو بالدگر، رئیس مطالعه سوئیسی، می‌گوید: «پیشرفت فعالیت‌های کارآفرینی در سوئیس اساساً مبتنی بر حمایت از استارت‌آپ‌ها و پروژه‌های مبتنی بر فناوری (اغلب با فناوری بالا) است. اکوسیستم کارآفرینی در سوئیس در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، با این حال، شکاف جنسیتی وجود دارد. ارزش افزوده به اکوسیستم کارآفرینی زنان کارآفرین، با انگیزه بالاتر آنها برای ایجاد تغییر در جهان، در گزارش جدید نشان داده شده است. بنابراین، فعالیت های هدف محور در، به عنوان مثال. بخش سلامت یا اجتماعی، یا حمایت ویژه از یک پروژه اقتصاد دایره ای، می تواند از زنان کارآفرین برای آینده حمایت کند.

مقایسه بین المللی نشان می دهد که ایده های تجاری جدید در سوئیس از کیفیت بالایی برخوردار هستند. نسبت شرکت‌هایی که بر اساس فرصت‌های خوب تأسیس شده‌اند، بالاتر از میانگین (۶۷.۶%) است، در حالی که شرکت‌هایی که بر اساس نیاز متولد شده‌اند، تنها ۱۳.۹٪ را تشکیل می‌دهند. این توضیح می دهد که چرا بنیانگذاران انتظارات رشد بالایی دارند: یک سوم آنها نشان دادند که قصد دارند شش نفر یا بیشتر را در پنج سال آینده استخدام کنند.

دستاورد کارآفرینی

به نظر می رسد که شرکت های سوئیسی در مراحل اولیه دارای گرایش بین المللی بسیار قوی هستند. دو سوم استارت آپ های تازه تاسیس در سوئیس انتظار دارند از مشتریان خارجی درآمد کسب کنند. در کنار سوئیس، سوئد (۲۸.۶ درصد)، ایرلند (۲۴.۳ درصد) و اسلوونی (۲۲.۸ درصد) در صدر فهرست قوی ترین کشورهای تازه تاسیس صادرات محور قرار دارند.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه