بایگانی‌ها

مارک زاکربرگ:کارآفرینی ایجاد تغییر است

کسب‌وکارهای نوپا:از نظر مارک زاکربرگ “کارآفرینی ایجاد تغییر است، وصرفا فقط تاسیس یک شرکت نیست”این جمله متعلق به بینانگذار شرکت فیسبوک است.

مارک زاکربرگ تنها ۲۰ سال داشت که فیسبوک را در خوابگاه کالج خود با دوستانش تأسیس کرد. اکنون او یکی از ثروتمندترین افراد جهان با دارایی خالص ۷۱ میلیارد دلار است.

ازرفتار عجیب و غریب، سرگرمی ها، و ظاهر معمولی اش که به “روز لباسشویی” شهرت یافته را زیاد تعریف می کنند. در واقع، او هر روز یک مدل لباس را می پوشد (یک تی شرت خاکستری و شلوار جین) زیرا به او کمک می کند توجه را از جزئیات بیهوده دور کند و در عوض روی بهتر کردن فیس بوک تمرکز کند.

چند سال پیش او اعلام کرد که فقط گوشتی می خورد که خودش را بکشد. او در یک پست فیسبوکی اعلام کرد:

“من امروز با خانواده نورمن در مزرعه پرورش گاو ۲۵۰۰ هکتاری آنها در داکوتای جنوبی ناهار خوردم. چندین سال پیش در فیس بوک، سرآشپزهای ما یک گوسفند کامل پختند. یادم می آید که یکی می گفت خوشمزه است اما آرزو می کرد که ای کاش مجبور نبود. ببینید گوشت از کجا آمده است. من همیشه فکر می‌کردم باید شکرگزار باشیم و بفهمیم غذایمان از کجا می‌آید – بنابراین برای سال بعد هدفم را گذاشتم که فقط گوشتی را بخورم که آن را کشتم و به قصابی خودم کمک کردم.» گزارش شده است که یک مرغ، یک خرچنگ، یک گوسفند و یک بز را کشته است.

او می گوید که چون تقریباً تمام وقت خود را در فیس بوک می گذراند، سعی می کند هر سال با فعالیت های جدید مانند یادگیری زبان چینی خود را به چالش بکشد.

و کلام آخر نیز اینکه آیا می دانستید چرا لوگوی فیس بوک آبی است. زیرا زاکربرگ کوررنگی قرمز-سبز دارد!

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه