بایگانی‌ها

کدام کشور چقدر ساعت کاری و چقدر مرخصی دارند؟

کسب‌وکارهای نوپا:روزهای هفته و زمان مرخصی با حقوق بر اساس کشور روزهای کاری و تعطیلات آخر هفته بر اساس کشورها متفاوت است. در بیشتر نقاط جهان، هفته کاری از دوشنبه تا جمعه است، اما نه همه جا. به عنوان مثال، در کشورهای دارای اکثریت مسلمان، هفته کاری از یکشنبه تا پنجشنبه است. همچنین برخی از کشورها ۶ روز در هفته کار می کنند و برخی ۴ روز در هفته کار می کنند.

اکثر کشورهای جهان قوانینی برای تعیین حداکثر طول هفته کاری دارند، به جز ایالات متحده. ایالات متحده تنها کشور صنعتی در جهان است که هیچ مرخصی سالانه اجباری قانونی ندارد وبه کارگران خود مرخصی با حقوق نمی دهد. کشورهای اروپایی حقوق قانونی حداقل ۲۰ روز مرخصی با حقوق را در سال تعیین می کنند (برخی حتی به ۲۵ و حتی ۳۰ روز یا بیشتر می رسند). استرالیا و نیوزلند از کارفرمایان می خواهند که حداقل ۲۰ روز مرخصی باحقوق در سال به کارگران اعطا کنند و کانادا و ژاپن حداقل ۱۰ روز مرخصی با حقوق را اجباری کرده اند.

علاوه بر مرخصی سالانه استحقاقی اجباری، کارگران نیز در تعطیلات رسمی مرخصی با حقوق دریافت می کنند. به عنوان مثال، ایالات متحده هیچ کدام را ارائه نمی دهد، اما اکثر کشورهای ثروتمند جهان حداقل ۶ تعطیلات با حقوق در سال ارائه می دهند (در حالی که برخی از کشورها مانند کامبوج و ایران ۲۷ روزتعطیلات با حقوق را ارائه می دهند).

در غیاب استانداردهای دولتی، ۲۳ درصد از آمریکایی ها مرخصی با حقوق و تعطیلات با حقوق ندارند. بر اساس داده‌های نظرسنجی دولتی، متوسط کارگر ایالات متحده تنها حدود ۱۰ روز مرخصی با حقوق و حدود ۶روز تعطیلات با حقوق دریافت می‌کنند.این میزان، کمتر از حداقل استاندارد قانونی تعیین شده در بقیه اقتصادهای ثروتمند جهان است.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه