بایگانی‌ها

پولتان را برای کار چگونه باید خرج کنید؟

کسب‌وکارهای کوچک: پولتان را برای کار چگونه باید خرج کنید؟ این سوالی است که همیشه وجود دارد .در حقیقت یکی از مهارت‌های کلیدی موفقیت کارآفرینی، درک تمایز بین دودسته از منابع مالی است .دسته اول منابعی که کاملاً حیاتی هستند ودسته دوم منابعی که داشتن آنها خوب است اما چندان حیاتی نیستند. مهارت اصلی یک مدیر کار آفرین، دانستن چگونگی به دست آوردن منابع و آگاهی از نحوه مدیریت یا تخصیص آنها است. از آنجایی که منابع کمیاب هستند، کارآفرینان باید روشی را انتخاب کنند  که دقیق بدانند،کدام منابع را باید به دست آورند و در چه دوره زمانی آ« منابع مورد نیاز هستند.

پنج نوع اساسی از منابع سرمایه وجود دارد که برای فرآیند کارآفرینی کاملاً حیاتی هستند.

–  سرمایه انسانی

سرمایه فرصت

سرمایه اقتصادی

سرمایه مالی

و سرمایه کارآفرینی

کارآفرینانی که در اولین سرمایه‌گذاری خود شکست می‌خورند، تقریباً همیشه کمبود سرمایه مالی را مقصر می‌دانند و می‌گویند که سرمایه‌شان کم است. اما اغلب ما در مورد کارآفرینانی می شنویم که پیش بینی های فروش بسیار خوش بینانه ای ایجاد می کنند تا ترس خود را از شکست بپوشانند، و سپس بیرون می روند و پول خود را صرف کارهای غیر انتقادی می کنند.

منابع سرمایه مانند دفاتر شیک، سیستم های کامپیوتری، خودروهای جدید، سفرهای جهانی، بروشورهای شیک و مهمانی های راه اندازی.

هر کارآفرینی که برای یک سرمایه‌گذاری جدید برنامه‌ریزی می‌کند با یک معضل روبرو می‌شود:

منابع سرمایه حیاتی کدامند؟

چه مقدار وجه نقد (سرمایه مالی) مورد نیاز است؟

چه زمانی لازم است؟

وجوه چگونه مصرف خواهد شد؟

چقدر زود سرمایه گذاری به سوددهی می رسد؟

برای یک کارآفرین، زمانی که اوضاع خوب است، جریان نقدینگی  مثل نفت است که یک سرمایه گذاری را به آرامی حفظ می کند. اما پول نقد مانند اکسیژن در قله اورست است، پول نقد به زودی تمام می شود و مشکل خیلی سریع درست می شود.

کارآفرینان سریالی می‌دانند که همه منابع برای یک استارت‌آپ کمیاب است، و پول نقد باید به اندازه اکسیژن مورد نیاز برای رسیدن به قله اورست ارزشمند باشد. وزن در صعود به قله مانند سربار یک استارت آپ است. دیوید بریشرز، اولین آمریکایی که دو بار به اورست صعود کرد، می گوید که کوهنوردان برای کاهش وزن، مسواک های خود را از وسط نصف می کنند.

تام سیبل، «ما پول زیادی خرج نکردیم. ما بدترین فضا را در سیلیکون ولی داشتیم. همه ی اثاثیه ی ما خشن ترین مبلمانی بود که می توانستیم در حراج بخریم.» Siebel Siebel Systems اودر سال ۱۹۹۳ با ۵۰هزار دلار در شرق پالو آلتو، کالیفرنیا شرکتش راتأسیس کرد. ده سال بعد، شرکت او نزدیک به 2 میلیارد دلار درآمد داشت، با ۸هزار کارمند در حدود ۱۳۶ دفتر در بیست و چهار کشور.

بنا براین در مورد مسایل مالی مربوط به کسب و کارهای کوچک ؛یکی ازروش‌های بسیار خلاقانه برای جمع‌آوری و تخصیص منابع سرمایه حیاتی،اقدامات لازم بدون جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران خارجی یا استقراض پول از منابع بانکی سنتی است.باید به دارایی مالی خود متکی باشید. کار آفرینی در این حوزه، نیاز به طرز فکر و رویکرد متفاوتی دارد، زیرا اصول و شیوه های وارد شده از دنیای شرکت ها به خوبی عمل نمی کند. کارآفرینان باید به یک “متعصب مدیریت پول نقد” تبدیل شوند.

یک گزارش در مورد کارآفرینی های کوچک و موفق نشان داده که ۷۳ درصد از پس انداز شخصی خود بهره برده اند، ۲۷ درصد از کارت های اعتباری استفاده کرده اند، ۱۴ درصد وام های قابل بازپرداخت از دوستان یا خانواده، ۷ درصد وام در مقابل اموال شخصی، ۵ درصد وام بانکی، ۲ درصد  را به کار گرفته اند. تقریباً دو سوم، ۶۳درصد، کسب و کار خود را در خانه های خود آغاز کرده اند. ۴۹درصد تا یک سال بعد شروع به پرداخت هزینه های نسبتا سنگین نکرده اند. و ۳۳ درصد بیش از یک سال برای پرداخت خود صبر کرده اند.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه