بایگانی‌ها

دهمین کنفرانس اروپایی جنبش صنایع و مشاغل پاک

کسب‌وکارهای نوپا:جنبش ۳۰ساله جنبش صنایع و مشاغل پاک شهرهای اروپا خواستار افزایش سرعت انتقال نهضت سبز است دهمین کنفرانس اروپایی شهرها و شهرک‌های پایدار (ESCT) زمینه را برای همکاری قوی‌تر بین اتحادیه اروپا، سطح ملی و محلی برای پیگیری سریع انتقال اروپا به جنبش سبز آب و هوا فراهم می‌کند.

همزمان با شکل گیری کمیسیون جدید اروپا، شهرداران و نمایندگانی از سراسر اروپا در آلبورگ گرد هم آمدند تا لحظه ای مهم را در سفر ۳۰ ساله جنبش شهرها و شهرک های پایدار رقم بزنند. با شرایط مطرح شده در آلبورگ، آنها خواستار سیاست‌هایی هستند که نه تنها اروپا را به سمت آینده‌ای رقابتی و خنثی از آب و هوا سوق دهد، بلکه بازارهای محلی را برای صنایع و مشاغل پاک ایجاد کند.

دولت‌های محلی در خصوص شرایط آلبورگ متحد شدند، که سه تغییر خط‌مشی حیاتی مورد نیاز در سطح اتحادیه اروپا و ملی را شناسایی می‌کنند که عبارتند از: حکومت مشترک، مالی یکپارچه، و گذار اجتماعی فراگیر و منسجم. شرایط آلبورگ منعکس کننده ۳۰ سال پیشرفت منشور آلبورگ (۱۹۹۴) و تعهدات آلبورگ (۲۰۰۴) است که نیاز به استراتژی های آب و هوایی و پایداری یکپارچه در سراسر اروپا را مشخص می کند، به طوری که آنها قادر به ارائه چارچوب های جهانی مانند توافق نامه پاریس و قرارداد سبز اتحادیه اروپاهستند.

شهردار آلبورگ گفت: “در آلبورگ، ما منتظر راه حل ها نیستیم – ما آنها را با هم ایجاد می کنیم. اتصال جوامع در زمینه های مختلف، انتقال سبز را تسریع می بخشد. شهرها باید پیشرو باشند، و من مفتخرم که آلبورگ میزبان دهمین دوره کنفرانس است.” لاسه فریماند جنسن. نمایندگان سراسر اروپا توافق کردند که دیدگاه مشترک و تعهد قوی به فرآیندهای دموکراتیک برای اجرای راه حل ها در سطح محلی بسیار مهم است. با توجه به اهداف جهانی آب و هوا، شرایط آلبورگ چارچوب روشنی را برای دوره بعدی قانونگذاری اتحادیه اروپا ارائه می دهد. رهبران محلی و ملی با هم آماده هستند تا اروپا را به سوی آینده ای هدایت کنند که در آن بی طرفی آب و هوا، رقابت پذیری و برابری اجتماعی دست به دست هم دهند.

“پنجره اقدام برای رسیدگی به بحران هایی مانند تغییرات آب و هوایی در حال بسته شدن است. ما باید اقدامات جسورانه و سرمایه گذاری فوری برای جلوگیری از آسیب های بیشتر انجام دهیم. برای توانمندسازی شهرها در شرایط بهتر از قبل ، باید تمرکز روشنی بر همکاری در همه سطوح دولتی داشته باشیم تا مردم نیز آنها را به کار گیرند. مارتین هورن، شهردار فرایبورگ و رئیس ICLEI اروپا، گفت: در قلب این گذار “همه تغییرات در نهایت به صورت محلی اتفاق می‌افتند، اما همه تغییرات را نمی‌توان به صورت محلی به دست آورد.این استراتژی‌ها و برنامه‌ها اقدام جاه‌طلبانه در سطح محلی به شرایط حمایتی برای اجرای موفقیت‌آمیز نیاز دارند. اینها باید در سطح ملی و اتحادیه اروپا باشد. ما به انعطاف‌پذیری بیشتری در مقررات نیاز داریم.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه