بایگانی‌ها

کسب و کارساخت باتری ها؛مهمترین روش ذخیره انرژی

کسب‌وکارهای نوپا: باتری ها مهمترین روش ذخیره انرژی هستند. اما بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده باتری‌ها بر روی استفاده از فناوری امروزی تمرکز دارند تا آنها را برای استفاده امروزی بسازند. در مورد اینکه وقتی به پایان عمرشان می رسند چه اتفاقی برای آنها می افتد کمترفکرمی شود.

اینجاست که Aceleron، یک استارت‌آپ بریتانیایی که ادعا می‌کند «پایدارترین» باتری لیتیوم یون جهان را طراحی کرده است، وارد عمل می‌شود.

باتری های این شرکت بر اساس اصول اقتصاد دایره ای طراحی شده اند، بنابراین می توان آنها را دوباره استفاده کرد و در طول زمان ارتقا داد.

دکتر امریت چاندان، مدیرعامل Aceleron گفته: «در حال حاضر باتری‌ها برای بازیافت طراحی نشده‌اند.

اما در ایستگاه‌های شارژ باتری دوچرخه‌های الکترونیکی «تغییر بازی» تایوان می‌توانند این باتری ها را مجددا شارژکرد.اما تفاوت این باتری ها در این است که  دفعات بیشتری شارژ میشوند.ضمن آنکه برای طولانی تر شدن عمر باتری ها به دلیل آنکه بازیافت آنها مشکل است یک راه حل پیدا کرده اند.

برای مقابله با این مشکل، Aceleron روش مونتاژ معمولی را دوباره طراحی کرد و تمام عناصر متصل و ثابت را حذف کرد.

باز کردن پتانسیل ذخیره انرژی

شرکت CTO Carlton Cummins توضیح داد: “ما محصول را با استفاده از فناوری فشرده سازی که خودمان ثبت اختراع کرده و ساختیم که به استفاده کننده امکان می دهد محصول را به راحتی مونتاژ و جدا کند.”

Chandan می افزاید: «این بدان معناست که قطعات داخلی را می توان در طول زمان سرویس و نگهداری کرد یا ارتقا داد. بنابراین ما می توانیم باتری را برای مدت طولانی تری در خدمت نگه داریم و هزینه طول عمر و همچنین ضایعات تولید شده را کاهش دهیم.

Aceleron توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. این شرکت از سوی بازوی بودجه استارت‌آپ دولت بریتانیا حمایت می‌شود و توسط مجمع جهانی اقتصاد به عنوان یکی از پنج مبتکر که باتری‌های خودروهای الکتریکی را پایدارتر می‌کنند، فهرست شده است.

گروه تکنولوژی

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه