بایگانی‌ها

طرح اسکناس های جدید یورودر سال ۲۰۲۶چگونه خواهد بود؟

کسب‌وکارهای نوپا:طرح اسکناس های جدید یورودر سال ۲۰۲۶چگونه خواهد بود؟پرندگان، رودخانه ها و فرهنگ: این چیزی است که مردم می خواهند روی اسکناس های جدید یورو ببینند . حتی اگر بانک مرکزی اروپا (ECB) در پاسخ به رونق ارزهای دیجیتال در حال توسعه یک نوع دیجیتالی ارز یورو باشد، حداقل در آینده قابل پیش بینی، پول کاغذی اینجا باقی خواهد ماند.

در همین راستا، بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که قصد دارد نسخه‌های جدیدی از اسکناس‌های یورو را تا پایان دهه جاری منتشر کند. با این حال، یورو جدید چگونه خواهد بود، برای پاسخ به این سوال باید گفت در سال ۲۰۲۶ متوجه خواهیم شد که مقامات بانک کدام طرح برنده را انتخاب خواهند کرد. طرحی که جایگزین فعلی خواهد شد – که کاملاً خنثی، غیر توهین‌آمیز و – اجازه دهید با آن روبرو شویم – تا حدودی فراموش‌نشدنی شناخته می‌شود. با این حال، در حال حاضر نشانه‌ای وجود دارد که از نظر هنری روی اسکناس‌های جدید چه تصاویری خواهند بود.

ظاهراً این بار کارشناسان پولی در صدد این هستند که قبل از اینکه تصمیم بگیرند چه نقوشی روی اسکناس ها بگذارند، از افکار عمومی و سلیقه اروپایی ها بهره ببرند. موسسه ECB نظرسنجی هایی را سازماندهی کرد که نشان داد از موضوعاتی مانند “فرهنگ اروپایی”، “رودخانه ها: آب های زندگی در اروپا” و “پرندگان: آزاد، انعطاف پذیر، الهام بخش” حمایت قوی وجود دارد. اینها بیشتر به عنوان نقوش مورد توجه قرار می گیرند تا افراد و شخصیت های تاریخی، که در سراسر جهان برای پول کاغذی انتخاب شده اند.

در مجموع بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفته همه این ترجیحات را با هم ادغام کند تا تا آنجا که ممکن است ترجیحات عمومی را شامل شود. بنابراین، یک موتیف واحد وجود خواهد داشت که هم رودخانه ها و هم پرندگان را در یک موتیف گنجانده است که اشاره ای به میراث طبیعی قاره و احترامی که اروپایی ها برای محیط زیست قائل هستند دارد. در مورد فرهنگ، این بار شاید به جای طاق‌ها، پل‌ها و دروازه‌های تاریخی مبهم در اسکناس های بعدی کنونی، این طرحهایی که نام برده شد نقش د برجسته‌تر ی داشته باشند.

اسکناس‌های آینده ممکن است دارای چیزهایی مانند بناهای تاریخی، آثار هنری، ادبیات، موسیقی، اکتشافات علمی و اختراعات باشند که به‌طور مسلم اروپایی هستند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، گفته: هر دو موضوع انتخاب شده یک رشته مشترک برای اتصال اروپایی‌ها دارند و این همان چیزی است که اروپا و واحد پول مشترک ما به یکدیگر متصل می‌شوند. در حالی اسکناس‌های جدید جایگزین اسکناس‌های فعلی می‌شوند که بیش از دو دهه است که در گردش هستند.

گروه اخبار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه