بایگانی‌ها

سال ۲۰۲۳ کم‌هزینه‌ترین سال خرید خانه در حداقل ۱۱ سال گذشته

کسب‌وکارهای نوپا:موسسه ردفین می‌گوید سال ۲۰۲۳ کم‌هزینه‌ترین سال خرید خانه در حداقل ۱۱ سال گذشته بوده است.بر اساس گزارش امروز پنجشنبه از شرکت املاک و مستغلات Redfin، امسال حداقل در 11 سال گذشته کمترین قیمت خرید مسکن برای خرید خانه بوده است. در سال ۲۰۲۳، شخصی که درآمد متوسط در ایالات متحده – ۷۸.۶۴۲دلار – داشت، در صورت خرید خانه با قیمت متوسط که حدود ۴۰۰۰۰۰ دلار بود، باید بیش از ۴۰٪ از درآمد خود را برای هزینه های ماهانه مسکن خرج می کرد.

این بالاترین سهم در رکوردهای ردفین است که به سال ۲۰۱۲ باز می گردد، تقریباً 3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. ردفین گفت که هزینه های ماهانه برای خریداران مسکن بیش از دو برابر سریعتر از دستمزدها افزایش یافته است. نرخ وام مسکن ثابت ۳۰ ساله در اکتبر به ۸درصد رسید،یعنی اولین بار از سال ۲۰۰۰، همراه با کاهش فهرست خانه ها در بازار. ردفین گزارش داده که در سال گذشته، یک خریدار خانه معمولی اگر میخواست حداکثر ۳۰ درصد از درآمد خود را برای پرداخت مسکن ماهانه برای یک خانه با قیمت متوسط هزینه کند، باید حداقل ۱۰۹۶۸۶ دلار درآمد کسب کند – این رکورد بالاتر از ۸.۵٪ افزایش یافته است.

یعنی از سال گذشته ۳۰۰۰۰ دلار بیشتر از درآمد معمولی یک خانوار بالغ شده است. آستین تنها شهری بود که در سال ۲۰۲۳ مقرون به صرفه تر شد و طبق تجزیه و تحلیل Redfin حدود ۱ درصد از سهم آن کاهش یافت. در همین حال، گران ترین خانه ها شامل بسیاری از خانه ها در کالیفرنیا، مانند آناهیم، سانفرانسیسکو و سن خوزه بود. ردفین افزود، مردم این مناطق در سال ۲۰۲۳ به دلیل هزینه های بالای مسکن مجبور به اجاره دادن آنها شدند.

از سوی دیگر، خانه های غرب میانه یکی از مقرون به صرفه‌ترین متروها هستند، به طوری که فردی در دیترویت درآمد متوسط را تنها حدود ۱۸ درصد از درآمد خود را صرف هزینه‌های ماهانه مسکن می‌کند. با نگاهی به سال ۲۰۲۴، Redfin پیش بینی می کند که نرخ وام مسکن به حدود ۶.۶٪ کاهش می یابد و قیمت ها ۱٪ کاهش می یابد، زیرا فهرست های جدید راه خود را به بازار پیدا می کنند.

ایلیا د لا کامپا، اقتصاددان ارشد ردفین در بیانیه ای گفت: طوفان کامل تورم، قیمت های بالا، افزایش نرخ وام مسکن و عرضه کم مسکن باعث شد که سال ۲۰۲۳ به عنوان کم هزینه ترین سال برای مسکن در تاریخ اخیر شناخته شود. «خبر خوب این است که مقرون به صرفه بودن در حال حاضر در سال جدید بهبود یافته است.»

گروه کسب وکار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه