بایگانی‌ها

ربات جدید و ارزان برای  استفاده همگانی و کارآفرینان

ربات جدید و ارزان برای  استفاده همگانی و کارآفرینان رونمایی شد.در نیمه اکتبر ودر هفته گذشته،در شهر ژنو، سوئیس درست چند ساعت قبل از اولین مراسم افتتاحیه چالش جهانی ۲۰۲۲ در Palexpo، موسسه پلی تکنیک Worcester (WPI)، با مشارکت شرکت تحقیق و توسعه DEKA، از XRP (پلتفرم رباتیک جدید تجربی) رونمایی کرد. پلتفرم روباتیکی که آماده است برای نسل‌های آینده یک تغییر روش برای سیستم آموزشی STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) باشد.

ربات‌های XRP، که هنوز در فرم بتا هستند، ساده، ارزان، آسان برای ساخت هستند و به اندازه یک ربات بسیار گران‌تر قابل برنامه‌ریزی هستند. ربات‌های XRP دارای پشتیبانی آموزشی و نرم‌افزاری داخلی هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت مستقل عمل کنند، وظایف اصلی را انجام دهند، به تنهایی حرکت کنند، فاصله را حس کنند و محیط خود را دستکاری کنند. مونتاژ ساده و بدون ابزار امکان ساخت سریع را فراهم می کند و قطعات را می توان به راحتی با استفاده از چاپگر سه بعدی تعویض کرد. وقتی سال آینده این وسایل  به بازار بیایند، ۷ اینچ در ۵ اینچ، با وزن کمتر از ۱ پوند (۱۷.۷۸ سانتی متر در 12.7 سانتی متر، 0.45 کیلومتر) – تقریباً به اندازه یک جعبه شکلات – قیمتی کمتر از ۵۰ دلار خواهد داشت.

وینستون سرپرست پروژه می‌گوید: «روباتیک ثابت کرده است که در برانگیختن علاقه به حوزه‌های گسترده‌ای از علم و فناوری در تمام سطوح دانش‌آموز از مهدکودک تا کالج بسیار مؤثر است، اما دسترسی به ابزارهای مقرون‌به‌صرفه و سیستم‌های پشتیبانی پایدار اغلب یک مانع است. سوبویجو، رئیس موقت WPI. XRP می گوید این ربات  با این هدف طراحی و ساخته شده است، بنابراین جوانان بیشتری از سراسر جهان می توانند در فعالیت های هیجان انگیز ساخت و برنامه نویسی روبات ها شرکت کنند. دنیای ما به‌سرعت به متخصصان و رهبران تجاری STEM بیشتری نیاز دارد که تجربیات ،تخصص، سؤالات و علاقه‌های زیادی به آزمایشگاه‌ها و میزهای اتاق هیئت مدیره دارند – تنها در این صورت است که می‌توانیم بینش‌ها و فناوری‌های علمی جدیدی را ایجاد، ترجمه و به کار ببریم.”

به همه 185 تیمی که از ۱۸۰کشور در اولین چالش جهانی امسال حضور دارند، یک XRP رایگان هدیه داده می شود تا آن را به کشور خود ببرند. تیم‌ها برای به اشتراک گذاشتن کیت‌ها با سایر مدارس یا سازمان‌هایی که علاقه‌مند به اجرای یا گسترش برنامه‌های روباتیک هستند، به چالش کشیده می‌شوند. با این کیت‌ها، مربیان و دانش‌آموزان همچنین به دوره‌های آنلاین رایگان، ایجاد و پشتیبانی شده توسط WPI، در مورد نحوه ساخت، برنامه‌نویسی و کنترل ربات دسترسی پیدا می‌کنند که می‌توانند با استفاده از همان سخت‌افزار با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار رایگان، آن‌ها را افزایش دهند.

دین کامن، یکی از فارغ التحصیلان WPI و بنیانگذار FIRST Global و DEKA می گوید: «ما در زمان حساسی در سراسر جهان هستیم که بسیاری از مشکلات مبرم ما، مانند تغییرات آب و هوا، می توانند و باید توسط علم و فناوری مورد توجه قرار گیرند. ، که بیش از ۳۰ سال است که با دانشگاه خود برای جذب و الهام بخشیدن به علاقه مندان جوان STEM همکاری می کند. «تقاضا برای این نوع استعدادها شدید است و داشتن نیروی کار جهانی STEM آماده برای آینده فقط یک نیاز اجتماعی نیست، یک تجارت خوب است. همچنین برای هر جنبه ای از زندگی در این سیاره ضروری است که ما همچنان به توانمندسازی و تشویق کودکان با درگیر کردن آنها در فعالیت هایی مانند ورزش رباتیک ادامه دهیم. این به بچه ها این امکان را می دهد که پتانسیل خود را برای استفاده از علم – و علم و فناوری – برای حل مشکلات بزرگ جهان درک کنند.

ما همه جنبه های طراحی و مواد را در نظر گرفتیم تا اطمینان حاصل کنیم که نه تنها می تواند در سطح بالایی کار کند، بلکه مقرون به صرفه باقی می ماند. داشتن رباتی که وزن و هزینه کمتری نسبت به یک کتاب درسی داشته باشد – به طوری که هر دانش آموزی در کلاس درس می تواند یک کتاب درسی داشته باشد – همیشه چراغ راهنمای ما بود.

ایده واقعی توزیع یک کیت ربات مقرون به صرفه در سراسر جهان منشأ خود را به روزهای اولیه همه‌گیری COVID-19 بازمی‌گرداند، زمانی که دانش‌آموزان WPI به طور ناگهانی در بهار ۲۰۲۰ به یادگیری از راه دور روی آوردند و برای اولین بار لازم بود تیم‌های رباتیک رقابتی با هم در مورد ورودی‌های مختلف کار کنند. هر دو باید بفهمند که چگونه دانش‌آموزان راه دور را با ربات‌های کوچک و نسبتا ارزان به کار ببرند تا تجربه عملی داشته باشند. در نهایت، WPI یک کیت ربات تجاری در دسترس را که دانش‌آموزانی  که می‌توانستند آن را خریداری کرده و در خانه بسازند، در برنامه درسی خود گنجاند. سپس نسخه مشابهی در مسابقات رباتیک FIRST مورد استفاده قرار گرفت – نسخه ای که قادر به استفاده از نرم افزار WPILib بود، که WPI برای FIRST در سال 2009 ایجاد کرد. از آنجا، WPI و DEKA Research & Development Corp. به کار با هم برای ایجاد XRP و کمک به افزایش ادامه دادند. خط تولید STEM جهانی با حمایت از کمک مالی NSF از طریق سازمان مهندسی برای ما همه در این فعالیتها مشارکت قابل توجهی داشته است.

دیوید راجرز، مدیر ارشد توسعه DEKA، که از نزدیک با WPI در توسعه XRP همکاری داشته، گفت: «XRP پارادایم آموزش عملی رباتیک در سراسر جهان را با کاهش چشمگیر هزینه، گسترش استفاده، و افزایش پشتیبانی برنامه درسی برای معلمان تغییر خواهد داد.

زبان برنامه نویسی رایج مورد استفاده در کیت های XRP، در قالب هایی که برای انطباق با سطوح بالاتر آموزش رباتیک به چندین ارتقا نیاز دارند، به دانش آموزان اجازه می دهد تا به راحتی به پروژه های پیچیده تر منتقل شوند.

برد میلر، مدیر سابق مرکز منابع روباتیک WPI و عضو ارشد WPI’s Global STEM Education Initiative گفت: “ما همه جنبه های طراحی و مواد را در نظر گرفتیم تا اطمینان حاصل کنیم که نه تنها می تواند در سطح بالایی کار کند، بلکه مقرون به صرفه است.” داشتن روباتی که وزن و هزینه کمتری نسبت به یک کتاب درسی داشته باشد – به طوری که به طور بالقوه هر دانش آموزی در یک کلاس می تواند یک کتاب درسی داشته باشد – همیشه چراغ راهنمای ما بود.

جو دویرون، مدیر آزمایشگاه جهانی WPI و می‌گوید: «مشاهده نتایج کدهای اجرا شده بر روی یک ربات کلاس درس، یکی از راه‌های حفظ و تشویق واقعاً این هیجان و اشتیاق در زمینه‌هایی است که می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. ابتکار جهانی آموزش STEM.

در ماه های آینده تولید این روبات  افزایش خواهد یافت تا XRP های اضافی در صورت نیاز ارائه شود. در همین حال، WPI یک ابتکار بزرگتر STEM را در FIRST Global Challenge و XPrize Summit که این هفته در ژنو برگزار می شود، اعلام می کند. ابتکار جدید آموزشی جهانی STEM از تخصص و منابع دانشگاه برای کمک به سایر کشورها و مدارس ضعیف در ایالات متحده برای ارائه آموزش K-12 STEM با کیفیت بالا و در دسترس استفاده می کند. با برنامه‌ریزی، فعالیت‌ها و پشتیبانی ارائه شده توسط این ابتکار، WPI به مربیان در سراسر جهان کمک می‌کند تا این ربات الهام‌بخش و جالب را به کلاس‌های درس خود ببرند.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه