بایگانی‌ها

تکنیک مصاحبه برای بکار گیری و استخدام پرسنل مناسب

کسب‌وکارهای نوپا:تکنیک مصاحبه برای بکار گیری و استخدام پرسنل مناسب؛ یک اقدام قدیمی است که مبتکر آن ادیسون بود. اما در دوران بعدی در مورد مصاحبه تغییراتی بکار گرفته شد.از آن جمله دریاسالار هیمن ریکوور (۱۹۰۰- ۱۹۸۶) بود که به دلیل شکل دادن به ناوگان زیردریایی هسته ای ایالات متحده و صنعت هسته ای پس از آن مشهور است. به گفته رئیس جمهور جیمی کارتر، نگرش سلطه جویانه او اغلب غیرمحبوب بود، اما به موفقیتی باورنکردنی منجر شد و او را به “بزرگترین مهندس تمام دوران ها” تبدیل کرد.

یکی از تکنیک‌های بدنام او این بود که به کاندیداها در یک مصاحبه بی‌احترامی می کرد. همانطور که دانیل یرگین در “جستجو” توضیح داد:

هنگام مصاحبه با نامزدهای نیروی دریایی هسته‌ای، ریکاور برای پرتاب کردن و آزمایش آن‌ها، آنها را روی صندلی‌هایی با پاهای جلویی کوتاه‌تر می‌نشست و در عین حال آنها را طوری قرار می‌داد که نور خورشید از طریق پرده‌های مخصوص تنظیم‌شده مستقیماً به چشمانشان بتابد. او در مورد این روشهای ناجورش توضیح داد که به این ترتیب “آنها باید عقل خود را حفظ می کردند، در حالی که از روی صندلی می لغزیدند.”

او حتی پاسخ های بد را مجازات می کرد. همانطور که در مصاحبه “۶۰ دقیقه” با دایان سایر شرح داده شده  و چنین آمده است:

ساویر: و آنهایی که آوردی و در کمد جارو قرار دادی چطور؟

دریاسالار ریکاور: خب، آنها وارد شدند، جواب های احمقانه ای دادند. بنابراین فکر کردم به آنها فرصت فکر کردن را بدهم. من آنها را برای چند ساعت، (سه ساعت) در آنجا می گذاشتم، این  کاربه آنها زمان زیادی برای فکر کردن داد.

ساویر: اما می‌خواستی با این مردان جوانی که به سراغت آمدند، چه کار کنی؟

  دریاسالار ریکاور: من سعی می کردم آنچه را که به طور بالقوه در آنها وجود داشت را از آنها بیرون بکشم.

او رویکرد مشابهی را برای تربیت پرسنل ویژه دنبال کرد.

ریکاوربرای دستیابی به اهداف خود، کادری از افسران بسیار ماهر و بسیار آموزش دیده را برای نیروی دریایی هسته ای ایجاد کرد که دائماً تحت فشار قرار می گرفتند تا با استانداردهای اوج عملکرد؛ اقدام کنند. حتی یک نادیده گرفتن جزئی یا انحراف از استانداردهای بسیار بالای ریکاور؛ به احتمال زیاد به این معنی بودکه یک پرسنل ناکارآمد است و از کارش اخراج می‌شد.

البته کارهای ریکاور در صنعت هسته‌ای به این صنعت کمک کرد تا به دستاوردهای فوق‌العاده‌ای در بهره‌وری و ایمنی دست یابد.

قرن نوزدهم زمان جالبی برای مو و به طور کلی مد بود. تغییرات فرهنگی زیادی در حال رخ دادن بود، و اروپا و آمریکا به طور یکسان شاهد بسیاری از دوره‌های سبک یکپارچه بودند که همگی باعث ایجاد مدل موی خاص خود شدند.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه