بایگانی‌ها

روش کاهش هزینه شبکه های کامپیوتری در کسب وکارها

کسب‌وکارهای نوپا:امروزه درصد قابل توجهی از سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف از شبکه‌های کامپیوتری به منظور ذخیره‌سازی داده‌ها و اطلاعات و همچنین برقراری ارتباط کارکنان بخش‌های مختلف با یکدیگر استفاده می‌کنند. بخش قابل توجهی از هزینه‌های مربوط به شبکه در سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف، به بخش پشتیبانی و نگهداری از آن مربوط می‌شود. با توجه به اهمیت داده‌ها و اطلاعات سازمان یا کسب و کار پشتیبانی سخت افزار و نرم افزار شبکه در راستای محافظت از داده‌ها و اطلاعات و همچنین آماده به کار بودن شبکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با اینکه درصد قابل توجهی از هزینه‌های یک سازمان مربوط به هزینه‌های آی تی می‌شود اما در صورتی که پشتیبانی از شبکه به صورت اصولی انجام شود، می‌توان تا حد زیادی این هزینه‌ها را کاهش داد.

روش‌های کاهش هزینه‌های پشتیبانی شبکه

پشتیبانی سخت افزار و نرم افزار شبکه بخش قابل توجهی از بودجه آی تی در یک سازمان یا کسب و کار را به خود اختصاص می‌دهد. با توجه به اینکه بحث‌های تجاری در کسب و کارها در اولویت قرار دارد بسیاری از مدیران سازمان‌ها یا کسب و کارهای مختلف در پی یافتن راهکارهایی هستند که بتوانند از آن به منظور کاهش هزینه‌های آی تی استفاده کنند. خوشبختانه در دنیای امروز روش‌هایی وجود دارد که با بکارگیری آن‌ها می‌توان به میزان قابل توجهی هزینه‌های مربوط به پشتیبانی شبکه را کاهش داده و در نتیجه در هزینه‌های آی تی سازمان صرفه‌جویی کرد؛ از مهم‌ترین راهکارها در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه

یکی از بهترین روش‌ها جهت کاهش هزینه‌های آی تی در یک سازمان یا کسب و کار، برون‌سپاری خدمات مربوط به پشتیبانی شبکه است. سیستم‌های کامپیوتری در هر زمان در معرض آسیب و خرابی قرار دارند و در صورتیکه یک سازمان دارای یک تیم تخصصی و قابل اعتماد برای رسیدگی به این مسائل نباشد، از ثبات لازم در فعالیت‌های تجاری برخوردار نخواهد بود. یکی از بهترین اقدامات برای پیشگیری از بروز چنین مسائلی، برون‌سپاری خدمات پشتیبانی سخت افزار و نرم افزار شبکه است. با این کار در صورتی که در هر ساعتی از شبانه‌روز سیستم‌ها دچار مشکل شده یا با مسئله‌ای در شبکه روبرو شوید، متخصصان به منظور رفع کردن این مشکلات در دسترس بوده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
برون‌سپاری خدمات پشتیبانی شبکه برای سازمان‌ها و کسب و کارهای کوچک گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آید زیرا استخدام یک فرد به عنوان کارمند آی تی در سازمان یا کسب و کار، بار مالی به مراتب بالاتری خواهد داشت. با توجه به اهمیت محافظت از شبکه در برابر خطرات و تهدیدات احتمالی در دنیای امروز، برون‌سپاری خدمات پشتیبانی شبکه به یک شرکت ارائه دهنده خدمات معتبر که سابقه و تجربه خوبی در این زمینه دارد بهترین گزینه به حساب می‌آید. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات می‌توانند به صورت مداوم شبکه را از نظر آسیب‌پذیری تحت نظر داشته و بررسی کنند. همچنین می‌توانید اطمینان حاصل کنید که از فایروال‌های پیشرفته در چارچوب شبکه به منظور تأمین امنیت و جلوگیری از دسترسی‌های غیر مجاز استفاده می‌کنند.

طراحی شبکه بر اساس نیازهای سازمان

روال کار در راه‌اندازی سیستم شبکه یک سازمان یا کسب و کار به این صورت است که با توجه به داده‌ها و شرایط موجود ابتدا یک شبکه کامپیوتری راه‌اندازی شده و سپس پس از تغییرات مختلف به تدریج شبکه کامل‌تر شده و گسترش پیدا می‌کند. از این رو تجزیه و تحلیل نیازهای شبکه یکی از اقدامات مهمی است که می‌تواند به میزان قابل توجهی باعث کاهش هزینه‌های آی تی در کسب و کار شود. تجزیه و تحلیل دقیق نیازها توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی سخت افزار و نرم افزار شبکه باعث می‌شود که ابزارهای مختلف بر اساس نیاز به کار گرفته شده و به این ترتیب از هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌شود.

کنترل شبکه و ادغام اتوماسیون

یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای محافظت از شبکه‌های کامپیوتری، مدیریت و نظارت دائم است. امروزه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه به منظور کاهش هزینه‌های سازمان‌ها و کسب و کارها از سیستم‌های مدیریت خودکار شبکه استفاده می‌کنند. ابزارهای مختلف طراحی شده و در دسترس هستند که امکان نظارت و علامت‌گذاری مستقیم را فراهم کرده و می‌توان با استفاده از آن‌ها هدایت مجدد خودکار، و اندازه‌گیری عملکرد و سلامت سرورها و محرک‌های زمان واقعی را انجام داد. با توجه به اینکه نظارت تمام وقت توسط نیروی انسانی بر روی شبکه هزینه‌های زیادی به سازمان تحمیل می‌کند، یکپارچه‌سازی نرم‌افزار و استفاده از سیستم‌های مدیریت خودکار می‌تواند تا حدود زیادی هزینه‌های آی تی را کاهش دهد.

پشتیبان‌گیری خودکار

یکی از اقدامات مهم شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی سخت افزار و نرم افزار شبکه که به میزان قابل توجهی هزینه‌های آی تی یک سازمان یا کسب و کار را کاهش می‌دهد، پشتیبان‌گیری خودکار از داده‌ها و اطلاعات شبکه است. معمولاً این شرکت‌ها از فضاهای ذخیره‌سازی ابری (Cloud) برای پشتیبان‌گیری از داده‌ها استفاده می‌کنند؛ زیرا هم هزینه کمتری دارند و هم اینکه در صورت از دست رفتن اطلاعات به آسانی و در کمترین زمان قابل بازیابی هستند. همچنین استفاده از این فضاهای ذخیره‌سازی امکان جستجو از طریق پایگاه داده سازمان را در صورت نیاز به بازیابی اطلاعات فراهم می‌کند که به میزان قابل توجهی در وقت نیز صرفه‌جویی می‌شود.

خدمات سرویس دسک جیرا

به‌روزرسانی سخت‌افزار و نرم‌افزار

هرچه سخت‌افزارهای یک سیستم یا شبکه کامپیوتری قدیمی‌تر باشد، نگهداری از آن‌ها سخت‌تر و پرهزینه‌تر خواهد بود که این شرایط منجر به افزایش هزینه‌های آی تی در یک سازمان یا کسب و کار می‌شود. فناوری در سیستم‌های کامپیوتری مدام در حال پیشرفت و توسعه است و به همین دلیل باید از دستگاه‌ها و تجهیزاتی استفاده شود که متناسب با فناوری روز دنیا باشند. استفاده از سرورها، کامپیوترها و سخت‌افزارهای قدیمی نه تنها باعث کاهش راندمان کاری می‌شود بلکه هزینه‌های زیادی را به سازمان تحمیل می‌کند. این موضوع در مورد نرم‌افزارهای مورد استفاده نیز صدق می‌کند و استفاده از نسخه‌های قدیمی و منسوخ شده باعث کاهش سرعت و راندمان شبکه شده و در صورت بروز مشکل، اقدام برای رفع آن را زمان‌بر و پرهزینه‌تر خواهد کرد.

سخن آخر

امروزه بخش قابل توجهی از هزینه‌های سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف که در بودجه لحاظ می‌شود مربوط به هزینه‌های آی تی است. غیر از بحث خرید دستگاه‌ها و ابزارهای مورد نیاز جهت راه‌اندازی شبکه مهم‌ترین مسئله به نگهداری و محافظت از آن مربوط می‌شود؛ در واقع بخش قابل توجهی از هزینه‌های آی تی در یک سازمان را خدمات پشتیبانی شبکه به خود اختصاص می‌دهد. در صورتی که پشتیبانی سخت افزار و نرم افزار شبکه به صورت اصولی و در بالاترین سطح با استفاده از فناوری‌های روز و توسط شرکت‌های ارائه دهنده معتبر و با تجربه انجام شود، می‌توان سلامت شبکه و سیستم‌ها را تضمین کرده و همچنین به میزان قابل توجهی در هزینه‌های آی تی صرفه‌جویی کرد.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه