بایگانی‌ها

راه اندازی استارتاپ دانشجویی

کسب‌وکارهای نوپا: راه اندازی استارتاپ دانشجویی یکی از ایده های بسیار خوب اما در زمینه اجرا کمی مشکل؛به شمار می آید.بسیاری از دانشجویان کالج به راه اندازی یک استارت آپ فکر کرده اند، اما بسیاری از آنها در زمینه پیدا کردن بهترین راه برای انجام آن گیر کرده اند ویا اینکه نمیدانسته اند که با چه خطراتی مواجه خواهند شد.

البته راه اندازی کسب و کار خود همیشه یک قمار است. اما اگر بتوانید نیاز به یک محصول یا خدمات را شناسایی کنید، مشتری خود را بشناسید، تقاضا و رقابت خود را درک کنید، شروع خوبی خواهید داشت. نکته مهم در مورد راه‌اندازی یک کسب‌وکار در زمانی که در دانشگاه هستید این است که یک گروه متمرکز داخلی با همتایان خود، یک بازار آماده – و اساتید و دیگرانی دارید که می‌توانند شما را در این راه راهنمایی کنند. نکته کلیدی این است که به شروع یک تجارت به عنوان یک وظیفه جدید نگاه کنید. شما فقط باید تحقیقات خود را انجام دهید و آن را مرحله به مرحله تجزیه کنید.تا اگرمشکلی را پیدا کردید، بتوانید آن را حل کنید.

. اما چگونه این کار را انجام می دهید؟ در یافتن یک مشکل، یک خواسته یا یک نیاز دقت کنید و سپس بفهمید که چه محصول یا خدماتی را می توانید برای حل آن مشکل یا پاسخگویی به تقاضا برای آن خواسته یا نیاز ایجاد کنید.

مانو مهتا، یک کارآفرین در UCLA، اپلیکیشنی به نام Bolo راه‌اندازی کرد که هدف آن ایجاد فضایی برای دانش‌آموزان در همان کلاس‌ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر است. در حالی که در سال ۲۰۲۰دانشجویانی که در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کردند، بیشتر برنامه پیام‌رسان GroupMe را دانلود می‌کردند و از آن برای تسهیل مکالمات در طول همه‌گیری کووید-19 بین باشگاه‌ها، تیم‌ها و دانش‌آموزان در همان کلاس‌ها استفاده می‌کردند.

با این حال، پس از بازگشت به کلاس‌های حضوری، ایجاد این چت‌های گروهی دشوار بود، بنابراین او به دنبال راهی برای تسهیل آسان‌تر این مکالمات بود. این زمانی بود که او Bolo را برای رفع این نیاز ایجاد کرد.

مهتا توضیح در این خصوص چنین توضیح داد: “شما یک حساب کاربری با ایمیل دانشگاه خود ایجاد می کنید، بنابراین به پایگاه داده پلت فرم دانشگاه خود متصل می شوید، از آنجا تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلاس خود را جستجو کنید و join را فشار دهید.” “این از سردرد شما جلوگیری می کندو دیگر مجبور نیستید درخواست اضافه کنید.بنابراین همه در یک کلاس با هم خواهند بود واین سیستم ضمنا امن هم هست، زیرا صرفا برای دانشگاه شما است.”

نمونه دیگر از این مدل کار آفرینان دانشجویی، کریستین جکسون است. اودانشجوی دانشگاه Loyola Marymount، در حال حاضر در حال تحصیل در زمینه کارآفرینی و کار بر روی استارت آپ خود به نام Mula است. هدف شرکت او این است که به آژانس‌های تولیدی کمک کند تا زیرساخت‌های تجاری خود را با کمک به عملیات‌های پشتیبان، مانند مدیریت امور مالی، ایجاد کنند.

او توانست مشکل خاص تری را در یک صنعت بزرگ بیابد و به دیگر کارآفرینان جوان توصیه میکند که هنگام جستجوی فرصت های بالقوه، «شما می توانید به یک موضوع بزرگتر نگاه کنید و سپس متوجه شوید که جنبه های زیادی در آن موضوع وجود دارد که باید بررسی وحل شوند..” شاید این همان فضایی است که شما در آن جای می گیرید – شما می توانید کسی باشید که آن مشکل را حل می کند یا آن جزء را کارآمدتر می کند.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه