بایگانی‌ها

دره سیلیکون، نیروگاه فناوری جهان

کسب‌وکارهای نوپا: دره سیلیکون، نیروگاه فناوری جهان، بیش از یک موقعیت جغرافیایی را در خود جای داده است.در اینجا شرکتهایی فعالند  که برخی از قدرتمندترین موسسات فناوری دنیا هستند که نام خود را در داخل اقتصاد جهانی حک کرده اند. دراین منطقه برخی از سودآورترین بذرهای عقل و دگرگونی که تا به حال دیده شده به ثمر نشسته اند. از زمان صعود شرکت هیولت پاکارد، که به طور گسترده به عنوان “تولد دره سیلیکون” شناخته می شود، جمعیت این منطقه به شدت افزایش یافته است. امروزه، میلیون‌ها نفر این منطقه را خانه می‌خوانند، زیرا شرکت‌های فناوری همچنان بر قدرت مغزی عظیم منطقه انحصار دارند.

شهرهای موجود در سیلیکون ولی که بخش جنوبی منطقه خلیج سانفرانسیسکو را در بر می گیرند، بسیاری از رهبران فناوری جهان را در بر می گیرند. در حالی که مقر اپل در کوپرتینو قرار دارد، Mountain View دارای Googleplex است. در شهر ردوود، اوراکل و باکس پیشتاز رقابت هستند، در حالی که سن خوزه میزبان غول‌های فناوری مانند سیسکو و ادوبی است. و همانطور که استارت آپ های جدید همچنان در حال افزایش هستند، این منطقه نام های بیشتری را به لیست طولانی ساکنان فناوری مشهور جهان اضافه خواهد کرد.

بزرگترین شرکت های فناوری در سیلیکون ولی عبارتند از:

اپل- ۱۸۸۰۰۰ کارمند

هیولت پاکارد – بیش از ۱۸۶۰۰۰ کارمند

گوگل ۱۸۴۰۰۰ کارمند

اوراکل ۱۶۹۰۰۰ کارمند

اینتل ۱۲۸۰۰۰ کارمند

سیسکو۹۱۰۰۰ کارمند

فیس بوک  بیش از ۶۰۰۰۰ کارمند

براد کام ۴۵۰۰۰+ کارمند

ادوبی ۲۴۰۰۰ کارمند

ایی بای ۲۴۰۰۰ کارمند

البته این لیست شرکتهای فناوری ذکر شده در حال حاضر بسیار شناخته شده هستند، بنابراین بر اساس تحقیقات انجام گرفته دیگر لیستی از۶۵ شرکت فناوری در سیلیکون ولی وجود دارد ممکن زیاد شناخته شده نباشند.، اما قطعاً فعالیت آنها مهم است. این شرکت ها حداقل ۵۰ کارمند دارند، دفتر مرکزی آنها در دره سیلیکون است و تقریباً در هر صنعتی فعالیت می کند. از توسعه هوش مصنوعی انقلابی گرفته تا ساخت نرم افزارهای پیشرف , ته، این شرکت های فناوری دره سیلیکون در حال تقویت منابع منطقه هستند، ویک نوآوری پیشگامانه در یک زمانبه شمار می آیند.

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه