بایگانی‌ها

طراحی خودروهای آینده تویوتا با هوش مصنوعی+نظر خود هوش مصنوعی!

کسب‌وکارهای نوپا:با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر از هوش مصنوعی برای وظایف مختلف در بخش تحقیق و توسعه خود استفاده می‌کنند، صنعت خودرو نیز قصد دارد در این زمینه به تحقیقات بپردازد. شرکت تویوتا اعلام کرده است که با استفاده از تکنیک هوش مصنوعی مولد خود، که توسط موسسه تحقیقاتی تویوتا توسعه یافته است، در حوزه طراحی خودرو مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت خواهد کرد.

از نظر ظاهری، پیکاپ بعدی تاکوما از طراحی کاملاً بر اساس هوش مصنوعی بهره نخواهد برد. اما تویوتا قصد دارد در مراحل ابتدایی طراحی از این فناوری استفاده کند تا در زمینه‌های مختلف نیازمندی‌های مهندسی یک پروژه خاص را بررسی کند. به عبارت ساده، اگر تولید کننده خودرو قصد داشته باشد یک کوپه دو در بزرگ جدید را تولید کند، می‌تواند از هوش مصنوعی بخواهد تا بر اساس پارامترهای مشخصی تعدادی طرح اولیه ایجاد کند. همانند رندری که در ادامه مشاهده می‌شود، این رندر توسط هوش مصنوعی ساخته شده است.

مدیر بخش رانندگی تعاملی انسانی توضیح می‌دهد که ابزارهای مولد هوش مصنوعی به عنوان الهام بخشی برای طراحان استفاده می‌شوند، اما نمی‌توانند ملاحظات مهندسی و ایمنی پیچیده‌ای که در طراحی واقعی خودروها وجود دارد، را مدیریت کنند. این تکنیک

، نقاط قوت مهندسی سنتی تویوتا را با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی مولد مدرن ترکیب می‌کند.

ما نظر خود هوش مصنوعی رو این در مورد ازش پرسیدیم که پاسخ داد:

می‌توانم این را بگویم که استفاده از هوش مصنوعی در صنعت خودرو، به واقعیت‌پذیری و رشد فناوری در این حوزه کمک می‌کند. هوش مصنوعی می‌تواند در بهبود فرایندهای تحقیق و توسعه، طراحی بهینه‌تر خودروها، بهبود عملکرد و افزایش ایمنی سیستم‌های رانندگی خودکار و موارد دیگر مفید باشد.

با این حال، باید توجه داشت که هوش مصنوعی نمی‌تواند به تنهایی جایگزین تمامی مهارت‌ها و تجربیات انسانی در طراحی و توسعه خودروها شود. همکاری بین هوش مصنوعی و انسان‌ها در این حوزه می‌تواند به دستیابی به نتایج بهتر و بالاتر از طراحی خودروهای آینده کمک کند.

بنابراین، استفاده از هوش مصنوعی در صنعت خودرو، به شرط همکاری و تعامل مناسب بین انسان و ماشین، می‌تواند بهبودهای قابل توجهی در طراحی و توسعه خودروها و در نهایت بهبود تجربه رانندگی و ایمنی در جاده‌ها را به همراه داشته باشد.

گزارش: رامتین واقف

گروه تکنولوژی

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه