کسبوکارهای نوپا:بهترین فعالیتهای فناوری در جهان در سال گذشته جوایز قابل توجهی دریافت کردند.امروزه نوآوری های فناوری یک محرک کلیدی برای ساختن آینده ای بهتر، توانمندسازی جوامع و توانمندسازی دولت ها برای اجرای راه حل های تحول آفرین است که کیفیت زندگی را افزایش می دهد.
جایزه جهانی بهترین M-Gov به دلیل سیستم توانبخشی مبتنی بر هوش مصنوعی که به بازماندگان سکته مغزی و افراد فلج کمک می کند، جایزه طلایی به ExoHeal از دانشگاه سازنده آلمان اعطا شد. این راه حل یک دستکش رباتیک و الگوریتم های یادگیری ماشینی را ترکیب می کند تا درمان را تا ۵۰ درصد تسریع کند و در عین حال برنامه های درمانی شخصی و تمرینات بازی سازی شده را برای درگیر کردن بیماران ارائه می دهد. این پلت فرم همچنین به پزشکان اجازه می دهد تا پیشرفت را از راه دور کنترل کنند و درمان را در زمان واقعی تنظیم کنند، که نشان دهنده پیشرفت انقلابی در توانبخشی عصبی است.
جایزه نقره ای به TERA از Ecole Polytechnique de Thies، سنگال تعلق گرفت که با خسارات کشاورزی ناشی از ذخیره سازی و توزیع ناکارآمد مقابله می کند. این پلتفرم کشاورزان، مصرفکنندگان و مدیران انبار را به هم متصل میکند و راهحلهای ذخیرهسازی با انرژی خورشیدی و یک بازار دیجیتال برای توزیع کارآمد محصولات ارائه میدهد.
جایزه برنز از موسسه فناوری Maharaja Agrasen هند به AccessWay اهدا شد که از ناوبری مبتنی بر هوش مصنوعی، راهنمایی های پیشرفته AR و نقشه دسترسی برای کمک به بیش از ۱ میلیارد نفر با چالش های حرکتی استفاده می کند. این برنامه دارای یک آواتار سه بعدی برای کمک گام به گام است و با تشویق کسب و کارها به اتخاذ زیرساخت های سازگار با دسترسی، که به طور بالقوه سالانه ۵۰ میلیارد دلار به اقتصادهای محلی کمک می کند، شمول اقتصادی را ترویج می کند.
بهترین استفاده از هوش مصنوعی مولد در خدمات دولتینیز به : VICA 2.0 از GovTech سنگاپور،تعلق گرفت.این فناوری یک دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط بیش از ۶۰ سازمان دولتی پذیرفته شده است. VICA 2.0 پردازش زبان طبیعی (NLP) و هوش مصنوعی مولد را ادغام می کند و امکان تعامل چندزبانه و در زمان واقعی با شهروندان را فراهم می کند. تنها در سال ۲۰۲۴، بیش از یک میلیون درخواست شهروندان را پردازش کرد و معیاری جهانی برای خدمات عمومی مبتنی بر هوش مصنوعی تعیین کرد.
بهترین خدمات دولتی انسان محور: برنامه مقابله با خدمات شهروندی از برزیل، که در مارس ۲۰۲۴ راه اندازی شد تا گنجاندن دیجیتال را افزایش دهد. این ابتکار کمک حضوری دولت، دسترسی به اینترنت رایگان و آموزش مهارتهای دیجیتالی را به جمعیتهای محروم ارائه میکند که به نفع بیش از ۸۰۰هزارشهروند و دستیابی به نرخ حل مشکل ۹۵ درصد است.
بهترین خدمات دولتی در جهان: Suomi.fi از فنلاند، یک پورتال خدمات عمومی دیجیتال در سراسر کشور که توسط ۹۵٪ از بزرگسالان فنلاندی استفاده می شود. در سال ۲۰۲۴، بیش از ۲۰۰میلیون شناسایی الکترونیکی را تسهیل کرد و نزدیک به ۲۰ میلیون پیام دیجیتالی ارسال کرد که نشاندهنده یک رویکرد تحولآفرین برای حاکمیت دیجیتالی امن و یکپارچه است.
گروه آموزش
افزودن دیدگاه