بایگانی‌ها

رونق کافی شاپ های روستایی در چین

کسب‌وکارهای نوپا:کافی‌شاپ‌ها در ژجیانگ شرق چین رونق دارند و توسعه محلی را تقویت می‌کنند. با سرمایه‌گذاری بر شرایط و منابع محلی، مکان‌های مختلف در استان ژجیانگ در شرق چین در سال‌های گذشته روی کافی‌شاپ‌هایی با ویژگی‌های متمایز در مناطق روستایی کار کرده‌اند و در عین حال باعث افزایش توسعه، علاقه‌مندان به قهوه شده‌اند.

با وجود جمعیت دائمی تنها ۶۰۰هزارنفر، شهرستان آنجی شهر هوژو دارای بیش از ۳۰۰ کافی شاپ در مناطق کوهستانی، مزارع، دریاچه ها، آبشارها، جنگل ها و یک معدن است.

کافی شاپ پوبو که در کوهی با جنگل های سرسبز بامبو در دهکده پنگو، شهرستان باوفو، شهرستان آنجی قرار دارد، محبوبیت روزافزونی پیدا کرده است. مدیر این فروشگاه در بالای کوه گفت: فروش روزانه فروشگاه ما در تعطیلات از ۴۰۰ فنجان فراتر می رود. یکی دیگر از کافی شاپ های معروف Anji قهوه خانه Deep Blue در روستای Hongmiao است.

این کافی شاپ در نزدیکی یک معدن متروکه واقع شده است و منظره ای دیدنی از دریاچه آبی و صخره ها را به رخ می کشد. این روستا در مجموع ۳۵۰هزار بازدید گردشگر در سال دارد که روزانه نزدیک به ۸هزار بازدیدکننده را شامل می شود. این تعداد گردشگربیش از ۶ میلیون یوان (حدود ۸۲۱۲۲۰دلار) برای روستا درآمد ایجاد می‌کند. شهرستان Qingtian در شهر Lishui که به دلیل تعداد زیادی از چینی های خارج از کشور بازگشته شناخته شده است، روزانه حدود ۱۵هزار فنجان قهوه می فروشد و سالانه بیش از ۸۰ تن دانه قهوه مصرف می کند.

شو، که از ایتالیا بازگشته است، می گوید: «فقط با رفتن به هر کافی شاپی می توان از قهوه اصیل ایتالیایی لذت برد. در ترکیب با عناصر محلی، قهوه نیز به تقویت توسعه کمک کرده است. با فضای تاریخی و فرهنگی قوی، خیابان طولانی Cangqiao در شهر Shaoxing نزدیک به ۱۰ کافی شاپ با سبک های مختلف را گرد هم می آورد. جشنواره قهوه دو سال متوالی در این خیابان به طول حدود یک کیلومتر برگزار می شود که نه تنها بستر تبادل کافی شاپ داران را فراهم می کند، بلکه به نقطه برجسته شهر نیز تبدیل شده است.

به لطف صنعت پر رونق قهوه، بسیاری از جوانانی که قبلاً در خارج از خانه کار می کردند، به شهر خود بازگشته اند. در روستای Hengshan، شهرستان Anji، یک کارخانه متروکه بامبو و فرآوری چوب به فضایی مشترک برای کارآفرینان تبدیل شده است، جایی که آنها می توانند در حین لذت بردن از قهوه کار کنند. فضای عمومی با مساحت بیش از ۸هزار متر مربع، فضای اداری و خوابگاهی را با امکانات همراه در خود جای داده است.

در سال ۲۰۲۲، ۴۷۳ نفر را پذیرفت که به طور متوسط ۴۷ روز را در اینجا سپری کردند. با میانگین سنی۳۱ سال، افرادی که در اینجا اقامت می کنند به طور متوسط ۶.۸ ساعت در روز کار می کنند. دینگ ون ون، یک استعداد جوان که روی عملیات دهکده کار می کند، معتقد است که روستاهای امروزی نه تنها محیط طبیعی جذابی را ارائه می دهند، بلکه امکانات حمل و نقل و پشتیبانی مناسب را نیز ارائه می دهند. این امر افراد بیشتری را تشویق می کند تا مشاغل خود را در مناطق روستایی توسعه دهند.

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه