بایگانی‌ها

بررسی تجربیات  بدست آمده درمسیر طولانی کسب و کارهای نوپا

کسب‌وکارهای نوپا: در مسیر طولانی کسب و کارهای نوپا  دستیابی به موفقیت، که مملو از مشکلات فراوانی است، ممکن است عاقلانه باشد که از همان آغاز کارآفرینی، برخی از قوانین مهم را در نظر بگیریم: اول، برای شکست آماده شوید.  

یک تجزیه و تحلیل خوب از خطرات و تأثیر بالقوه آنها قبلاً به شما امکان می دهد برخی را مسایل راحذف کنید، معقول ترین تصمیم ها را بگیرید یا زمانی که ناملایمات به شما روی می آورد روحیه اتان را از دست ندهید. همچنین باید تعادل بین اعتماد به نفس، توانایی ها و سرسختی خود را به هر قیمتی و در مقایسه با دیگران حفظ کنید. به این ترتیب، مهم است که بهانه نیاورید و جرات کنید از منطقه امن خود خارج شوید. در سرتاسر جهان، فرهنگ های فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی می تواند از قاره ای به قاره دیگر بسیار متفاوت باشد.به همین دلیل  درک شکست و پیامدهای اجتماعی آن در سراسر جهان به یک شکل درک نمی شود.

مهمترین چیز این است که بدانید چگونه خودتان را زیر سوال ببرید، تا به سمت قدرت واقعی خود بروید. گاهی اوقات مجبور می شوید خود را از کسانی که از نظر عاطفی با آنها در ارتباط هستید، اما می دانید که مانعی در مسیر موفقیت شما هستند، جدا کنید. از سوی دیگر، شما نیز باید جرات کمک خواستن داشته باشید. حتی برای درخواست یک نظر بی طرف و خارجی. بسیاری از کارآفرینان به دلیل منیت های خود یا ترس از قضاوت شدن به عنوان نادان از صحبت کردن با افراد مناسب برای بازگشت به مسیر خود مردد هستند. در اینجا به مواردی اشاره می شود که اشخاص مختلفی با مشکلات مواجه شده و بالاخره برا آن فائق آمده اند.

هنری فورد

یکی از پیشگامان و یکی از برجسته ترین شخصیت های دنیای خودرو، هنری فورد، قبل از موفقیت باید با شکست مواجه می شد. اولین مدل های او که نسبت به کیفیت ارائه شده بسیار گران بودند، مصرف کنندگان را راضی نکردند. او با بهبود طراحی، ساخت سریع‌ترین خودروهای موجود در آن زمان و ارائه خودروهایی که ارزش پولی آن‌ها در نهایت مصرف‌کنندگان را متقاعد میکرد، با پشتکار  به کار خود ادامه داد.

هواپیمایی دلتا

چگونه هواپیمایی دلتا پانزده سال بعد از ورشکستگی در سال ۲۰۰۵ به دومین ناوگان پروازی بزرگ جهان تبدیل شد؟آنها با در نظر گرفتن یک برنامه  زمانی و ابزارهای  مختلف برای تمرکز بر فرودگاه های استراتژیک،از قبیل: آتلانتا، جی اف کی و لا گاردیا در نیویورک و هیترو، به گونه ای عمل کرد که موفقیتشان تضمین شود. سایر خطوط هوایی  هم که ترجیح دادند (خیلی) سریع واکنش نشان دهند،نتوانستند با دلتا رقابت کنند و توسط شرکت دلتا خریداری و ادغام شدند.

به دلایل اشتباه از کارتان منصرف نشوید

بنیانگذار فقید The Body Shop، آنیتا رادیک، مجبور شد با دو سالن محدود تولید وسایل آرایشی که همسایه هایش نیز در ابتدا به به کارش  اعتراض داشتند، برخورد کند. او می دانست که چگونه از خود دفاع کند،و به عنوان یک کارآفرین زن با آنها روبرو شود .رادیک در مدت پانزده سال بیش از ۷۰۰فروشگاه در سراسر جهان ایجاد کند. با ارزش ترین درس او در این مسیر این بود که: اجازه ندهید شکست های جزئی شما را از مسیر خارج کند.

روی ویژگی های واقعی خود تمرکز کنید

فردریک دبلیو اسمیت، بنیانگذار FedEx. Corp، پس از ایجاد انقلاب و سرعت بخشیدن در تحویل نامه یک شبه در دهه ۱۹۷۰، به اوج موفقیت رسید. او پس از آن یک سرویس تحویل الکترونیکی به نام Zapmail را در سال ۱۹۸۴ برای رقابت با دستگاه‌های فکس معرفی کرد،اما شکست بزرگی را تجربه کرد. ۲سال  وقت و ۳۲۰ میلیون دلار پول هدر داد.، Zapmail بسته شد. خوشبختانه برای کارمندان Zapmail شرایط جدید فراهم آمد، فرد اسمیت مجدداً بر تجارت اصلی خود تمرکز کرد و آنها دوباره در FedEx مستقر شدند.

جرأت داشته باشید

با این حال، گاهی اوقات لازم است جرأت داشته باشید که در اشکال دیگر کسب و کار غیر از کسب و کار اصلی اصلی خود شرکت کنید.مثلا شرکت لگو با کاهش شدید خطوط تولید بلوک‌های کوچک معروف خود از ورشکستگی اش جلوگیری کرد. به جای آن از طریق سینمای انیمیشن، پارک‌های موضوعی، بازی‌های ویدیویی و بازی‌های رومیزی، زندگی مجازی ُحیات تازه ای به  تجارت مجسمه‌های مونتاژ شده‌اش(لگو هایش) ببخشد.

اختراع مجدد موفقیت اصلی

نمونه دیگر از داستان بازگشت شگفت انگیز شرکت پولاروید است. شرکتی که پس از دیجیتالی شدن توانسته است خود را دوباره ترمیم کند و دور بینهای مدرن اش رابه یک اسباب بازی فن آوری جالب تبدیل کند .این شرکت  یک ارتقاء دیجیتالی دوربین نمادین OneStep ارائه کرد که عکس های دیجیتال می گیرد. سپس از یک چاپگر کوچک برای بیرون  دادن یک کپی فیزیکی استفاده می کند.

مترجم:احسان محرابی

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه