بایگانی‌ها

کسب درآمد با تولید هیدروژن تحولی در بهره گیری از انرژی پاک

کسب‌وکارهای نوپا:کسب درآمد با تولید هیدروژن ساخته شده از زیست توده،بهره گیری ار انرژی پاک را متحول می کند.هند به تازگی یک قرارداد جدید برای توسعه هیدروژن سبز به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار برای کمک به تضمین آینده این کشور به عنوان تامین کننده انرژی پاک داخلی و صادراتی تصویب کرده است. هیدروژن یک منبع انرژی پاک است، اما فناوری مورد نیاز برای ذخیره آن تحت فشار می تواند پیچیده و گران باشد و می تواند از مواد منبع انرژی کثیف ساخته شود. این گاز در حال حاضر از سوخت های فسیلی ناپایدار ساخته می شود. اکنون، روش جدیدی برای تولید این هیدروژن، آینده انرژی پاک‌تری را برای هند و به طور بالقوه جهان نوید می‌دهد.

یک روش ابتکاری برای تولید هیدروژن از زیست توده به تازگی توسط تیمی از محققان موسسه علوم هند ساخته شده است. این تیم توسط S. Dasappa، استاد مرکز فناوری های پایدار و رئیس مرکز بین رشته ای تحقیقات انرژی در IISc رهبری می شد.

سرمایه گذاری در توسعه هیدروژن به عنوان یک صنعت اولین گام مثبت به سمت ایجاد توانایی ساخت حداقل پنج میلیون تن هیدروژن سبز تا پایان دهه ۲۰۲۰ است. هیدروژن سبز از طریق الکترولیز آب تولید می شود و این فرآیند با برق تولید شده از انرژی های تجدید پذیر تامین می شود. این بسیار تمیزتر از فرآیندهای تولید هیدروژن موجود است. فرآیند کنونی بر چیزی به نام مسیر اصلاح متان بخار متکی است که از متان استفاده می کند و می تواند بر انرژی تولید شده از سوخت فسیلی تکیه کند.

هند در تلاش است تا با سرمایه گذاری در توسعه فناوری برای کاهش هزینه هیدروژن سبز مقرون به صرفه شود. به گفته انوراگ تاکور، وزیر اطلاعات و پخش هند، این امر همچنین به هند کمک می کند تا انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهد و به صادرکننده اصلی هیدروژن پاک تبدیل شود. این سرمایه گذاری همچنین ۱۲۵گیگاوات ظرفیت انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ اضافه می کند. در اکتبر ۲۰۲۲، هند ۱۶۶ گیگاوات ظرفیت انرژی تجدیدپذیر داشت، به طوری که تولید انرژی پاک را به طور موثر دو برابر می کند. انجام این کار وابستگی به سوخت های فسیلی و واردات را کاهش می دهد و انتشار گازهای گلخانه ای را تا ۵۰ میلیون تن کاهش می دهد.

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه