بایگانی‌ها

با فیشینگ آشنا شوید تا از کلاهبرداری مصون بمانید

کسب‌وکارهای نوپا: فیشینگ موضوعی است که باید درک کنید و از خود در برابر کلاهبرداری محافظت کنید.در خانه و محل کار، فرار از تلاش های فیشینگ دشوار است و آنها پیچیده تر می شوند، چه از طریق ایمیل، پیامک یا رسانه های اجتماعی افراد هدف قرار میگیرند . ما که در یک یک جامعه دیجیتالی هستیم ، باید بتوانیم به آن اعتماد کنیم ، بنابراین آنچه را که می توانیم ولازم است برای مبارزه با تهدید انجام ؛باید بدانیم. در اینجا مواردی است که در مورد فیشینگ باید به دنبال آن باشید و بهترین روش هایی که باید اتخاذ کنید را دریابید.

اما اول بدانیم که فیشینگ چیست؟ “فیشینگ” تکنیکی است که توسط هکرها برای جمع آوری اطلاعات محرمانه در مورد شما بدون اجازه شما استفاده می شود. آنها اغلب یک موقعیت اضطراری، تهدید یا غیرعادی را ایجاد می کنند. آنها ممکن است وانمود کنند که بانک، سازمان رسمی، اپراتور تلفن همراه یا سایت تجارت الکترونیک شما هستند و اطلاعات شخصی مانند رمز عبور، روش‌های پرداخت، هویت، داده‌های حرفه‌ای و غیره را بخواهند.

اولین موج فیشینگ از طریق ارسال ایمیل های کلاهبرداری به وجود آمد، جایی که قربانی ناخواسته روی یک پیوند مخرب کلیک می کرد و به یک وب سایت جعلی هدایت می شد. تکنیک‌های فیشینگ در حال تکامل هستند و شامل ارسال پیام‌های متنی (معروف به “smishing”) و تماس‌های تلفنی جعلی (“Vishing”) می‌شوند. هکرها حملات خود را با ترکیب الگوریتم‌های هوش مصنوعی تکمیل می‌کنند تا پیام‌های خود را واقعی‌تر کنند یا حتی صدای افرادی را که به آنها اعتماد داردید را جعل کنند. حتی افراد حرفه ای از آسیب در امان نیستند فیشینگ عمومی مردم را هدف قرار می دهد: از هر چهار فرانسوی یک نفر معتقد است که حداقل یک بار در روز پیام مشکوکی دریافت می کند. اما این تهدید بر متخصصان – خوداشتغال‌ها، SMEها، سازمان‌های بزرگ یا حتی شرکت‌های دولتی نیز تأثیر می‌گذارد. 42٪ از رهبران کسب و کار می گویند که آنها به ویژه در مورد خطرات یک حمله سایبری نگران هستند

. هکرها روش های خود را برای هدف قرار دادن دنیای تجارت تطبیق می دهند. آنها ممکن است خدمات تجاری (حسابداری، نرم افزار حرفه ای و غیره) را جعل هویت کنند، افراد کلیدی را هدف قرار دهند (مدیران ارشد، “کلاهبرداری مدیر عامل”)، یا از فیشینگ برای باز کردن دریچه حمله باج افزار استفاده کنند.

چگونه حملات را شناسایی می کنید؟ در اینجا چند سرنخ وجود دارد که به شما کمک می کند کلاهبرداری را تشخیص دهید:

۱ یک فوریت پیام (حساب بانکی مسدود شده و غیره)، احتمال پاداش مالی (بازپرداخت و غیره) یا یک کمپین جعلی مرتبط با رویدادهای جاری (فاجعه طبیعی، درگیری و غیره) وجود دارد

۲ آدرس ایمیل یا شماره تلفن فرستنده را نمی شناسید یا نام با URL پیوندهایی که قرار است روی آنها کلیک شود یا آدرس سایت تغییر مسیر مطابقت ندارد.

۳ پیام از شما می خواهد که داده های محرمانه را از طریق ایمیل یا پیامک (نام کاربری، رمز عبور، کارت اعتباری و غیره) به اشتراک بگذارید، که هیچ سازمان قانونی این کار را انجام نمی دهد.

۴ پیام حاوی اشتباهات املایی یا عباراتی است که برای یک بانک یا تجارت رسمی غیرمعمول است.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه