بایگانی‌ها

سرنوشت مشاغل ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر تا ده سال دیگر

کسب‌وکارهای نوپا: مشاغل ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر تا ده سال دیگر وجود خارجی  نخواهند داشت! بنیان‌گذار لینکدین پیش‌بینی کرد مشاغل ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر تا ده سال دیگر نخواهند بود که نشان‌‌‌دهنده تحول سریع نیروی کار و ناشی از هوش مصنوعی است. رید هافمن با انتشار فیلمی، گفت: نیروی کار آینده با یک کارفرما سر و کار نخواهد داشت و به سبک اقتصاد گیگی زندگی خواهد کرد. این یعنی یک فرد ممکن است با شرکت‌های مختلف در بخش‌‌‌ها و صنایع مختلف، قرارداد ببندد.

وی ادامه داد: هوش مصنوعی هم قرار نیست فقط جایگزین برخی مشاغل شود بلکه نیروی کار را دگرگون می کند. هوش مصنوعی هر روز رشد می‌کند و پیچیده‌‌‌تر می‌‌‌شود. بنابراین پیش‌بینی می شود مشاغل ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر تا سال ۲۰۳۴ دیگر نخواهند بود که نشان‌‌‌دهنده تحول سریع وضعیت نیروی کار به دلیل وجود هوش مصنوعی است.

مفهوم اقتصاد گیگی جدید نیست اما ظرفیت پذیرش آن در سطح گسترده، تحول قابل‌ توجهی در دینامیک‌‌‌های اشتغال ایجاد خواهد کرد. مسیر سنتی و شغل مشخص و باثبات جای خود را به رویکرد سیال‌‌‌تر و انعطاف‌‌‌پذیرتر می‌دهد. این تحول به این معنی است که کارکنان باید خود را سازگارپذیر کنند و برای ادامه حضور در بازار کار رقابتی باید همواره مهارت‌‌‌های جدید یاد بگیرند.

آینده نیاز دارد افراد به مصرف‌کنندگان هوشمند هوش مصنوعی تبدیل شوند و از تکنولوژی به شکل موثری برای ارتقای نقش‌‌‌های خود بهره ببرند. این سازگار پذیری در بازاری که همواره در حال تغییر و تکامل است، برای امنیت شغلی بسیار مهم خواهد بود.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه