بایگانی‌ها

خطر عفونت میکروبی از طریق گوشی هوشمند

کسب‌وکارهای نوپا:خطر عفونت میکروبی از طریق گوشی هوشمند خیلی جدی است.ما آنها را همه جا حمل می کنیم، آنها را به رختخواب و حمام می بریم. و برای بسیاری از مردم، گوشی هوشمند آنها اولین چیزی است که در صبح می بینند. بیش از ۹۰درصد از جمعیت جهان صاحب یک گوشی هوشمند هستند یا از آن استفاده می کنند و بسیاری از آنها نمی توانند بدون یک گوشی هوشمند مدیریت کنند. اما بیشتر نگرانی‌های مربوط به سلامتی تلفن‌ها معمولاً بر حواس‌پرتی که در حین رانندگی ایجاد می‌کنند، تأثیرات احتمالی قرار گرفتن در معرض فرکانس رادیویی یا اینکه چقدر می‌توانند اعتیادآور باشند تمرکز می‌کنند. خطر عفونت میکروبی از تلفن شما بسیار کمتر نگران کننده است – اما بسیار واقعی است.

یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۹ نشان داد که اکثر مردم (۵۷ درصد) در بریتانیا از تلفن های خود در توالت استفاده می کنند. یک مطالعه جداگانه نشان داد که از هر چهار آمریکایی سه نفر (۷۴.۵ درصد) از تلفن خود در هنگام توالت استفاده می کنند. بنابراین تعجب آور نیست که مطالعات نشان داده است تلفن های همراه ما کثیف تر از صندلی توالت هستند. ما تلفن های خود را به کودکان می دهیم تا با آنها بازی کنند (که دقیقاً به دلیل بهداشت شناخته شده نیستند). ما همچنین هنگام استفاده از تلفن هایمان غذا می خوریم و آنها را روی انواع سطوح (کثیف) می گذاریم. همه اینها می توانند میکروب ها را به تلفن های ما منتقل کنند و همچنین رسوبات غذایی را برای خوردن آن میکروب ها ذخیره می کنند. تخمین زده می شود که مردم صدها، اگر نه هزاران بار در روز، تلفن خود را لمس می کنند. و در حالی که بسیاری از ما بعد از رفتن به حمام، آشپزی، نظافت یا باغبانی مرتباً دست‌های خود را می‌شویم، احتمال اینکه بعد از دست زدن به تلفن‌هایمان دست‌هایمان را بشوییم، بسیار کمتر است.

تلفن اشخاص آهنربایی برای میکروب ها، باکتری ها و ویروس ها است .دست‌ها همیشه باکتری‌ها و ویروس‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و به عنوان مسیری برای ایجاد عفونت شناخته می‌شوند. تلفن هایی که ما لمس می کنیم نیز همینطور هستند. تعدادی از مطالعات انجام شده در مورد استعمار میکروبیولوژیکی تلفن های همراه نشان می دهد که آنها می توانند با انواع مختلفی از باکتری های بالقوه بیماری زا آلوده شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از پاتوژن‌های موجود در تلفن‌ها اغلب به آنتی‌بیوتیک مقاوم هستند، به این معنی که با داروهای معمولی قابل درمان نیستند. این نگران‌کننده است، زیرا این باکتری‌ها می‌توانند باعث عفونت‌های پوست، روده و تنفسی شوند که می‌تواند تهدیدکننده زندگی باشد. تحقیقات همچنین نشان داده است که حتی اگر تلفن خود را با دستمال‌های ضد باکتری یا الکل تمیز کنید، باز هم می‌تواند توسط میکروارگانیسم‌ها دوباره کلون شود، که نشان می‌دهد ضدعفونی کردن باید یک فرآیند منظم باشد. تلفن‌ها حاوی پلاستیک هستند که می‌توانند ویروس‌ها را در خود جای دهند و منتقل کنند، برخی از آنها – مانند ویروس سرماخوردگی – می‌توانند تا یک هفته روی سطوح سخت پلاستیکی زنده بمانند. سایر ویروس ها، مانند روتاویروس (یک حشره بسیار عفونی معده که معمولاً نوزادان و کودکان خردسال را تحت تأثیر قرار می دهد)، آنفولانزا و نوروویروس، می توانند به شکل عفونی برای چند روز باقی بمانند. در واقع، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده دستورالعمل‌هایی برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن تلفن‌های همراه دارد که همراه با دستگیره‌های در، ماشین‌های پول نقد و دکمه‌های بالابر، مخزن عفونت محسوب می‌شوند. به ویژه، نگرانی در مورد نقش تلفن های همراه در گسترش میکروب های عفونی در بیمارستان ها و مراکز مراقبت های بهداشتی و همچنین در مدارس مطرح شده است.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه