بایگانی‌ها

تشریح وضعیت خشکسالی وکشاورزی با عکس ماهواره ای

کسب‌وکارهای نوپا:تشریح وضعیت خشکسالی وکشاورزی اوگاندا با عکس ماهواره ای صورت می پذیرد.منطقه روستایی کارا موجا در شمال شرقی اوگاندا با خشکسالی شدیدی مواجه است که مستقیماً بر منابع غذایی و معیشت مردم تأثیر می گذارد. جوامع در این منطقه به کشاورزی معیشتی در مقیاس کوچک متکی هستند و بهره وری با بارندگی همراه است. در منطقه خشک کاراموجا، بارش از نظر مکان، زمان و میزان بارندگی بسیار متغیر است. دوره خشکی فعلی از اوایل سال ۲۰۲۲ ادامه دارد و به چهارمین برداشت ضعیف متوالی در منطقه منجر شده است.

این نقشه ناهنجاری‌ها را در شاخص گیاهی تفاوت نرمال شده (NDVI)، یک محصول مشتق شده از ماهواره که برای ارزیابی شرایط محصول، برای منطقه کاراموجا استفاده می‌شود، نشان می‌دهد. NDVI سلامت یا “سبزی” پوشش گیاهی را بر اساس میزان بازتاب نور قرمز و نزدیک به مادون قرمز برگ ها اندازه گیری می کند. این نقشه تفاوت بین NDVI در آگوست ۲۰۲۳ و میانگین NDVI برای اوت ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۰ را نشان می دهد. داده ها توسط ماهواره های Landsat ۵، ۷، ۸، و ۹ جمع آوری شده است.

برنامه برداشت ناسا با هدف گسترش پذیرش رصدهای ماهواره‌ای زمین به نفع تولید محصول و امنیت غذایی، در میان سایر کاربردهای کشاورزی است. به عنوان مثال، سیستم جهانی نظارت بر کشاورزی (GLAM) به متخصصان و افراد غیرمتخصص اجازه می دهد تا وضعیت زمین های زراعی در سراسر جهان را در زمان واقعی تجسم کنند. ابتکار دیگر، پروژه GEOGLAM Crop Monitor for Early Warning، با بررسی داده های ماهواره ای مربوط به پوشش گیاهی و آب و هوا، برای پیش بینی کاهش بازده محصولات در طول فصل رشد کار می کند.

گروه اخبار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه