بایگانی‌ها

۷۰ هزار و ۴۴۷ درخواست مجوز کسب و کار ثبت شد

کسب‌وکارهای نوپا:مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: از تیرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون ۷۰ هزار و ۴۴۷ درخواست مجوز کسب و کار از استان در درگاه ملی مجوزهای کسب و کار ثبت شده است.

واقف بهروزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجوزها تنها با صدور شناسه یکتا انجام می‌پذیرد، افزود: از تعداد درخواست های ثبت شده، ۳۲ هزار ۹۱۲ مجوز صادر شده و ۶ هزار و ۸۴۹ درخواست نیز، در دست بررسی است همچنین چهار هزار و ۳۰۵ درخواست نیز توسط خود متقاضی لغو شده است.

وی با بیان اینکه صدور مجوزهای کسب‌وکار فقط به صورت الکترونیکی بوده و مراجعه حضوری در زمینه نداریم، گفت: سامانه درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، براساس ماده هفت قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ راه اندازی شده است و در زمان حاضر، تمامی مجوزهای کسب و کار در سه حوزه صنفی، خانگی و دستگاهی در این سامانه به آدرس mojavez. ir ثبت نام و صادر می شود.

حذف مجوزهای کاغذی و ارایه فایل الکترونیکی مجوز

نماینده وزیر اقتصاد در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مجوزهای کسب و کار، الکترونیکی و با شناسه یکتا صادر می شود، افزود: در این سامانه، مجوزهای کاغذی حذف و یک فایل الکترونیکی به عنوان مجوز در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و این روند کاملا غیرحضوری بوده و در طول هفته و هرساعت از شبانه روز نیز، قابل استعلام است.

بهروزی یادآور شد: اگر مجوزی خارج از این درگاه صادر شود از شمول قانون خارج و معتبر نخواهد بود و به طور قطع در آینده با مشکلاتی در مورد دریافت خدمات دولتی، مالیاتی و بانکی، روبه‌رو خواهد شد چراکه شالوده و پایه دریافت خدمات دولتی، بر اساس مجوزی است که به صورت الکترونیکی صادر می شود.

تکلیف مجوزهای کاغذی قدیمی چیست؟

وی در مورد تمدید مجوزهای قدیمی با اعلام اینکه افرادی که مجوز کسب و کارشان قدیمی است تا پایان سال فرصت دارند، به این سامانه مراجعه و شناسه یکتا اخذ کنند، گفت: این شناسه غیرحضوری و به صورت رایگان صادر می شود و صرفا متقاضیان با ارایه کارت ملی و مجوز قدیمی خود، می توانند در کمتر از پنج دقیقه مجوز جدید خود را دریافت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: هرگاه مطالباتی غیر از این موارد یادشده از جمله مراجعه فیزیکی به دستگاه‌ها، درخواست شود، این به منزله تخلف دستگاهی است و جرم تلقی خواهد شد، شعبه‌ ویژه‌ای هم از سوی دستگاه قضایی برای رسیدگی به جرایم کسب و کار در نظر گرفته شده است و امکان شکایت هم به صورت آنلاین وجود دارد.

گروه اخبار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه