بایگانی‌ها

فواید برنامه ریزی برای آینده

کسب‌وکارهای نوپا:برنامه ریزی برای آینده به این دلیل انجام می شود که: شما کنترل بهتری بر بدست آوردن آنچه از زندگی می خواهید دارید. همچنین می توانید تصور خود را از زندگی واقعی کنید.از دیگر سو ترسیم اهدافتان می تواند به شما انگیزه دهد و شما را متمرکز و منظم نگه دارد.

یقینارسیدن به آنچه در زندگی می‌خواهید نیاز به برنامه‌ریزی دارد – خواه انجام یک تجارت باشد،یا  یک سفر خارج از کشور، یا دستیابی به یک شغل عالی  ویا حتی بازنشستگی پیش از موعد.در مجموع  برنامه ریزی شغلی می تواند رویاهای شما را به واقعیت تبدیل کند.

در گذشته نه چندان دور، اکثر مردم برای یک عمر در یک مسیر از زندگی مثلا یک شغل و حرفه باقی میماندند . اما امروزه زندگی پر از انتخاب ها و تصمیماتی است که باید گرفته شود. چه در حال برنامه‌ریزی شغلی، تغییر شغل، ارتقای مهارت‌های خود، یا تلاش برای ایجاد تعادل بین کار و نیازهای خانواده خود .

دنیا تغییر کرده است. امروز، حرفه شما مجموع تمام مشاغل، تحصیلات و نقش های زندگی شماست. برنامه ریزی شغلی و زندگی تان کاری ضروری است. بنابراین دانستن نحوه برنامه ریزی یک مهارت مهم است.

برنامه‌ریزی شغلی مادام‌العمر به این معنی است که باید با رخ دادن رویدادها یا انتخاب مسیرهای جدید، کارهای خاصی را بارها و بارها انجام دهید. هر بار که می‌خواهید یک گام بزرگ بردارید – درخواست برای تحصیل در مقطع دبیرستان، تغییر شغل، تشکیل خانواده – باید به این فکر کنید که چگونه این مرحله در برنامه زندگی شما قرار می‌گیرد.

مزایای برنامه ریزی شغلی

شما کنترل بهتری بر بدست آوردن آنچه از زندگی می خواهید دارید.

شما می توانید تصور خود را از زندگی واقعی کنید.

ترسیم اهدافتان می تواند به شما انگیزه دهد و شما را متمرکز و منظم نگه دارد.

گاهی اوقات لازم است کارها را به ترتیب خاصی انجام دهید، بنابراین تعیین اهداف و دانستن اینکه از کجا شروع کنید بسیار مهم است.

برنامه ریزی شغلی چگونه کار می کند

هر بار که با یک تصمیم مهم روبرو می شوید، باید:

به ارزش ها، نیازها و ترجیحات خود فکر کنید.

گزینه های یادگیری، کار و زندگی خود را کاوش کنید.

اطمینان حاصل کنید که تصمیم شما منعکس کننده اولویت های شخصی شما است.

برنامه های خود را برای مدیریت واقعیت های جهان تنظیم کنید.

طرح خود را به مراحل قابل مدیریت و منظم تقسیم کنید.

شناخت اولویت ها و واقعیت

در نهایت برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف به شما کمک می کند اولویت ها را تعیین کنید. اولویت های کاری و شخصی شما احتمالاً در طول زمان تغییر خواهد کرد. گاهی اوقات تأثیر می تواند چشمگیر باشد. برنامه ریزی شغلی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که برنامه های شما اولویت های شما را در هر مرحله از زندگی تان منعکس می کند.

واقعیت های کاری و شخصی شما نیز تغییر خواهد کرد. تغییرات سریع در فناوری، جامعه و اقتصاد به برخی از انواع کار پایان داده و انواع جدیدی را ایجاد می کند. برنامه ریزی شغلی به شما کمک می کند تا این تغییرات را به روش های مثبت و سودمند مدیریت کنید.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه