بایگانی‌ها

تولید حلقه ها و جواهرات از اولین مشاغل بشری

کسب‌وکارهای نوپا:حلقه ها و جواهرات به معنای واقعی کلمه برای هزاران سال بخشی از مشاغل بشری بوده اند. عمر جواهرات تقریباً همپای عمر بشر بوده است. در طول دوره های اولیه تاریخ بشر، بسیاری از انسان ها جواهرات ساخته شده از صدف، استخوان، پر و سنگریزه را می پوشیدند. انگشترها همیشه یکی از پرفروش ترین جواهرات بوده اند.

اولین حلقه ها

بیشتر فرهنگ‌ها در سراسر جهان موفق به  تولید و خلق جواهرات به روشی مختلف شده‌اند. در دوران پارینه سنگی، گردنبند، دستبند و انگشتر اغلب از مواد ساده و ابتدایی ساخته می شد. اینها شامل چیزهایی مانند استخوان حیوانات (یا انسان)، پر، شاخ، دندان، سنگریزه و سنگ صیقلی و غیره می‌شد. جواهرات راهی برای نشان دادن مرتبه و اقتدار بود. همچنین این راهی برای برقراری ارتباط با غارنشینان دیگر بود. رهبران قبایل خاصی برای نشان دادن قدرت، پر یا گردن بند از دندان و شاخ می پوشیدند. برخی از قدیمی ترین حلقه ها در هند یافت شد. هندی‌های باستان جواهرات زیادی می‌ساختند که شبیه به آنچه بودند که امروز می‌توانیم پیدا کنیم. اینها مهره ها و طلسم هایی بودند که از دانه ها و سنگریزه ها ساخته شده بودند.

مصر باستان

 در حال حاضر، مطمئناً اکثر ما با میزان اهمیت مصریان در طرح بزرگ تاریخ بشر آشنا هستیم. مصر برای مدتی شگفت‌انگیز، آینده‌نگرترین فرهنگ روی زمین بود. آنها اهرام را ساختند و اجساد مومیایی کردند. آنها دینی عظیم و عمیق با خدایان و آیین های فراوان دارند. بسیاری از پادشاهان و فراعنه مصر در مقبره های بزرگ و عجیب مومیایی شدند. پس از اینکه دانشمندان دوران مدرن آنها را کشف کردند، جواهرات و انگشترهایی را که به دست داشتند نیز به آنها معرفی شد. مصریان باستان چیزی را به نام “حلقه اسکاراب” می پوشیدند. حلقه های اسکراب حلقه هایی هستند که تزئینات کوچکی از سوسک اسکراب بر روی آنها وجود دارد. در بسیاری از مواقع کتیبه هایی روی پایه اسکراب وجود داشت. حلقه های خراش اولیه اغلب با نخ به انگشت متصل می شدند. سوسک اسکاراب تقریبا همیشه از طلا یا نقره ساخته می شد. بعداً از سیم و کلاف های طلا برای نگه داشتن انگشتر روی انگشت استفاده شد – نزدیک به آنچه که امروزه حلقه های معمولی هستند.

یونانی ها و رومی ها

 یونان باستان پر از فیلسوفان بسیار باهوش و افراد خردمند است. در نوشته های بسیاری از این فیلسوفان و شاعران می توان دید که در مورد جواهرات خود بسیار صحبت کرده اند. جواهرات در دوران یونان باستان اغلب به عنوان وسیله ای برای نشان دادن موقعیت اجتماعی استفاده می شد. به عنوان مثال، افراد ثروتمند در جامعه یونان معمولاً انگشترها و دستبندهای طلای غنی خود را به نمایش می گذاشتند. زنان همچنین از پوشیدن دستبند به ویژه استفاده می کردند زیرا فکر می کردند که این روشی عالی برای نشان دادن زنانگی است. فیلسوفان خردمند یونان غالباً حلقه‌هایی می‌پوشیدند که کتیبه‌های دقیقی روی آن‌ها وجود داشت که از طلا ساخته شده بود. مانند مصریان، یونانیان نیز دوست داشتند قدردانی خود را به خدایان نشان دهند. حلقه‌های یونانی اغلب با پیام‌هایی برای خدایان مانند زئوس، پوزیدون، آتنا و غیره نوشته می‌شدند. از آنجایی که رومی ها از نظر فرهنگ تا حدودی به یونانیان باستان نزدیک هستند، حلقه های آنها نیز مشابه بودند. اما یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها این بود که رومی‌ها مفهوم «vena amoris» را معرفی کردند که در لاتین به معنای «رگ عشق» است. این مفهوم بر این باور بود که در انگشت حلقه دست چپ رگ وجود دارد که مستقیماً به قلب منتهی می شود. پس از آن پوشیدن حلقه به نماد عشق و فداکاری به کسی تبدیل شد. تمام این سیستم اعتقادی با حلقه ها یکی از دلایلی است که ما امروزه از حلقه استفاده می کنیم.

 قرون وسطی

در دوران قرون وسطی، حلقه ها شروع به شبیه شدن به آنچه تا به امروز داریم می شوند. این موضوع به این دلیل بود که آهنگران قرون وسطایی می توانستند حلقه ها را به روش هایی شکل دهند که قبلاً امکان پذیر نبود. حلقه های قرون وسطایی نیز اغلب به عنوان مقام قدرت و اشراف پوشیده می شدند. بسیاری از پادشاهان و ملکه ها اغلب حلقه هایی می پوشیدند که از طلا و نقره و گاهی برنز ساخته می شد. اما مهمتر از همه، ارزش حلقه های قرون وسطی اغلب به لطف سنگ قیمتی مورد استفاده بود. سنگ های قیمتی مورد استفاده تفاوت چندانی با آنچه امروز داریم نداشتند، اگرچه ظاهر تمیزی نداشتند. خانواده سلطنتی در انگلستان با پوشیدن جواهراتی که دارای سنگ زیبای یاقوت کبود آبی بود دیده می شود. زمرد نیز استفاده می شد، اما عمدتا توسط شاهزاده خانم ها. تا اواخر دهه ۱۴۰۰بود که آرشیدوک ماکسیمیلیان اتریش یک حلقه الماس را به معشوقش هدیه داد. این در زمانی بود که حلقه های الماس بسیار کمتر از آنچه امروز داریم رایج بود. الماس ها اغلب فقط به خاطر استحکام و زیبایی شان ارزش گذاری می شدند. سنگ های قیمتی قرون وسطی مانند امروز تراش و صیقل داده نمی شدند، بنابراین جواهرات اغلب به مانند اکنون به نظر نمی رسیدند. در قرون وسطی زوج‌ها مرتباً حلقه‌ها را به نشانه ازدواج رد و بدل می‌کردند. ازدواج در دوران قرون وسطی کاملاً شبیه به آنچه امروز داریم است، و بیشتر شیوه‌های ازدواج مدرن از آنجا ناشی می‌شوند.

 ازدواج در دوران قرون وسطی کاملاً شبیه به آنچه امروز داریم است و بیشتر شیوه های ازدواج مدرن از سنت های مسیحی ازدواج قرون وسطایی سرچشمه می گیرد. به عنوان مثال، حلقه هایی در مقابل یک کشیش در داخل یک کلیسا رد و بدل شد تا ازدواج بین دو نفر رسمی شود.

حلقه های مدرن

نوین حلقه‌هایی که امروزه همه ما می‌شناسیم و دوستشان داریم، واقعاً از هر نقطه‌ای در حدود دهه ۱۹۳۰ تا ۱۹۵۰ شروع شدند. این به لطف شرکت De Beers بود که واقعاً برای داشتن حلقه نامزدی الماس تلاش کرد. بازیگران زن هالیوود مانند مرلین مونرو با استفاده از جواهرات انگشتر الماس بسیار شیک دیده شدند و بعداً اصطلاح “الماس بهترین دوست یک دختر است” ابداع شد که صنعت را بیش از پیش تقویت کرد. حلقه‌های مدرن تمرکز زیادی روی قیراط الماس و همچنین تنظیم آن دارند. نحوه قرار گرفتن الماس در جای خود است و می تواند از یک نفره تا شاخک، قاب، هاله، کشش و موارد دیگر متغیر باشد. بعداً الماس‌های مصنوعی/آزمایشگاهی اختراع شدند. ، الماس‌های آزمایشگاهی الماس‌هایی هستند که در آزمایشگاه «کشیده می‌شوند» و از زمین استخراج نمی‌شوند. امروزه، الماس‌های آزمایشگاهی بسیار محبوب شده اند.

گروه کسب و کار

احسان محرابی

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه