بایگانی‌ها

گوشی های هوشمند در مدارس کاتالونیا ممنوع شد

کسب‌وکارهای نوپا:گوشی های هوشمند در مدارس کاتالونیا ممنوع شد. کاتالونیا آخرین کشوری است که (عمدتا) گوشی های هوشمند را در مدارس ممنوع کرده است به طور خاص، ممنوعیت کامل برای کودکان دبستانی و راهنمایی اعمال خواهد شد هنگامی که سال تحصیلی جدید در سپتامبر آغاز می شود، کودکان کاتالونیا باید قبل از رفتن به کلاس، تلفن همراه خود را در خانه بگذارند. این اقدام محدودکننده جدید توسط وزارت آموزش کاتالونیا اعلام شد که نشان می‌دهد ممنوعیت کامل وسایل شخصی برای دانش‌آموزان ۶ تا ۱۲ ساله اعمال خواهد شد. افراد بین ۱۲ تا ۱۶ سال، یعنی بچه های دبیرستانی، می توانند از تلفن های هوشمند استفاده کنند اما فقط برای اهداف آموزشی – و این در صورتی است که مدرسه خاص تصمیم بگیرد که اجازه دهد. کاری که دانش‌آموزان ارشد باید انجام دهند این است که قبل از ورود به کلاس، تلفن‌های خود را به طور کامل خاموش کنند و در صورت زیر پا گذاشتن قانون، دستگاه‌هایشان مصادره خواهد شد.

ابتکار انجام این کار به رهبری والدین بر اساس گزارش‌ها،و از جایی در یک گروه واتس‌اپ والدین در نوامبر ۲۰۲۳ سرچشمه گرفت. این ایده به سرعت محبوبیت پیدا کرد و به حدی رسید که ابتکاری به نام «جوانی بدون تلفن» (Adolescència lliure de mòbil) از آن زاده شد. والدین استدلال کردند که آنها به طور کلی با فناوری مخالف نیستند، اما می‌خواهند کودکی را برای کودکان فراهم کنند که از استفاده مداوم از صفحه نمایش و مصرف محتوای آنلاین کمی فضای تنفسی داشته باشد – نوعی از کودکی که خودشان در دوران نه چندان دور از آن لذت برده‌اند.

والدین همچنین اظهار داشتند که فشار همسالان برای خریدن گوشی برای فرزندانشان زیاد است زیرا اگر این کار را نکنند، فرزندانشان تنها در کلاس بدون گوشی خواهند بود که به نوبه خود روابط والدین و فرزندان را پیچیده می کند. نکته شگفت‌انگیز همچنین این است که دولت منطقه با چه سرعتی این درخواست را شنید و با مقرراتی به ابتکار عمل مردمی پاسخ داد.

مقامات یک فرآیند مشارکتی را برای جمع آوری نظرات معلمان، خانواده ها و دانش آموزان آغاز کردند. نیات به عمل تبدیل شد و بنابراین کاتالونیا به کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا و فنلاند که قبلاً ممنوعیت های مشابهی در آنها اعمال شده است، می پیوندد. هلند نیز امسال استفاده از گوشی های هوشمند را در کلاس درس ممنوع خواهد کرد.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه